Paard kleed zichzelf uit, tips??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: Paard kleed zichzelf uit, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:31

Een soort rubberen ringetje om het haakje van de sluiting (het T stukje zegmaar, en dan om de erhmm | stukje van de T, niet het dwars stukje) kan ook helpen. Je moet zelf dan best ff je best doen om hem dicht te krijgen omdat je dat ringetje in moet drukken zegmaar, maar hij gaat dan echt veel moeilijker open.

Een elastiesh/rubberen hulsje om de sluiting, wat er zegmaar strak omheen zit met beetje rek kan misschien ook helpen. Zelf kun je die aan de kant schuiven als de deken af moet, maar de sluiting kan dan iig niet meer van zichzelf los gaan, en het paard moet toch wel goed knagen om het aan de kant te krijgen om de sluiting open te maken.
Is het zelfde idee als de karabijn haak, alleen iets minder pijnlijk mocht hij hem alsnog stuk weten te bijten.

Een extra klitterband of drukknopen stuk voorlangs er aan maken kan ook. Dan kun je hem zelf nog wel los maken, maar zit er wel een extra laag over de voorsluitingen heen. Dat zal het losmaken al moeilijker maken omdat hij er zelf niet meer bij kan.

Voor de buiksingel sluitingen, soort stoffen hoesje er omheen naaien. Zelf kun je zonder het te zien ze meestal wel dicht krijgen, maar dan gaan ze veel minder snel los.

Wat ook nog kan helpen voor de buiksingels, is om als de sluiting aan de buitenkant zit (is meestal wel zo) een nette gleuf te maken iets boven de rand van de deken daar waar de singel er overheen loopt. Daar doe je de singel van binnen uit doorheen, en dan vastmaken. Daardoor komt er minder snel speling op de singel, waardoor hij minder makkelijk los gaat. Wel de gleuf ff goed stevig afwerken, anders gaat hij daar scheuren.

Ook een oplossing, maar wel heel tijd rovend... Ga een dag of wat met een toeter of plantenspuit ofzo naast de stal zitten, liefst zodat hij je niet ziet. Iedere keer dattie aan de deken zit meteen een toeter gegven of hem nat spuiten zodattie ff goed schrikt. Als je dat consequent volhoud zou dat hetzelfde effect moeten hebben als anti bijt prut. (alleen je deken word er niet zo vies van :P )

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:41

mijn vriendin had ook een paard 3 jarige die trok ook alles uit ...toen nam ze mijn S&K panther deken over en klaar was het ....waarchijnlijk zaten de andere dekens niet lekker ..sinsdien heeft hij het nooit meer gedaan

z'on rek kan een oplossing zijn maar daar kan je je paard ook niet lang mee laten staan lijkt mij ..kan ie niet meer lekker snuffelen in de stal op de grond ...

succes met het vinden van de oorzaak of oplossing ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:50

MarissaM schreef:
succes met het vinden van de oorzaak of oplossing ;)

Ik heb niet echt het idee dat de oorzaak van belang is. Dat paard moet zijn deken aan punt?