Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
knuffeldier schreef:erg afhankelijk van de regio. Ik vind het wel meevallen. Zelf betaal ik 100 euro voor 3 dagen. Eigenaresse is aan stalling alleen al 400 euro kwijt. Vind 100 voor 3 dagen dan heel redelijk. Ben altijd verbaast dat toch veel mensen vinden dat je niet zou hoeven betalen voor een bijrijpaard omdat je de eigenaar een gunst zou bewijzen. Maar het is ook andersom, eigenaar geeft jou ook mogelijkheden. Als je gebruik maakt van iets dat iemand zoveel geld kost kan daar best wat tegenover staan.
Succubi schreef:Daar ben ik het nou ook mee eens knuffeldier.
Veel mensen gaan ervan uit dat de eigenaar geen tijd, geld of mogelijkheden hebben om hun eigen paard te (onder)houden en de bijrijdster hun een gunst bewijst.
Ik heb wel tijd, geld en mogelijkheid om mijn paard te (onder)houden en gun het een ander óók.
Waarom zou ik mijn paard dan gratis voor de helft van de week afstaan?
Ik moet toch ook betalen voor de hoefsmid als mijn bijrijdster buiten rijd?
Het spreekt wel voor zich (vind ik) dat het ook eraan ligt wat voor paard, stalling, mogelijkheden etc etc.
Maar ik heb een gezond paard, goede stalling met goede bak, mogelijkheid tot wedstrijd rijden, lessen, wat mij betreft mag je met haar op trainingsweekenden, ik heb een trailer en wil graag voor mijn bijrijdster groomen.
Waarom zou je daarvoor niet wat bij betalen?
.
.
.
.
.
.
. 
Voor zoiemand lijkt me een vergoeding terecht. Ook als je in een regio staat waar de kosten hoog zijn en je minder ervaring hebt vind ik een deel van de kosten op je nemen redelijk. Maar het hangt gevoelsmatig zo van de situatie af dat het moeilijk is om zo een antwoord te geven.
Voor dat geld kan ik mijn eigen merrie onderhouden. Ik vind het belachelijk veel geld eerlijk gezegd
Het zou mijn keuze dus niet zijn.. Maargoed zoals al eerder gezegd is verschilt het heel erg per regio, hier in Friesland zou niemand z'n bedrag ook maar dúrven vragen.. Stalprijzen liggen hier in vergelijking erg laag..
(mijn stallings geld is 180 zomer/ 200 winter)