De grootte van een box

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:31

daffie1986 schreef:
dots83 schreef:
hey ik had een antwoord geplaatst maar staat hier niet.
Maargoed, dit is de maat die wij van het KWPN hebben gekregen wat verplicht wordt. Per wanneer weet ik niet. Het is wel op basis van een paard van 1.70m ongeveer.
Wij hebben nu boxen van 3x3 maar gaan nieuwe bouwen van 3,5 x 3,5
Groetjes!

Ik heb anders helemaal niks gehad hoor van het KWPN!!! Die maten kunnen ze nog steeds niet wettelijk verplicht stellen want dat zou dus beteken dat een paard van 1.90m in zo'n klein rot hok moet staan en omgekeerd voor een falabella????? De wettelijke maten die vastgesteld staan is 2x de schofthoogte, dus voor een pony van 1.50 zou de box min. 3x3 m moeten zijn en voor een paard van 1.90 min. 3,80x3,80 m. en dan zit je voor zo'n groot paard nog aan kleine maten.

Alle regels omtrent huisvesting kun je even googlen op Handboek huisvesting paarden.pdf

Nee jij hebt ook niets gehad van het KWPN omdat je het waarschijnlijk ook niet gevraagt hebt en wij wel. We willen nl een nieuwe accomodatie gaan bouwen en wilde graag weten wat hun eisen zijn voor een stal en toen kwamen ze hier mee.
Dus als je uitgaat van een normaal paard ( 1.70) kom je op 3,5 x 3,5.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:50

Het klinkt mij vreemd in de oren dat het KWPN (een stamboek) de min. grootte van de box verplicht stelt.... Ik zou dan eerder denken dat degene die over huisvesting gaat (overkoepelende organisatie die bijv. de nota heeft opgesteld i.s.m. de overheid) deze eisen aan de mensen ten gehore brengt (en de naleving ervan).

Wat als je geen KWPNérs hebt, maar shires / BWP / SF???? Geldt dan alsnog de eis van het KWPN?

dots83

Re: De grootte van een box

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:47

Goed lezen oke,
wilde graag weten wat HUN eisen zijn voor een stal en toen kwamen ze hier mee.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:57

dots83 schreef:
Goed lezen oke,
wilde graag weten wat HUN eisen zijn voor een stal en toen kwamen ze hier mee.

Maar mogelijk zijn het wel de eisen die straks algemeen gesteld gaan worden en waar het KWPN vast op vooruit loopt. En dan zouden het goed kunnen zijn dat dergelijke regels straks wel vastgesteld gaan worden, met bijv. minimale maten van een box per stokmaat.