Wat als ander pensionklanten gaan zeuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Re: Wat als ander pensionklanten gaan zeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:08

Ik zou mijn paard nooit op een pensionstalling zetten waar iedereen 1 paddockje moet delen door zich op een lijst in te vullen. Je kan wel zeggen dat het voor veel paarden in de winter niet zo leuk is om uiten te staan maar wat in de zomer ... lijkt mij dat er dangewoon dezelfde routine wordt gevolgd!!
In mijn ogen is er geen één paard wat liever 24/7 op een stal van 3 x 3 staat dan buiten op een paddock/wei met soortgenoten waar dan ook nog voldoende hooi voorzien wordt.
Ik vind dat een paard minstens elke dag buiten moet, of het nu winter of zomer is. 's Nachts op stal vind ik nog acceptabel maar meer niet.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 18:25

zoveel reacties alweer, ....

Ik heb gehele dag kunnen overdenken, en twijfel flink over de stal waar ik de vraag had gesteld, en heb geen zin in welke confrontatie dan ook. Ik kies ervoor om voor mijn paard een leuke plek te zoeken, he he.

En hopelijk kan ik daar een nieuwe start maken, met de overige pensionklanten.

Ik heb morgen een gesprek met de stal waar ze overdag in de paddock komen voor 8 uren ongeveer, ik hoop dat ik rond kan komen met de dagen die ik beschikbaar heb om in het rooster mee te kunnen draaien.

OP de huidige stal is de idd de stalhouder veel bereid , en niet consequent dit aan te bieden naar andere klanten, die zelf die taken niet willen/kunnen doen, dit ook ivm hun werktijden.

Ikzelf werk over 4 dagen, en ben verplicht mijn dochter naar school te brengen, ik heb 1 vrije dag en nog weekend. Voor degene die wilde weten ......

Ik denk toch dat het meer rust geeft als ik weet dat paardje op zijn plekkie staat, dan dat ik idd een slag in de ronde moet vliegen om hem eruit te krijgen naar buiten.

Dus vele tips en een goed geweten v mijzelf geeft dit resultaat.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:56

Veel succes op je nieuwe lokatie gewenst en veel plezier met je paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:12

Het is een rustig gevoel dat je weet dat je paardje goed verzorgd wordt...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:18

Hopelijk vind je een fijne plek dat geeft jouw ook meer rust en je paardje de beweging die die nodig heeft.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:35

heel veel succes op je nieuwe stekkie..

geniet ervan .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:37

jesito schreef:
O oke :o

Die boze gezichten zou ik er dan voor over hebben, mijn paard zijn welzijn gaat voor.
Vragende mensen kunnen geholpen worden.

Haha geeft niet :+ Dat is idd zo ja, het welzijn van je paard is t.a.t. het belangrijkste. Alleen als je iedere keer weer de wrok van andere stalgenootjes over je heen krijgt vraag ik me af hoe lang het leuk blijft om op stal te komen. Natuurlijk kan je ervoor kiezen om het te negeren, maar het is zo zonde aangezien het op andere stallen er wel juist heel leuk en gezellig aan toe kan gaan :)

@TS: Hartstikke goed dat je ook nog even op gesprek gaat bij een andere stal. Alvast succes met de zoektocht en ik hoop dat je iets kan vinden wat geschikt is voor zowel je paardje als voor jou ;)

CatOotje58

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:51

+:)+ +:)+ Wijs besluit, je paard zal je er dankbaar voor zijn en scheelt jezelf een berg gezeur!

principal schreef:
zoveel reacties alweer, ....

Ik heb gehele dag kunnen overdenken, en twijfel flink over de stal waar ik de vraag had gesteld, en heb geen zin in welke confrontatie dan ook. Ik kies ervoor om voor mijn paard een leuke plek te zoeken, he he.

En hopelijk kan ik daar een nieuwe start maken, met de overige pensionklanten.

Ik heb morgen een gesprek met de stal waar ze overdag in de paddock komen voor 8 uren ongeveer, ik hoop dat ik rond kan komen met de dagen die ik beschikbaar heb om in het rooster mee te kunnen draaien.

OP de huidige stal is de idd de stalhouder veel bereid , en niet consequent dit aan te bieden naar andere klanten, die zelf die taken niet willen/kunnen doen, dit ook ivm hun werktijden.

Ikzelf werk over 4 dagen, en ben verplicht mijn dochter naar school te brengen, ik heb 1 vrije dag en nog weekend. Voor degene die wilde weten ......

Ik denk toch dat het meer rust geeft als ik weet dat paardje op zijn plekkie staat, dan dat ik idd een slag in de ronde moet vliegen om hem eruit te krijgen naar buiten.

Dus vele tips en een goed geweten v mijzelf geeft dit resultaat.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:40

Arabesk schreef:
Ik zou gewoon een andere stal zoeken waar de paarden minimaal 8 uur per dag buiten komen óóḱ in de winter. Zolang je die niet gevonden hebt, kun je beter nog maar even wachten met het aanschaffen van een eigen paard.

tjonge jonge............. 8-)
zo iedereen in zuid holland nu dus z'n paard verkopen he :D

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 05:52

Ik heb inmiddels besloten om op de andere stal te gaan staan. Via een rooster zorgen we dat de paarden buiten komen.

Heb inmiddels ook opgezegt bij de stal waar ik eerst wilde blijven, en die was NIET blij....
En ineens de optie dat ze alles willen aanpassen om ook een weide aan te bieden in de winter, en zelfs erin zetten....
Dus ja heb zeker wat aangewakkerd, hadden ze met mij eerder contact moeten opnemen.

Ik heb mijn keuze gemaakt, en zie wel waar het schip strand.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 07:12

Ik denk dat je goed gehandeld hebt.
Dus je moet eerst vertellen dat je weg gaat en dan ineens kan alles en als je er blijft krijg je dat verwijt steeds naar je kop gegooit.
Je paard woont daar 24/7 en dan is het wel zo prettig als zoiets fatsoenlijk geregeld is.
Succes op je nieuwe stal.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:55

Goede keus!! ;)
Veel succes op je nieuwe stal en met je paardje!