hij vind het juist lekker als je die klontje uit de koker haalt en de hand straal erin zet, hij heeft vaak wel kriebels daar.
oh ja om hem uit ze huisje te krijgen doe ik gewoon wat vrijheidsdressuur

na 2 oefeningen hangt ie eruit
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kostolany schreef:Ik maak bij mijn ruin nooit zijn koker schoon. Bij het afspuiten doe ik weleens ertegen aan spuiten. Maar ik heb jaren geleden een keer bij een paard gezien dat ze hem speciaal lieten schoonmaken door iemand en die heeft juist daardoor problemen gekregen omdat het natuurlijke smeersel om de penis in te trekken er af was. Die kon dus zijn penis niet meer in de koker krijgen. En als je dan wilde rijden moest hij een netje om om alles niet teveel te laten klapperen.
Paarden kunnen het zelf of ze nu dekken ofniet van nature heel goed schoonhouden. En wij met al onze middeltjes en proberen schoon te maken is niet zo gezond voor je paard het kan dus mis gaan.
maar dat is mijn mening. De paarden met de minste problemen bij ons op stal zijn degene waar niets aan gedan wordt.
Citaat:Heeft niemand last van een dikke koker met warm weer en dat het dan erg jeukt?
Dierenarts zegt niks te kunnen doen maar ik weet niet of ik dat moet geloven...
ilske schreef:Ik doe het niet.. Paard vindt het echt niet prettig (pfffeeeuw), en ik zie het paarden in het wild ook niet bij elkaar doen..