Iemand zomaar in je weiland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:01

_Chantal89 schreef:
Wat vervelend zeg, al vrees ik dat je er weinig tegen kunt doen.
Kinderen kunnen in de ogen van de politie nogal veel maken..
Bij een vriendin was de moterkap van haar auto bekrast met boompjes en huisjes.
Ze gingn aangifte doen bij de politie.
Ze zeiden het volgende: 'Mevrouw, dit is geen vandalisme, dit is kinderspel!'

:Y)

Toen ik klein was heb ik dit ook gedaan. Ik kon net mijn naam schrijven dus heb op alle auto's in de straat Saskia gekrast. Dit is zeker wel vandalisme en de ouders moeten de kosten vergoeden, vraag maar aan mijn moeder! Die was er heel erg blij mee 8-)

En TS ga gewoon een dagje posten vooral in het weekend en op woensdag middag als kinderen vrij zijn van school.

LOBKE_ALASKA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:04

Maar zelfs een bordje met "verboden toegang" houd mensen niet tegen in hun acties. Dus ik hoop voor je dat het niet meer zal voorkomen, sterkte ermee!

Puchje

Re: Iemand zomaar in je weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:06

TS, misschien dat je Bokt kunt inschakelen?
Er zullen vast mensen zijn die regelmatig willen posten voor je, op een onopvallende plek... Ik zou het zo voor je willen doen, echter, moet je wel in de buurt wonen.
Welke bokkers willen haar nog meer helpen?
Ik vind dit echt zó erg, mijn bloed zou in mijn aderen koken en ik zal die meiden/kinderen/meisjes echt aan hun oren meenemen naar meneer de agent...
Je merrie kan wel doodgaan!!!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 14:22

eveline_B schreef:
Ik denk dat je het haast niet voorkomt dat er mensen bij die pony's komen. Ze staan in een woonwijk op een stuk waar veel fietsers langskomen, dus ook jeugd.

Mensen mogen ook heus wel de pony's aaien vanaf het fietspad, maar ze mogen er gewoon niet ín! Dat is toch logisch? Van alle mensen mag je toch wel verwachten dat ze het respect voor anderen hebben niet zomaar iemand anders land op te gaan? Of zie ik dat nou zo verkeerd? Meestal is het de bedoeling dat we een omheining maken om uitbraak van de pony's tegen te gaan. Maar doordat het land toevallig in een woonwijk ligt, zegt toch niet dat ik de omheining moet aanpassen om inbraak van mensen tegen te gaan!?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:28

Tja, ik snap dat wel, maar blijkbaar snapt niet iedereen dat. Toen ik een jaar of 13 was ging ik ook stieken rijden op shetlanders die in de buurt stonden. Nu zou het niet in me opkomen om zoiets te doen, maar toen was het een spannend avontuur.
Het is een gegeven dat het gebeurt, dus je kan proberen om het te stoppen door dagen en avonden bij het weiland te posten of je kan een geschiktere plek gaan zoeken om je pony's te stallen als je ze straks moet verhuizen ivm de bouw.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 06:32

Op zoek naar een ander land zijn we sowieso al, maar het probleem is dat er gewoon niks te vinden is in Zwolle en omgeving. Alleen maar pensionstallen en maneges, maar dat willen we niet.

We hebben wel voor het eerst 2 dagen niemand meer gehad! Hopelijk is het einde in zicht!

Ik heb gisteren de politie gebeld, zeggen ze: ja, het land is niet officieel jullie eigendom, dus we kunnen er niet veel aan doen...
Wat heb je daar nou aan? Niks dus...

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:17

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:23

judithjuhh schreef:
Op zoek naar een ander land zijn we sowieso al, maar het probleem is dat er gewoon niks te vinden is in Zwolle en omgeving. Alleen maar pensionstallen en maneges, maar dat willen we niet.

We hebben wel voor het eerst 2 dagen niemand meer gehad! Hopelijk is het einde in zicht!

Ik heb gisteren de politie gebeld, zeggen ze: ja, het land is niet officieel jullie eigendom, dus we kunnen er niet veel aan doen...

Ook als huurder heb je recht om anderen van je huureigendom te weren. Zou toch wat zijn als inbreken in een huurhuis niet strafbaar zou zijn, omdat de huurder de eigenaar niet is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:26

suziejj schreef:
Ik ben het zusje van judithjuhh, en ik heb even het filmpje op youtube gezet. Hier is de link: http://www.youtube.com/watch?v=oqftyKIjkd8

Jezus duidelijk dat iemand het heeft gedaan... en is er vandaag ook weer iets gebeurd?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 06:49

tamary schreef:
judithjuhh schreef:

Ook als huurder heb je recht om anderen van je huureigendom te weren. Zou toch wat zijn als inbreken in een huurhuis niet strafbaar zou zijn, omdat de huurder de eigenaar niet is.

Inderdaad, dat vonden wij dus ook. De politie niet helaas... :(

Verder hebben we gister nog steeds niemand gehad gelukkig! 3x scheepsrecht, dus hopelijk is het nou over, ik ben er wel goed zat van!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:54

Heb je maar 1 persoon van de politie gesproken? Of meerdere? Ik kan me namelijk inderdaad ook echt niet voorstellen dat ze niks kunnen/mogen omdat het land niet van jullie is. Ook bij de politie werken mensen die er wel eens naast zitten.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 06:42

Inoterry schreef:
Heb je maar 1 persoon van de politie gesproken? Of meerdere? Ik kan me namelijk inderdaad ook echt niet voorstellen dat ze niks kunnen/mogen omdat het land niet van jullie is. Ook bij de politie werken mensen die er wel eens naast zitten.

Ik heb maar 1 persoon gesproken. Ze hebben hier in Zwolle wel eens vaker last van dat ze, om het zo even te zeggen, 'geen zin hebben' om iets te doen. Daar heb ik al genoeg ervaring mee. Ikzelf wilde de politie eigenlijk ook niet bellen, omdat ik wist dat ze toch niks zouden doen. Maar op aanraden van velen heb ik het toch maar gedaan, met het gevolg wat ik al verwacht had.

Maar buiten dat zijn de 'inbrekers' al 4 dagen niet meer geweest. Ik verwacht ze nu eigenlijk ook niet meer.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:34

Dit is dan inderdaad gewoon een kwestie van geen zin _-:( . Waarschijnlijk weten ze jullie dan weer wel te vinden als 1 van die ongenode personen ernstig gewond zou raken door 1 van jullie pony's.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 07:30

Inoterry schreef:
Dit is dan inderdaad gewoon een kwestie van geen zin _-:( . Waarschijnlijk weten ze jullie dan weer wel te vinden als 1 van die ongenode personen ernstig gewond zou raken door 1 van jullie pony's.

Ja, vast wel. Zou zo kunnen, helaas...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:16

judithjuhh schreef:
Inoterry schreef:

Ja, vast wel. Zou zo kunnen, helaas...

En toch sta jij dan sterk omdat ze niet op het terrein mogen komen. Waarom hang je geen bordje neer met: verboden het terrein te betreden of iets in die trant, dan kan jij aangeven dat je ze 'gewaarschuwt' hebt (door middel van het bordje) en zijn hun de schuldige.

Valentine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:18

Iemand zomaar in je weiland is inderdaad vervelend.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:19

Zijn ze verder nog terug geweest dan in de afgelopen week?

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:35

zijn er nog mensen geweest in de afgelopen week?
En zo'n bordje neer zetten met verboden voor onbevoegden is totaal geen nutteloos iets. Dan sta je tenminste sterk mocht er wel iets gebeuren met iemand die ongewenst op je terrein is.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 06:28

Een bordje verboden toegang is er al, maar die negeren ze blijkbaar gewoon. Ze komen er ook achter in het land in, zo over het hek heen.

Afgelopen week zijn er geen mensen meer geweest, we hebben ze nu in een ander stukje gezet waar nogal wat gras op staat, maar niet zoveel als waar die mensen ze de hele tijd in gooiden. Maar er valt voor die mensen nu dus weinig te doen ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 07:32

Was de achterkant ook het stuk op het filmpje? Dacht daar nl een metalen hek te zien en daar kun je anders ook stroom op zetten, wel een bordje met pas op schrikdraad aan maken. Maar dan straft het over je hek klimmen zichzelf.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:58

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:59

xXLianneXx schreef:
judithjuhh schreef:
Een bordje verboden toegang is er al, maar die negeren ze blijkbaar gewoon. Ze komen er ook achter in het land in, zo over het hek heen.

Afgelopen week zijn er geen mensen meer geweest, we hebben ze nu in een ander stukje gezet waar nogal wat gras op staat, maar niet zoveel als waar die mensen ze de hele tijd in gooiden. Maar er valt voor die mensen nu dus weinig te doen ;)

dan zijn het waarschijnlijk "dierenbeschermers" die het zielig vinden dat ze op kaal gras staan en ze willen "redden"

Penny's dus. Anders gewoon een bordje ophangen met dat de ponies zich doodvreten als ze op een volle wei staan

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 14:44

tamary schreef:
Was de achterkant ook het stuk op het filmpje? Dacht daar nl een metalen hek te zien en daar kun je anders ook stroom op zetten, wel een bordje met pas op schrikdraad aan maken. Maar dan straft het over je hek klimmen zichzelf.

Het was inderdaad ook het stuk op het filmpje, ja. Daar is het hek van schapengaas, prikkeldraad en schrikdraad. Er staat behoorlijk wat stroom op, maar ze hadden het geïsoleerd met een of ander smeerseltje, waardoor ze er zo overheen konden stappen zonder iets van de stroom te voelen.

We zullen het uiteraard nog een tijdje goed in de gaten houden.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:42

hee,
bij mij komen er ook regelmatig mensen het weiland in.
Ze komen niet zo zeer voor de pony's maar om te vissen.
Maar ook dit is vervelend, regelmatig ligt er draad op de grond, of er is een waterbak gejat, en ze laten vaak rommel achter, bijv. bierflesjes, chipszakken, peuken, etc.
Gelukkig doen ze verder niks met de pony's, en staan keurig in hun eigen landje.
Ik heb wel een bordje verboden toegang hangen, maar daar trekken ze zich niks van aan.
Momenteel heb ik de pony's verweid naar een heel ander stuk, lastig voor anderen te bereiken, rondom sloot en tegenover toegangshek zit het woonhuis.
Maar het lege landje wordt nog wel steeds betreden..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:38

lifaya schreef:
Penny's dus. Anders gewoon een bordje ophangen met dat de ponies zich doodvreten als ze op een volle wei staan

Waarom word er meteen weer met het argument penny's gegooid? Het kunnen net zo goed volwassenen zijn die denken dat ze het beter weten en de TS een ''dierenmishandelaar'' vinden, die heb je namelijk ook, of van die geiten-wollen-sokken-mensen die voor de natuur zijn en tegen de mens, je hebt een hoop rare lui rondlopen, en niet alleen penny's! Dat vind ik nogal kort door de bocht, dat is hetzelfde als dat ik ga zeggen: alle moslims zijn terroristen, is ook niet waar, kunnen ook nederlanders zijn (bewijze van spreken).