Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hetbommeke schreef:Het is hier ook een onderwerp waar vaak over gesproken wordt door mijn man en mij. Hebben 1 paard op een stalling staan (vol pension). En hebben 2 kinderen van bijna 3 en 4,5 jaar. Lijkt me helemaal geweldig om voor hun ook een shetje te hebben. Kan wel bij de stalling van mijn paard, maar daar betaal je dus ook weer voor.
Maar iedere keer zeggen we weer, nee we doen het niet, want hoe moet dat nou als we op vakantie zijn? Gaan meestal zo'n 3x per jaar weg, soms 3 weken, dan weer 2 of 1 week. En wie doet dan de paarden? Verder werken we ook allebei, mijn man fulltime en ik parttime, maar dan is er overdag niemand thuis en de paarden staan buiten, vind dat niet zo'n fijn idee.
Vroeg me dus af hoe de "paarden aan huis eigenaren" dat allemaal oplossen.
!Citaat:hetbommeke schreef:
Het is hier ook een onderwerp waar vaak over gesproken wordt door mijn man en mij. Hebben 1 paard op een stalling staan (vol pension). En hebben 2 kinderen van bijna 3 en 4,5 jaar. Lijkt me helemaal geweldig om voor hun ook een shetje te hebben. Kan wel bij de stalling van mijn paard, maar daar betaal je dus ook weer voor.
Maar iedere keer zeggen we weer, nee we doen het niet, want hoe moet dat nou als we op vakantie zijn? Gaan meestal zo'n 3x per jaar weg, soms 3 weken, dan weer 2 of 1 week. En wie doet dan de paarden? Verder werken we ook allebei, mijn man fulltime en ik parttime, maar dan is er overdag niemand thuis en de paarden staan buiten, vind dat niet zo'n fijn idee.
Vroeg me dus af hoe de "paarden aan huis eigenaren" dat allemaal oplossen.
Je kunt een verzorgmeisje nemen !
Er zijn er genoeg op zoek volgens mij.
daffie1986 schreef:Paard aan huis is heel fijn, totdat je op zondag bent wezen stappen en je met je brakke hoofd je bed uit moet om je paard te voeren, buitenzetten en uitmesten. Bedenk je goed dat je echt alles zelf moet doen. Mijn paard heeft 3 maanden op de boerderij van mijn schoonvader gestaan(tijdelijk en wij woonde er tijdelijk tot we nieuwe woning hadden gevonden), zondag's was mijn plan een uurtje later te kunnen voeren maar daar dacht mijn paard op zondag anders over. Heeft een keer tijdens het ontsnappen een halve voerton leeggegeten, al het harnachement van de mur getrokken en heeft er op gebeten en is er op gaan staan, de waterbak lag door de hele box heen en ga zo nog maar even door. Als wij straks de boerderij over nemen komt hij weer daar te staan en ik zou nooit anders willen, maarja ik werk al vanaf m'n 15de in de paarden. Wel leuk voor je.
ranna schreef:Niet met vakantie.
Wij (lees: ik) heb heel bewust voor dieren gekozen en laat daar graag vakanties voor overgaan.
Wie dieren heeft heeft naast een boel werk een lading verantwoording waar ik niet te licht over denk.
Als je familie of vrienden hebt die het een poosje van je willen overnemen is dat natuurlijk prima maar ik kies daar niet voor.
Ik ken mijn dieren het beste, zie wanneer ze zich anders gedragen dan normaal en weet wanneer ik daar wat mee moet doen. Ik zou niet eens kunnen genieten van een vakantie moet ik bekennen.
Daarnaast werk ik met opzet 4 halve dagen, juist vanwege de dieren. De paarden lopen altijd buiten en de buren hebben m'n mobiele nummer voor het geval er wat zou zijn.
).
. Je moet wel inderdaad zelf alles maken en je bent overal verantwoordelijk voor. Wij kunnen zelf eigenlijk altijd rijden, we hebben licht gemaakt in de buitenbak en de rijhal van de vereniging is op loopafstand (nadeel is wel dat we die in z'n geheel moeten afhuren als we er gebruik van willen maken).
.
.