Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wouter24"]
[quote="Angeliek schreef:En een paard dat grand-prix heeft gelopen, kost een fortuin.
Meestal ligt het aan zijn prestatie's.

Het blijven toch levende wezens, een verkeerde beweging het is over. Weg paar ton.Zwelgje schreef:Tsja, de paarden zijn tegenwoordig best wel duur. Als
Met een beetje geluk volgend jaar een Belisar X Jet Setje... . En dat zijn leuke paarden maar niet te betalen als 3-jarige. In ieder geval niet voor mijn portemonee![]()
Naz schreef:Het lijkt echt steeds meer alsof € 10000 een aantal jaren terug FL 10000 was...
Als ik dit topic moet geloven heb ik voor het geld wat voor mijn paard neergeteld is een slachtpaard gekocht ofzo.
Angeliek schreef:een paard dat niet speciaal zal lopen maar toch al Z loopt. kost al gauw meer dan 10,000.oo eur.
een paard dat HEEL goed kan lopen, schat dat maar in: 20.000.000 eur.
Dat vind ik duur.
En een paard dat grand-prix heeft gelopen, kost een fortuin.
Meestal ligt het aan zijn prestatie's.
IK zag laatst een advertentie voor een paard van 148.ooo.oo eur..
) wil gerust wat meer geld uitgeven voor een goed paardje, maar dan moet hij het ook waard zijn! Ik koop geen paard van 6000 euro dat nog helemaal groen is maar wel heel goede papieren heeft...
ik heb nl geen tijd om wedstrijden te rijden
, liep wedstrijden en had de mooiste papieren
. Maar het kreeg een of andere simpele ziekte die wel te operen was
, overleed het toen hij onder narcose was gebracht. Nou daar gaan je centjes dan.....

joyce B schreef:Een duur paard is voor mij een paard boven de 4000 euro. Dat is een bedrag waar ik toch wel een behoorlijke tijd voor moet sparen, en ook een bedrag waar je erg zuinig mee om moet springen. Wat niet wil zeggen dat als ik een echt sportpaard wil, en de prijzen hoger blijken te liggen (ja, ik zie ook wat ze nu al vragen voor een paard tot M/Z-niveau en soms zelfs niet eens) dat ik misschien wel meer uit zou geven... Maar ik vind het wel een groot risico worden, en ik zou er wel een vervelende smaak aan over houden! (zo'n bedrag geef je niet makkelijk mee aan een bijrijdster of verzorgster, buiten dat het dier emotionele waarde heeft natuurlijk)
sanne83 schreef:ik zou die 7000 euro dan ook alleen betalen, als het paard gewoon redelijk mooie gangen en uitstraling heeft, maar dan liefst dat er nog niets mee gedaan is. Of zijn de prijzen zo ontzettend hoog geworden, dat je voor 7000 euro al niets meer kan krijgen???
groetjes Sanne
Arno24"]
[quote="joyce B schreef:Een duur paard is voor mij een paard boven de 4000 euro. Dat is een bedrag waar ik toch wel een behoorlijke tijd voor moet sparen, en ook een bedrag waar je erg zuinig mee om moet springen. Wat niet wil zeggen dat als ik een echt sportpaard wil, en de prijzen hoger blijken te liggen (ja, ik zie ook wat ze nu al vragen voor een paard tot M/Z-niveau en soms zelfs niet eens) dat ik misschien wel meer uit zou geven... Maar ik vind het wel een groot risico worden, en ik zou er wel een vervelende smaak aan over houden! (zo'n bedrag geef je niet makkelijk mee aan een bijrijdster of verzorgster, buiten dat het dier emotionele waarde heeft natuurlijk)

Fitzroy schreef:Voor 10.000 euro heb je echt geen paard voor de topsport of je moet al verschrikkelijk veel geluk hebben.
Voor 10.000 kun je een leuk sportpaard kopen maar geen topper.
, die 10.000 heb ik nog nooit uitgegeven.