Mijn paard probeert me als ik in zijn stal kom te pletten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:06

Persoonlijk zou ik het paard met rust laten als het eet.
Je kunt best buiten de voerbeurt om oefenen met het paard in zijn box.
Ik denk trouwens dat dit een symptoom is en dat je beter opzoek kunt gaan naar het 'echte' probleem.
Dit is vast niet het enige kunstje dat hij bij jou probeert??

nl_t

Re: Mijn paard probeert me als ik in zijn stal kom te pletten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 15:15

Dit is vast niet het enige kunstje dat hij bij jou probeert??
ja ckr wel verder is het echt en super lief beesie

ben vanochtend in ze stal geweest toen hij erinstond hij kwam me pletten heb hem ff op ze flikker gegeven :D en toen deed hij indd niks meer ,hij keek me soms alleen wat chaggie aan :D

Dok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:52

Als ik dit zo lees ben ik toch wel blij met mn kleine pony ;) Hij heeft het pletten ook langere tijd als favotrucje gehad. Omdat ie zo klein is maakte hij gelukkig niet zo veel indruk. Ben zelf niet zo'n voorstander van dwang, maajah als het echt gevaarlijk is... Omdat je paardje verder zo lief is zou ik de confrontatie zo min mogelijk aangaan en zo veel mogelijk alles buiten de stal doen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:56

aanpakken en snel, maar dat heb je blijkbaar gedaan, en nu volhouden, want hij zal waarschijnlijk nog willen proberen, zeker als hij 't al eventjes deed...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:57

Nou wel fijn dat hij alleen dan chaggo stond te kijken.
Dan is het wel gelijk weer goed gegaan, het op z'n flikker geven. Goed hoor!!!

Blijf erbij, als je bij een paard in de stal wil komen moet dat gewoon kunnen.
Leuk dat het zijn plek is, maar je moet er gewoon bij kunnen zonder gekke rare kuren.
Ik heb al eerder gezegd, mijn paard heeft echt wel respect voor me en andersom ook. Ik kan gewoon bij de voerbak, met m'n handen erin, enz. en hij doet niets.
Moet ik niet merken ook.

Jij bent de baas, niet je paard. Daarvoor hoef jeje paard heus niet altijd in elkaar te slaan. Maar zo nu en dan op z'n plek zetten kan echt geen kwaad.

Fijn dat het goed ging vandaag TS, nu consequent volhouden!

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 20:53

ben net weer bij hem geweest ,hij heeft me geen 1 keer proberen te pletten ,maar hij wou na een tijdje toch wel ff in me schouder bijten ,toen heb ik hemff terug gebeten in zn oor ,geloof me je hebt nog nooit een paard zo verbaasd staan kijken ,maar hij heeft niks meer gedaan verder ,ik heb hem ook zonder halster enzo gepoetst zonder dat hij vervelend deed :D

iig heel erg thks allemaal ;)

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:05

probeer me een voorstelling te maken hoe je dat gedaan hebt, hij is 1.90 hoog, dat betekent
1. of je was heel erg rap
2. of je bent zelf ook heel groot, en rap !

Grapje :+ , maar zo te horen zit je op de goede weg, hopelijk komt er zo ruimte voor jouw liefde voor hem. Dat weet hij nu nog niet zo goed dat je van hem houdt.

Komt goed !
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 16-07-09 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:18

Paardentango schreef:
probeer me een voorstelling te maken hioe je dat gedaan hebt, hij is 1.90 hoog, dat betekent
1. of je was heel erg rap
2. of je bent zelf ook heel groot, en rap !

Grapje :+ , maar zo te horen zit je op de goede weg, hopelijk komt er zo ruimte voor jouw liefde voor hem. Dat weet hij nu nog niet zo goed dat je van hem houdt.

Komt goed !

:D Dat dacht ik ook, paard van 1.80 en dan hoofd met hals, moet je wel duvels snel wezen.
(is mij bij mijn 1.45 zelfs nog nooit gelukt, hoeft ook niet, want bijt niet. Moet ze ook niet proberen overigens)

Verder ga ik mee in de simpele actie reactie aanpak.

En Kiwiko, fantastisch dat met die barkruk }> .

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 22:34

bn zelf ook 1,80 [14jr] maar ik greep gewoon ze hoofd en had ze oor voor hij hetdoorhad:D

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:42

Da's rap ja en ad rem.
;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:47

Mooi dat het beter gaat!
En als je paard zich netjes gedraagd, probeer dat dan ook te laten merken. Gewoon uitzoeken waar je paard gevoelig voor is, het ene paard vind snoep de ultieme beloning, het andere paard kikkert er helemaal van op als je 'm met je stem beloond. :)

@Paardentango: Nou dan zal ik mijn paard (dominant typje) ook maar eens gaan uitleggen dat het geen paardengedrag is om zijn ondergeschikten op hun flikker te geven als ze te ver gaan. _O-
Jij enig idee hoe ik dat moet doen?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:49

Miss_Malfoy, je doelt waarschijnlijk ergens op maar ik hou me toch echt liever met zinnige dingen bezig.

;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:35

Nou zo onzinnig lijkt het me niet?

Als paarden die lager in rang staan hem proberen te trappen/bijten, kunnen ze erop rekenen dat hij actie onderneemt.
Moet ik dan foei zoete poes zeggen als hij bij mij hetzelfde probeert?