Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

werkt het snelst
zeker als ik er meerdere voor 1 weekend moet vlechten of voor een simpele dressuur wedstrijd, SGW vlecht ik ook met elastiek...
esterb schreef:manen vochtig maken m.b.v. plantenspuit. Dan met een manenkam steeds dezelfde afstand afmeten. Eerst strak vlechtje maken met elastiek en dan met naald en draad tot een knot maken. Gaat bij mij sneller als met elastiek omdat die elastiekjes steeds knappen.
.
), dan zet ik ze in een link en plaats ik ze bij dit topic. essie_blue schreef:ik maak altijd een vlechtje, en met dat zelfde elastiekje knoop je de onderkant vh vlechtje boven vast. Dan heb je een soort lusje. Dan haal ik door dat lusje een ander elastiekje en daar knoop ik m mee vast. Dat zit echt muurvast, netjes en gaat snel!
Volgens mij is het erg moeilijk te begrijpen van mijn beschrijving
ik moet maar eens een filmpje maken.
dan ziet het er zo uit:
hier waren zijn manen alleen wat te lang

loulou87 schreef:Wouw wat krihgen jullie ze weer mooi, vandaag uur bezig geweest en lukt nog steeds niet... zucht..
alles ligt er naar een half uur weer uit... oefenen baart kunst
of je paard is gaan schuren iod
) maar de knotjes lukten niet.
Dus van alles geprobeerd, uiteindelijk wel terecht gekomen op de manier die ook op Anky haar site staat beschreven. Alleen had ik het uiteinde van mijn vlechtje vastgeknoopt met het touwtje en niet met een elastiekje.