Een duur paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:59

Ben het met Fitzroy eens, je kunt voor 10.000 wel een leuk sportpaard vinden waarmee je Z2 kunt lopen. Maar verwacht er geen Grand Prix van.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 07:50

Wouter24"]
[quote="Angeliek schreef:
En een paard dat grand-prix heeft gelopen, kost een fortuin.
Meestal ligt het aan zijn prestatie's.

Dat GP paard heefdt inmiddels dan ook al een fortuin gekost, vergeet dat niet, als iemand zijn GP paard verkoopt voor een ton heeft ie er nog geld op toe moeten leggen hoor!! jammer dat veel mensen op bokt niet zien wat een werk, tijd, en kosten er in zo een paard gaan zitten Scheve mond
[/quote]

Ik denk niet dat de Bokkers dat niet zien. Maar als ik voor mezelf spreek: Voor mij is zo'n paard absoluut niet interessant en gewoon veel te duur. Simpelweg omdat dat tig keer over mijn budget gaat.
De gemiddelde ruiter is toch recreatieruiter en dus niet op zoek naar paarden met een dergelijk prijskaartje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 22:21

Pipo schreef:
Merk wel weer dat ik weinig potentieele kopers in het boktcircuit heb. Haha!

Ik zeg niets Schijnheilig
My lips are sealed......

Maar toch.....wie wat goeds wil, moet in de buidel tasten.
IMO heb je voor 3000 euro echt niet zo heel veel hoor.....

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 22:59

Tsja, de paarden zijn tegenwoordig best wel duur. Als je echt een beetje een leuk sportpaard wil hebben met goed bloed ben je al snel 8.000-10.000 euro kwijt.
Voor een leuk recreatiepaard tel je al snel 5.000 euro neer.
Ik wil ook in de toekomst weer een leuk paard, dus fok ik hem/haar zelf maar Haha! Knipoog
Met een beetje geluk volgend jaar een Belisar X Jet Setje... . En dat zijn leuke paarden maar niet te betalen als 3-jarige. In ieder geval niet voor mijn portemonee Lips are sealed
Het wachten is natuurlijk wel wat langer maar dat heb ik er graag voor over. Ik kan ook geen genoegen meer nemen met een gemiddeld paard. Als ik er een bij wil dan moet het iets bijzonders zijn met wat extra anders kan ik net zo goed een hond kopen... .

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 23:21

Moeilijk hoor bepalen wat nou een duur paard is. Ik denk dat het helemaal van het niveau afhangt of ik het duur vind of niet.

Ik heb als groom nog met paarden van een paar ton gewerkt, werden ze overigens nog niet voor verkocht, die vond ik duur ja Haha! Het blijven toch levende wezens, een verkeerde beweging het is over. Weg paar ton.

Zwelgje schreef:
Tsja, de paarden zijn tegenwoordig best wel duur. Als
Met een beetje geluk volgend jaar een Belisar X Jet Setje... . En dat zijn leuke paarden maar niet te betalen als 3-jarige. In ieder geval niet voor mijn portemonee Lips are sealed

Ik kan wel niet in je portemonee kijken, maar ik heb mijn Belisar merrie ook als 3 jarige gekocht (ok mijn moeder dan) en die was zeker niet duur te noemen. Misschien hebben wij ook wel wat geluk gehad met haar prijs. Maar het zijn volgens mij toch niet de duurtste paarden, of zijn de prijzen zo gestegen Verward

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 23:35

Het lijkt echt steeds meer alsof € 10000 een aantal jaren terug FL 10000 was...
Als ik dit topic moet geloven heb ik voor het geld wat voor mijn paard neergeteld is een slachtpaard gekocht ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 00:07

Naz schreef:
Het lijkt echt steeds meer alsof € 10000 een aantal jaren terug FL 10000 was...
Als ik dit topic moet geloven heb ik voor het geld wat voor mijn paard neergeteld is een slachtpaard gekocht ofzo.

Euh...de prijzen zijn idd wel iets omhoog gegaan hoor Nienke...
Ik denk ook dat mensen steeds meer eisen gaan stellen aan hun ideale paard, dus automatisch in een hogere prijsklasse terecht komen.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 00:15

Boven de €2500 is voor mij te duur(pony dus, geen paard).
Dat is toch wel 5500 gulden en zoveel geef ik echt niet uit voor een pony, er zijn genoeg andere leuke te vinden voor minder geld.
Maar dan bedoel ik ook echt voor mij, want mijn pony hoeft geen wedstrijdervaring of een superafstamming te hebben Lachen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 00:17

Ik kocht mijn merrie net voor de euro ingevoerd werd voor 7000 gulden maar in januari stond er al geen paard meer onder de 3500 euro in de paardenkrant.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 11:29

Angeliek schreef:
een paard dat niet speciaal zal lopen maar toch al Z loopt. kost al gauw meer dan 10,000.oo eur.
een paard dat HEEL goed kan lopen, schat dat maar in: 20.000.000 eur.
Dat vind ik duur.

En een paard dat grand-prix heeft gelopen, kost een fortuin.
Meestal ligt het aan zijn prestatie's.

IK zag laatst een advertentie voor een paard van 148.ooo.oo eur..

Uhm, sorry maar ik heb nog nooit een paard gezien dat 20 miljoen euro kost... en al helemaal geen van 148 miljoen euro!
Ik weet ook niet of dat ook echt waar is en of het ook echt kan maar 20 miljoen euro voor een paard.......
Of bedoel je gewoon 20.000 euro en 148.000 euro en heb je er gewoon te veel nulletjes achter gezet? deze prijzen zijn weer wel geloofwaardig.

Ikzelf erger me eraan dat mensen hun paard gewoon voor meer te koop zetten dan wat het waard is. sommige paarden zijn de 17000 euro echt dubbel en dwars waard! maar sommige paarden van 5000 euro zijn dit helemaal niet waard... Het is maar wat de gek ervoor geeft..
ikzelf ( en mijn ouders Haha! ) wil gerust wat meer geld uitgeven voor een goed paardje, maar dan moet hij het ook waard zijn! Ik koop geen paard van 6000 euro dat nog helemaal groen is maar wel heel goede papieren heeft...
en als een paard nou 10000 euro zou kosten met goede papieren en goed te rijden dan zou ik dat weer wel willen doen.
Maar ik heb helemaal geen paard nodig wat Z rijd, voor mij is een leuk recreatiepaardje al genoeg ik heb nl geen tijd om wedstrijden te rijden Huilen

En het is ook zo, wil je het risico nemen om een goed en strontduur paard te kopen en er kan vanalles mee gebeuren? Mijn oom heeft een paard gehad van 100.000 gulden ,echt een mooi beest Lovers , liep wedstrijden en had de mooiste papieren Haha! . Maar het kreeg een of andere simpele ziekte die wel te operen was , overleed het toen hij onder narcose was gebracht. Nou daar gaan je centjes dan.....

maar voor iedereen is het dus verschillend.

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:00

volgens mij bedoelt ze 20.000 en 148.000 das dan wel geloofwaardig vind ik.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:18

Ik heb Nicole gelukkig voor weimig geld kunnen kopen, omdat ze snel weg moest, maar ze is veel meer waard!
Verder is voor mij 4000 euro toch wel het maximum, maar als ik wat meer te besteden zou hebben, zou ik er ook wel meer voor uit willen geven Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:28

Een paard hoeft niet zozeer duur te zijn in aanschafkosten, maar wat als je paard een brekebeen is en telkens iets mankeert, zodat je een fortuin aan DA-kosten kwijt bent?

Dan heb je ook een duur paard...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 16:28

Ik denk dat een echt goed paard (voor hoger dan het Z) alleen te betalen is als hij nog niet aangereden is...dat geldt voor mij tenminste. Het is dan natuurlijk wel afwachten of hij het zo goed gaat doen als je gehoopt had..

Een goed paard dat Z loopt is niet meer te betalen en is hij dat wel, dan is het geen goed paard!

Ik zal het er dus zelf aan moeten rijden...heb 3 jaar geleden voor een 2 jarige hengst die nog niet eens aan een touw kon lopen Fl 20.000 betaald, andere keus heb ik eigenlijk niet....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 18:20

Een duur paard is voor mij een paard boven de 4000 euro. Dat is een bedrag waar ik toch wel een behoorlijke tijd voor moet sparen, en ook een bedrag waar je erg zuinig mee om moet springen. Wat niet wil zeggen dat als ik een echt sportpaard wil, en de prijzen hoger blijken te liggen (ja, ik zie ook wat ze nu al vragen voor een paard tot M/Z-niveau en soms zelfs niet eens) dat ik misschien wel meer uit zou geven... Maar ik vind het wel een groot risico worden, en ik zou er wel een vervelende smaak aan over houden! (zo'n bedrag geef je niet makkelijk mee aan een bijrijdster of verzorgster, buiten dat het dier emotionele waarde heeft natuurlijk)

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 20:26

Tja, het is maar hoeveel je voor een (bepaald) paard over hebt.
Ik heb bijvoorbeeld niet genoeg geld om een paard te kopen, dus veel paarden zijn al gauw te 'duur'. Toch zie ik af en toe paarden en pony's te koop staan waarvan ik dan denk dat ze er te veel voor vragen omdat ze het niet waard zijn. Maarja, het is maar wat de 'gek' ervoor wilt geven.. Ach gut

xxies

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:16

joyce B schreef:
Een duur paard is voor mij een paard boven de 4000 euro. Dat is een bedrag waar ik toch wel een behoorlijke tijd voor moet sparen, en ook een bedrag waar je erg zuinig mee om moet springen. Wat niet wil zeggen dat als ik een echt sportpaard wil, en de prijzen hoger blijken te liggen (ja, ik zie ook wat ze nu al vragen voor een paard tot M/Z-niveau en soms zelfs niet eens) dat ik misschien wel meer uit zou geven... Maar ik vind het wel een groot risico worden, en ik zou er wel een vervelende smaak aan over houden! (zo'n bedrag geef je niet makkelijk mee aan een bijrijdster of verzorgster, buiten dat het dier emotionele waarde heeft natuurlijk)

Als is een paard maar 1500 euro, dan nog ben ik voorzichtig met een bijrijder of verzorger.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:35

wat een prijzen zeg!!
ik heb mijn paardje ooit voor 4500 gulden gekocht, gewoon een normale kwpn-er. Uiteindelijk bleek ze ook totaal verpest te zijn met inrijden, ze kon alleen een beetje normaal lopen daar waar ik mocht voorrijden.... maar ja, toen was ik al verkocht he...maar ffover die prijzen, ik zou nooit meer dan, zeg 7000 euro voor een paard uitgeven, en dat alleen als ik er echt iets mee zou willen, ik bedoel je kan wel een grand-prix paard kopen, maar om eerlijk te zijn, wat heb je eraan???? het gaat er toch om wat je er zelf mee berijkt hebt?? je ziet vaak genoeg meisjes in de b met een z-paard, dat pappie gekocht heeft, die moeite hebben met op het paard blijven zitten, maar dan toch eerste worden....ik zou die 7000 euro dan ook alleen betalen, als het paard gewoon redelijk mooie gangen en uitstraling heeft, maar dan liefst dat er nog niets mee gedaan is. Of zijn de prijzen zo ontzettend hoog geworden, dat je voor 7000 euro al niets meer kan krijgen???

groetjes Sanne

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:45

sanne83 schreef:
ik zou die 7000 euro dan ook alleen betalen, als het paard gewoon redelijk mooie gangen en uitstraling heeft, maar dan liefst dat er nog niets mee gedaan is. Of zijn de prijzen zo ontzettend hoog geworden, dat je voor 7000 euro al niets meer kan krijgen???

groetjes Sanne

Gelukkig niet, maar je moet wel heel goed zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 00:22

Arno24"]
[quote="joyce B schreef:

Als is een paard maar 1500 euro, dan nog ben ik voorzichtig met een bijrijder of verzorger.
[/quote]

Ja idd, wat heeft dat nou met de prijs van een paard te maken JoyceB? Verward

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 00:33

Ik heb paarden staan die wat boven een gemiddelde aankoopsprijs zitten maar ook doorsnee paarden.
In praktijk maakt het je echt niet uit met welk paard je bezig bent hoor, ik ben op elk paard net zo zuinig. Als een kostbaarder paard bijt, krijgt hij net zo'n harde trap voor zijn pens en stoot voor zijn smoelwerkje als het minder kostbare paard.

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 00:41

sja, wat is duur, dat ligt aan je eigen budget denk ik, maar wat ik een hogere prijsklasse vind, zijn paarden vanaf de 10.000 euro.

En ik ben het ermee eens dat je tegenwoordig heel goed moet zoeken, wil je voor rond de 7.000 euro een beetje leuk paard vinden, waarmee je de sport in kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 00:59

Paarden die jong zijn maar wel veel verwachting hebben, zijn meestal duurder dan een paard wat leuk Z loopt maar niet meer kan. Er zijn best goede paarden te koop onder de 10 000 euro, als ik bijv bij mij op stal kijk. Die kunnen meer bewegen dan het gemiddelde dier. En als je de spieren erbij op denkt, worden het stuk voor stuk mooie dieren. En daar rijd je in het Z nog steeds mee vooraan. Als ik op wedstrijden rondkijk schrik ik me regelmatig het apelazer, want een brandhout loopt daar rond, zelfs in het Z en in het ZZlicht. Misschien ben ik gewoon erg verwent. Dat kan het ook zijn.

Maar wat ik vaak merk, is dat veel mensen de kosten erom heen vergeten. Een goed gezond paard, wat netjes kan bewegen en volledig gezond is kost gewoon een paar duiten. En voor de minder bemiddelde onder ons, heel zonde!!

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 08:17

ja heel zonde!?

Wat bedoel je met de kosten er om heen?
En ja ik denk pipo als ik je berichtjes lees dat je idd verwend bent.
Maar zijn dat je eigen paarden?die je rijd ik dacht dat alleen wannabeth van jou was.

En als het zz licht rijd ziet het er misschien uit als brandhout maar het loopt wel die klasse.
Ken genoeg "mooie paarden" die 3 goede gangen hebben maar voor geen meter werklust.(koop je ook een verwachting)
Werklust toont zich pas in het werk.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 08:29

Fitzroy schreef:
Voor 10.000 euro heb je echt geen paard voor de topsport of je moet al verschrikkelijk veel geluk hebben.
Voor 10.000 kun je een leuk sportpaard kopen maar geen topper.

Wacht maar af *LOL* Haha! , die 10.000 heb ik nog nooit uitgegeven.

En ach, ook hier geldt, wat voor de een een topper kan zijn (goed meekomen in de lichte tour en als het even kan beheersen van de GP oefeningen is in mijn ogen een topper voor een amateur als dat ik zelf ben) is voor de ander die de wereldruiterspelen of de olympische in zijn hoofd heeft, echt niet goed genoeg. Ik ben ervan overtuigd dat het karakter absoluut een grotere rol speelt dan dat iedereen denkt. Ik heb nog nooit een paard gekocht dat in eerste instantie een superpaard lijkt te zijn (vandaar ook de bescheiden bedragen) maar uiteindelijk zijn het allemaal paarden geweest die in het werk heel fijn mee kunnen komen. Het zijn dan misschien geen paarden die op het voorterrein uitblinken of waar je even de show mee kunt stelen maar die in de training en in de ring wel dat beetje extra geven om vooruit te kunnen komen.

Voor mij zou de grens voor een paard toch echt wel bij ongeveer 10.000 euro liggen maar ja ik hoef dan ook geen doorgereden paard waar ik zo op weg kan rijden. En daarvan uitgaande vind ik die 10.000 euro eigenlijk al heel veel.

Als je sec naar de kosten kijkt van een paard met een goede afstamming dan zou een driejarige toch eigenlijk minstens 4.500 euro moeten kosten (dekgeld en 3 jaar opfok). Het bedrag daarboven betaal je dan voor de extra potentie of extra africhting die het paard heeft ontvangen.