Verhuizen naar nieuwe pensionstal? Twijfel advies gevraagd..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:25

Ik heb zelf ook bij die stal gestaan en ze hebben het er echt niet slecht, alleen is het vrij prijzig en missen er bepaalde zaken, daarom heb ik ook de overstap gemaakt. Maar wil net zeggen dat het mishandeling is als je daar staat hoor.
maar denk wel dat ze een juiste keuze maakt.

BugsFunny

Re: Verhuizen naar nieuwe pensionstal? Twijfel advies gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 20:32

Thanks Silly, hoe bevalt het jullie op de nieuwe stal, en gaat het goed met jullie?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:43

Ja gaat super!!! hij is zo veranderd echt geweldig!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 20:45

Mooi zo :D
Ben heel benieuwd hoe mijn dame er op zal reageren...
Moet ook nog vervoer gaan regelen, aangezien ik zelf geen trailer heb en geen e rijbewijs...

elisabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:54

goede keus hoor, en jeetje wat een bedragen. voor dat bedrag heb ik er 2 op stal staan. en in de zomermaanden nog goedkoper en dan staan ze dag en nacht buiten.

waar woon je, voor eventuele hulp bij verhuizen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:03

Dank je voor het aanbod Elisabeth, maar ik woon in Flevoland dus is denk ik te ver weg.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:05

Ik lees dat je je keuze al hebt gemaakt.

Mijn paarden staan op een stal 20 kilometer verderop. Ik ben (omdat ik deels binnendoor moet, deels snelweg) zo ongeveer 20-25 minuten onderweg.
Voor mij was de keuze niet lastig omdat ze daar dagelijkse weidegang hebben. Ook in de winter. En dan rijd ik graag extra kilometers.
Ik vind het belangerijk dat ze buitenstaan. Gelukkig is dat hier in de omgeving ook vrij normaal.
Ik ga niet dagelijks naar stal maar dat hoeft ook niet als ze lekker buiten kunnen lopen.
Deze stal is voor mijn gevoel de beste stal ivm weidegang. Dat wil en hoef ik mijn paarden ook niet te ontnemen. Dan voor mezelf maar wat minder luxe.
Mijn vorige stal was een luxe stal met alles erop en eraan maar wat betreft weidegang...ja niet echt om over naar huis te schrijven.
Nu heb ik minder luxe maar heerlijk de paarden in een geweldige groene grasmat!

Maar ik lees dat je keuze gemaakt is. Nou top ben benieuwd hoe je merrie het zal vinden. Vast erg prettig.

luca_sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:13

Je hebt een goede keus gemaakt! Weidegang zou voor mij absuluut een vereiste zijn voor een stal, gelukkig hebben wij de paarden bij huis staan en hebben we het dus in eigen hand.

Veel plezier op je nieuwe stal!

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:29

goh,silly ,en hoe zou dat komen dat hij zo geweldig veranderd is?
.........vast niet omdat zijn oude stal zo fantastisch was :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:32

omdat hij nu contact heeft met andere paarden, de weide is het niet, aangezien hij een knieblessure heeft opgelopen tijdens de verhuizing en hij mag helaas nu even de wei niet op.
Maar hij heft wel contact, meer hooi en een stuk rust.
Maar kun je nagaan hoe hij zal zijn als hij de wei wel op kan :D

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:36

Luckyboy, ga even ergens anders zo negatief doen ipv op iedereen af te zeiken?
Open je eigen topic en ga je daar vervelen...

Voor de anderen, dank jullie wel voor jullie mening.
Het is me erg duidelijk dat deze stalling niet eerlijk is qua prijs en welzijn van het paard.

Ze gaat hier zsm weg en hopelijk heeft ze het erg naar haar zin op haar nieuwe plekje..

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:41

Goede keus gemaakt!!
Veel plezier op je nieuwe stal!!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:43

Goede keuze heb je gemaakt.
Succes met opzeggen en heel veel plezier voor jou en je paard op de nieuwe stal.

Ook ik heb een jaar geleden zo'n overstap gemaakt en het was even wennen (voor mij) maar achteraf denk ik dit had ik veel eerder moeten doen.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:48

ben al weg,snap alleen niets van zulke onwetendheid.Moest je hierover twijfelen,kon je dit nou niet zelf bedenken?
Ben blij dat je paard eindelijk wel gelukkig gaat worden!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:56

Goede keus!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:56

luckyboy5 schreef:
ben al weg,snap alleen niets van zulke onwetendheid.Moest je hierover twijfelen,kon je dit nou niet zelf bedenken?
Ben blij dat je paard eindelijk wel gelukkig gaat worden!

Leer lezen Luckyboy....

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:09

:+ :+ :+

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:17

Top keuze!

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:17

ik st op een pensionstalling die kost 290 euro per maand en ik heb ook alleen een paddock hij staa er 5 uur per dag in.
erder nog een uur in de molen (wegens niet rijden)
ik merk er niets van dat me paardje gek word of het erg vind ook staat mijn paard alleen en kan over een draadje neuzen met de anderen paarden ik vind het prima.
in de zomer gaat hij het land op ook alleen of met een kleine shet die hard kan rennen omdat hij gaat jagen.
ik ind het prima en ben er tevreden.
ik heb binnenbak en buitenbak longeerkraal en molen en 2 ruime paddocks.
ze staan op sto en er word goed ruwvoer gevoerd grote boxen met binnen en buiten luik

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:30

Heel fijn dat je nu een paardvriendelijkere stalling heb gevonden!!
Ik heb nog wel een vraagje. Is de nieuwe stal in Flevoland? Ik woon namelijk zelf in Almere, maar heb geen stal kunnen vinden in Flevoland waar de paarden zomer en winter naar buiten komen. Wel waren er een paar boerenbedrijven die een stuk of 6 stallen en een buitenbak hadden die dat wel aanboden, maar die zaten natuurlijk vol. Mn paard staat nu in Nijkerk, helemaal super, alleen wel best een eindje rijden.
Ik wil niemand beledigen, maar het lijkt wel alsof in Flevoland de mensen (ik heb zelf op een pensionstal gestaan en bij een aantal anderen langsgeweest) heel anders denken over een eigen paard. Toen ik bij mn vorige stal liet weten dat ik mn paard ging verhuizen omdat ik het haar niet aan wil doen de hele winter binnen te staan (op stal), kreeg ik te horen dat dat idd vervelend kan zijn als je paard dat niet gewend is.....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:26

en wat bedoelden ze daarmee volgens jou?
Op welke manier denken mensen in Flevoland anders over een eigen paard?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:46

ik sta nu in Zeewolde, daar komen ze de hele winter buiten, mits het weer het toelaat dan he!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:15

Silly1972 schreef:
ik sta nu in Zeewolde, daar komen ze de hele winter buiten, mits het weer het toelaat dan he!

en daarom ben ik mee gegaan :)
ook ik kom van de zelfde stal, ik werd gek van de drukte in de binnenbaan (soms wel 18/20 man tegelijk) en omdat ik een 3 jarige merrie heb, die nog erg vervelend kan zijn, was ik verplicht om elke dag te komen aangezien ze niet buiten komen. ja of je moet een hoop betalen (wat deze net op zich zelf wonende dame niet kon) met als gevolg dat paard absoluut niet in haar hum was, en ik daardoor ook niet. plezier weg.
nu staat ze op bennesse in zeewolde, en ze staat heeeeeeeerlijk buiten, zo rustig
en eigenlijk de grootste overstap, is toch ook het geld geweest. ik denk aan het welzijn van mijn paard, maar ook van het welzijn van mijn portomonee ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:48

wendy_paard schreef:
ik st op een pensionstalling die kost 290 euro per maand en ik heb ook alleen een paddock hij staa er 5 uur per dag in.
erder nog een uur in de molen (wegens niet rijden)
ik merk er niets van dat me paardje gek word of het erg vind ook staat mijn paard alleen en kan over een draadje neuzen met de anderen paarden ik vind het prima.
in de zomer gaat hij het land op ook alleen of met een kleine shet die hard kan rennen omdat hij gaat jagen.
ik ind het prima en ben er tevreden.
ik heb binnenbak en buitenbak longeerkraal en molen en 2 ruime paddocks.
ze staan op sto en er word goed ruwvoer gevoerd grote boxen met binnen en buiten luik

Lees je eigen post eens terug. Je bericht staat vol met wat JIJ ervan vindt, geen enkel compassie of inlevingsvermogen naar je paard toe, arm dier. Zolang eigenaren

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:53

De tweede :j Absoluut, als hij daar op de wei kan!

Mijn paard gaat volgende week verhuizen van een stal met een paar uur per dag weidegang naar ergens waar hij 24/7 buiten kan staan. Is voor mij even ver fietsen. Maar hij staat op de wachtlijst voor een plekje waar hij ook 24/7 buiten kan, het is twee keer zo ver maar toch wil ik 'm daarheen hebben, ik wil 'm graag in een grotere groep. En vooral: een groep IJslanders. Ik denk maar zo: het paard moet er wonen, niet jij. En als je minder betaalt voor die andere stal compenseer je daar toch je reiskosten (deels) mee?