wat doe je als je iemand in je weiland ziet lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:26

Vragen of ze hek goed dicht doen als ze weer weggaan :+ .
Er lopen aardig wat mensen door mijn wei, sommigen om te vissen (de wei ligt nl aan een bergrivier) waar eetbare vissen inzwemmen.
En er zijn een heleboel lieve mensen die de mest wegscheppen voor hun groententuin en daar ben ik erg blij mee :j .
Buitendat komen ze voor hun eigen ding en zijn zelf soms bang voor flash dus laten haar met rust.
Ik heb geen probleem met mensen in mijn wei gelukkig.

funnycowgirl

Re: wat doe je als je iemand in je weiland ziet lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 06:34

Leuk onderwerp.
Intressante meningen ook van sommige.
Ons land ligt op prive terrein wat is afgesloten met een groot hek. Met inderdaad een bord verboden toegang WvS 461. Verder ligt er een grote sloot omheen dus alleen 's winters als het goed vriest hebben we weleens "ongenode gasten" op het terrein.
Moet wel zeggen sinds dat we de bull terrier bewakingsborden hebben geplaatst we nergens last van hebben......

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 06:39

kijken wie die is en of ie mischien voor een pony komt en anders mag ie snel weggaan

bij mijn pony's staan ook andere pony's van iemand anders ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 06:48

wat doe je dan als vreemde geplukt mais in de paardenwei gooien dat is me gisteren overkomen :?
ik ga me paard halen niks aan de hand
kom half uur later op de wei (een andere) zie ik 4 snuiters mais naar de paarden gooie ongepeld %)
naja dus ernaar toe gereden die snuiters uiteraard dat veld in heb ik ze niet kunnen vinden ben terug gaan rijden op de wei

zag ik ze weer eruit komen dus ik volle galop terug erna toe die snuiters weer dat veld in heb ze toen duidelijk gemaakt
dat ik de hele dag de tijd had en dus nu staan bleef en dat me knol snel genoeg was om een rondje om het veld te gaan ~~}>
uiteindelijk kwamen ze eruit terwijl hun moeders ook al iets in de gaten had omdat hun hond aansloeg (was aan het wandelen)

ik heb ze dus fijn de rotzooi op laten ruimen en alles uit de wei laten halen :Y)
wat waren die blij met mij :=

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 06:59

Zo liep er een poosje geleden een pappa met zijn zoontjes te voetballen op een wei die leeg stond.
Alles is duidelijk afgezet met stroom!

Dus wij roepen, ik weet niet wat U an het doen bent maar dit zijn PAARDENWEILANDEN geen voetbalvelden
En alles staat onder stroom hoor
Ow zegt hij maar het hek toch niet??? UUHH
Jawel het hek ook!

Was hij dus gewoon onder het draad door gekroppen met zoontjes, lekker boorbeeld he.....

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 07:13

aangezien ik in buitengebied woon en de mensen eerst over mn erf (of anders door de bosjes) moeten, zou ik het heel raar vinden om mensen in de wei te zien... hen zal ik dan vriendelijk, maar dringend verzoeken weg te gaan.
Honden zijn niet veilig, mijn shethengst en shetruin zijn niet gedient van honden.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:09

Ligt eraan, zijn het oude vrouwen durf ik het zelf wel, maar is het van die hangjeugd bel ik toch mijn vriend op denk ik...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:55

heb hier hoogstens mensen in de wei gehad die stiekem aan de achterkant (ligt aan landweggetje) bramen wilden plukken. Maar die gaan niet ver de wei in. Ik heb meestal wel een dubbele draad en de paarden lopen in de zomer dicht bij huis, en in de winter zijn er veel minder toeristen en fietsers en wandelaars en is het land zeiknat, dus ook niet zo aantrekkelijk. Scheelt denk ik dat we in het noorden wonen en op het platteland. Het is hier niet de gewoonte dat je iemands wei in loopt. Voel me al schuldig als ik een dam in ga en net in een (open) weiland ga staan als op een smal landweggetje groot verkeer langs komt...

Tegenover ons huis ligt een maisveld, maar ook daar zie ik nooit iemand in om mais te plukken of zo. Alleen wijzelf en nog wat buren lopen na het oogsten wel het land door om de kolven te rapen die zijn blijven liggen. Maar daar doet de boer verder niets mee, en liggen er anders te verrotten, dus dat is geen probleem. Afgelopen jaar mocht ik de mest over zijn land verspreiden, maar zelfs dan voel ik me bekeken. alsof mensen zich afvragen wat ik in dat land doe :P

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:00

als ze bij ons de wei in willen moeten ze eerst prive terrein over, en zodra er daar een vreemde opkomt, komt altijd meteen de igenaar van het land aanlopen om te vragen wat ze moeten. en als dat een keer niet gebeurt en ze staan evengoed in de wei dan zou ik vragen wat ze komen doen en als ze niet voor iemands paard komen dan vraag ik ze toch vriendelijk of ze weg willen gaan. we hebben ook hengsten rondlopen en je weet nooit wat die doen als er een vreemde de wei in komt, ze zijn heel lief maar ze kunnen wel eens heel wild spelen, nou daar wil je toch niet tussen belanden.

Ank89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:10

Bij ons kunnen ze ook zo de wei in, maar heb er nog nooit last van gehad gelukkig. Mocht het voorkomen, dan zou ik eerst eens vragen wat ze nu precies komen doen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:56

Ik ga ernaar toe en vraag wat ze aan het doen zijn.
Maar er kan niemand in de wei komen, want die ligt achter het huis van de eigenaar :+ . DUs dat wordt een beetje moeilijk.

LOBKE_ALASKA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:10

Ik zou t ook vragen en er gelijk op wijzen dat ze daar niet horen ( bordje"eigen terrein"aanwezig? kan je ze altijd laten zien, dat dat niet hun terrein is).

yentlizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:50

als het wetelijk jouw terein is en mensen willen er niet vrijwillig afgaan gewoon een handje helpen en anders een waakhond kopen herders helpen vaak wel vergeet dan niet dat het verplicht is om een bordje op te hangen met dat er waakhonden op je terrein patrouileren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:52

Ik zou direct onze honden pakken en daarmee de wei ingaan om verhaal te halen. Ze mogen wel een hele goede reden hebben, anders zou het zomaar kunnen dat ik onze honden loslaat :)

Niemand heeft wat in de weide te zoeken.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:01

Ik zou ook vragen wat ze komen doen, laat ze maar vertellen en als het me niet aanstaat kunnen ze weer netjes vertrekken.

Caira schreef:
Er zijn talloze redenen waarom mensen op je weiland staan

Meen je dat nou? Noem er eens een paar? Ik zou echt niet weten wat iemand in mijn weiland te doen heeft, de enige reden waarom ik zelf bij vreemde mensen een weiland in zou gaan is als ik niemand zag en er een dier in moeilijkheden was, in dat geval zou ik zelf ook blij zijn als mensen zouden helpen (mits ze het met beleid aan pakken/weten wat ze doen)

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:19

Alle officeële mensen dier hier in de wei komen melden zich altijd eerst. Gelukkig maar want als ik iemand in de wei zie lopen dan zou ik daar zeker niet van gediend zijn. Er gebeuren zoveel nare dingen met paarden.

Het is toch stom dat je een bordje moet neerhangen om mensen duidelijk te maken dat het verboden is...

Wat ik wel veel meegemaakt heb zijn mensen die hier de 80 km weg oversteken om foto's van de paarden te maken! En ook al een aantal keer gehad dat mensen het erf oplopen om er wat over te vragen.

Zodra er weer 1 langs de wei staat moet ik toevallig even naar mijn paarden in de wei toe. Sommige mensen maken dan een praatje en anderen zijn zo weg. Ik vind het altijd vervelend alsof ze observeren hoe ze 's nachts hun slag kunnen slaan ofzo. Is overdreven maar ja er hoeft er maar 1 te zijn die het doet...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 07:36

je vind het vervelend dat mensen bij jou wei staan? ze mogen toch wel kijken? :\

dat ze IN je wei lopen, dat is asso maar gewoon naast de wei tekijken naar je paarden lijkt mij niet zo een probleem? Mensen mogen je paarden toch wel bewonderen? ;)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:58

iemand die ik ken is er gewoon achtergekomen dat er een meisje op hun shetlander ging rijden als zij weg waren werken ofzo
en toen kwam die man dus een keer eerder thuis ziet die dat kindje op hun shet rijden die is echt even boos geworden
en toen is ze later weer gezien door die vrouw dus toen hebben ze maatregelen genomen

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:46

Er loopt gelukkig nooit iemand rond in de wei. Er zit ook geen normale weg of straat naast, wel eens mensen die haar willen aaien als ze de hond uitlaten langs het spoortje, maar meestal komt ze niet eens op ze af ze wil alles een beetje leren kennen en gaat dus op een klein afstandje staan kijken.. Als ze haar eten willen geven en dat zie ik toevallig en het is wat anders dan een pluk gras zou ik er wel even heen gaan om te zeggen dat ik liever niet heb dat ze worden gevoerd en mocht er ooit iemand in mijn weiland staan dan zou ik ook vragen of diegene even wil vertrekken.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:02

Over het algemeen weten mensen wel dat ze dieren niet zomaar dingen mogen voeren... zelf voor ik nooit iets anders dan gras. Maar je heb er asso mensen tussen zitten die lak aan alles hebben en denken dat ze wel weten wat zo een dier kan hebben. Zulke mensen zijn de gevaarlijkste!

HorseLoverK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:17

Millanka schreef:
Over het algemeen weten mensen wel dat ze dieren niet zomaar dingen mogen voeren... zelf voor ik nooit iets anders dan gras. Maar je heb er asso mensen tussen zitten die lak aan alles hebben en denken dat ze wel weten wat zo een dier kan hebben. Zulke mensen zijn de gevaarlijkste!

Ja klopt, want die geven soms dingen die ze helemaal niet mogen hebben :(
Het paard van de buren van mijn opa&oma is zo een keer vergiftigd alleen heeft
hij het gelukkig wel gered! _/-\o_

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:47

ggrrrrr.. WOEF BLAF KEF! Pak hem belloo!!!
haha nee grapje , ik zou ze verzeken weg te gaan ena ls ze dat niet doen politie bellen ! :)

Kristie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:16

Bleh ik word woedend!! Bij ons komen er elke keer mensen in het weiland. Ze komen niet eens voor de paarden, nee, ons weiland heeft in het middenste stuk een stel hele mooi bomen en struiken staan, en die vallen in de smaak bij fotograven. Gék word ik ervan! Eerst verzocht ik ze nog vriendelijk om dat niet te doen. Vanuit het pad naast het weiland is ook best te fotograveren, maar nu als ik ze zie ren ik er op af met mijn paard achter me.. en roep ik dat ze g%dverd%mme uit mijn weiland moeten oprotten. Ik word er echt ziek van...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:46

Zet een bordje neer "7,50 per foto" _O-

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:30

Heb 1 keer meegemaakt dat er 1 of andere snotneus in de wei liep. had een pluk manen uitgetrokken..paardje helemaal in paniek.. paardjes in de andere wei uitgebroken van schrik. Gelijk de politie gebeld en daarna gelukkig nooit meer meegemaakt.