Sloten leeggehaald langs de weiden,zonder toestemming?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:08

Meid op de tijd dat je hier een topic plaatst en wacht op reacties had je dat riet met touwtjes al kunnen bundelen en gewoon op het land van de boer kunnen gooien.
Of allessinds zo zou ik zijn als ik me ergens aan zou ergeren

Snap dat er leukere zaken zijn, maar er is niets gebeurd en riet is niet dodelijk.
Gewoon bespreken met de boer en hopen dat het niet meer gebeurd. En tja anders heb je om de zoveel tijd eens enkele uurtjes bezigheid

Caira

Re: Sloten leeggehaald langs de weiden,zonder toestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:11

welja even laten drogen en de frees erover zie je er niets meer van straks

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:12

Hier hebben ze afgelopen weken ook weer alle sloten gebaggerd en bij ons word het afval netjes op een wagen geladen en tijdelijk op een grote hoop gegooid op gemeentegrond. Eind van de week of volgende week wordt alle troep netjes afgevoerd door de gemeente.
Het enige waar je hier als grondeigenaar voor moet zorgen is dat de sloten toegankelijk zijn voor de graafmachine en dan komt verder alles goed.
Hebben we hier wel geluk mee als ik de verhalen zo lees...

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 12:45

Ja heb je zeker geluk mee! was het hier maar zo:P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:07

Caira schreef:
Welnee, mijn paarden halen het riet gewoon uit de sloot hoor. Ze drinken ook liever uit de sloot dan uit de gevulde waterbakken.

Nou dan ken je mijn dame nog niet :o die drinkt liever water uit een bak dan uit de sloot, dan gaat het trouwens niet perse om het water hoor :) als ik dr bak met slootwater vul is het ook goed maar om het idee dat ze er misschien wel moeite voor zou moeten doen om bij de sloot te komen haha }>

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:10

Uh maar zover ik weet is het ook jouw paard en niet die van mij. Jouw paard ken ik idd niet, ik sprak namelijk over MIJN paarden, niet over paarden in het algemeen....

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:04

Hier hadden wij dus ook steeds last van he en razend dat ik dan was.
De gemeente liet zonder te weten de sloot uitbaggeren.
Maar ook waren ze dan zo fijn de hekken van onze paddock los te maken om er bij te kunnen en met zo'n graafmachine gewoon erin te gaan ! resultaat was altijd heele grond omgeploegt en naar de piep.
En alle zooi die dan erin lag want dat ruimen ze echt niet op !
Plus dat ze ook altijd te beroerd waren de hekken goed terug te plaatsen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:37

Bij ons wordt het om het jaar gedaan door natuurmonumenten. Staat netjes in het contract en het kan bij ons alleen in de wei worden gedumpt. Geen problemen mee, het is niet gevaarlijk. Gaat hier al 8 jaar goed, de paarden laten de drab gewoon links liggen.
Vergaat vanzelf en als je het 'eng' vind, gewoon draadje ervoor doen of paarden op een andere wei en klaar!

Hier laten ze het ook nooit van te voren weten, ik ben altijd blij dat het gedaan is :j Want dan is de sloot ook weer schoon :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:40

Wat sommig mensen vergeten dat dit voor belang is voor de waterhuishouding van Nederland, l;aten we het niet doen roept iedereen ach en wee omdat hun huizen onder water staan..
Nederland is een waterrijk land en beheer hiervan hoort erbij, het zou wat zijn dat men toestemming moet vragen of het mag en jij roept nee omdat het jou die dag niet uitkomt..
Gemeentes en anderen hebben meer te doen dan iedereen die langs een sloot land heeft toestemming enz te vragen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:41

Het staat overigens ook altijd netjes in contracten dat het moet gebeuren, dus dan mag je blij dat iemand anders het voor je doet :j
Want ik zie mijzelf echt niet de sloot uitbaggeren ;)

Bovendien kun je heel makkelijk de bagger weg houden bij de paarden door een draadje als je dat wil.

Snap eerlijk gezegd niet waarom het zo'n probleem is... Ik ben altijd weer blij dat het gedaan is en dat ik weer 2 jaar vooruit kan :j

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:43

baggeren is eigenlijk heel nuttig hoor. Je wei kan je er mooi wat mee ophogen aan de slootkant, het droogt snel in en het zakt ook snel in. Daardoor krijg je gewoon weer vruchtbare grond. Het uitbaggeren is inderdaad verplicht, misschien hebben ze wel geprobeerd je in te lichten maar was je er niet. Als je het zelf moet doen scheelt het een hoop geld!

Als ik hou was, zou ik het gewoon uitvlakken over een gedeelte van je weide. Als je toch wei genoeg hebt..

het ziet er inderdaad even niet uit, maar dit hoort erbij..

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:50

[***] schreef:
Sloten schoonhouden is verplicht en het is onzin om daar over te klagen.

Dat dus, en wees blij dat het voor jullie gedaan wordt. Als je het zelf moet regelen is het nog een duur grapje.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:52

Hoe op te ruimen heb ik eventjes geen oplossing voor. Maar ik weet wel dat je verplicht ben om alle sloten schoon te hebben voor 1 oktober!