Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jelledaantje schreef:even vergeten te vertellen ook zijn we bij de fokker voordat we de pony's gingen halen zo'n 2 maanden verschillende keren langsgeweest om even mee te kijken en te luisteren hoe het nu allemaal in zn werk ging , want met dit soort dingen ga je niet over 1 nacht ijs
verder wat de prijs betreft hebben wij 2000 euro betaald voor 1.6 ha weide voor 1 jaar dus lijkt me als je zoveel betaald althans dat dachten we (dus verkeerd gedacht) dat we dan eventueel gebruik mochten maken van de stalling
Echwel schreef:Dat is niet veel als je nagaat dat je voor stalling per pony gemiddeld 120euro kwijt bent en je op mdie 1,6 ha kunt zetten wat je wil valt voor mij e prijs best mee ik neem aan dat het ook al omheind was enz

ukoldaatje schreef:AI..
Ik sluit me geheel aan bij mijn voorgangers, jullie zijn helaas heel naief geweest..
De eigenaar is jullie verder helemaal niets verplicht, en zo te lezen gaat hij na dat jaar waarschijnlijk zijn eigen paarden daar op die wei houden met loopstal. Denk dat hij zijn stal netjes wil houden voor zijn eigen paarden.
Wat me wel enorm verbaast, hoe kan je nou een fokkerij beginnen zonder eigen grond, stal, en alles wat erbij komt kijken.
Het had allemaal veel beter voorbereid moeten worden. ALs je nu al zegt dat als je deze wei kwijt raakt de ponys moet verkopen is er iets niet goed geregeld.
Je kan toch na dit jaar zorgen dat je een andere plek hebt, met schuilstal en alles faciliteiten die veulens nodig gaan hebben??
Lowara schreef:wat voor soort contract hebben jullie precies?
wij huren ook 1.2 hectare, maar hebben dus een pachtcontract. eigenaren moeten zelfs toestemming vragen aan ons als ze de weide in willen gaan om pak hem beet paaltjes te controleren.
van tevoren ALLES laten vastleggen in het contact, zelfs dat de stroomdraden + schoeven van ons waren en na einde pacht dus weer weg worden gehaald.
ook bv wie water geeft, wie er wel of niet in mag en wat de gebruiksdoeleinden zijn.
( mag bv alleen eigen paarden erin zetten, en pension na toestemming)
misschien even flink zoeken en onderhandelen geweest,maar ik weet wel waar ik aan toe ben.
hebben jullie het contract niet goed gelezen? want daar moet instaan of je wel of niet gebruik mag maken van de faciliteiten op het terrein.
ook of de eigenaar wel of niet erop mag komen, en of die stallen Uberhaupt gebouwd hadden mogen worden.
stond er niets in over de stallen? dan zijn jullie zelf de mist ingegaan om te denken dat je die mocht gebruiken. eigenaar staat dan volledig in zijn recht om jullie de toegang van de pony's te weigeren.
verder raad ik ten sterkste aan de volgende keer per 2/3 maanden het geld over te maken ipv in 1X. nu zit je er waarschijnlijk met wat pech een vol jaar aan vast.
magicsanne schreef:Ik zou zelf deze winter maar blijven en (waar nodig) een dek op doen. Ga ondertussen wat in het rond kijken of je na dat jaar iets anders kunt regelen. Ik zou de tijd die ik betaald had gewoon vol maken maar het contact met de eigenaar van het land is wellicht niet meer zo dat je daar langer wilt blijven dan dat jaar. Kan het niet zo zijn dat hij een stal heeft neergezet en jullie daar geen gebruik van laat maken omdat hij voor na dat jaar wat anders voor die stallen in gedachten heeft? Ik zou het niet afwachten en voor de zekerheid zorgen iets anders achter de hand te hebben.
Je pony's worden er niet minder van als ze de winter buiten staan, die krijgen vanzelf wel een dikke vacht dus die gaan de winter wel doorkomen. Probeer ondertussen gewoon lekker van ze te blijven genieten!!
jelledaantje schreef:dat zouden daar 7 pony's gestald moeten worden dus is een beetje veel 3 mini hengstjes 1 dekhengst en 3 merrie's die vermoedelijk drachtig zijn waarvan 1 te koop staat
odje schreef:jelledaantje schreef:dat zouden daar 7 pony's gestald moeten worden dus is een beetje veel 3 mini hengstjes 1 dekhengst en 3 merrie's die vermoedelijk drachtig zijn waarvan 1 te koop staat
Ik verbaas me toch wel over het risico wat jij durft te nemen.
Ik ben toch meer het type van: meer betalen maar dan wel de zekerheid hebben.
Wat nou als de verhuurder na een jaar het contract opzegt??
Dan sta je mooi met al die pony's (en misschien wat veulens).
Heb je een of twee paarden dan kun je het risico misschien nog nemen, maar 7?
Die plaats je nooit!
Overigens vond ik de opmerking dat de verhuurder van jullie huurgeld die stal heeft gebouwd en de verontwaardiging dat je die stal dan niet mag gebruiken een beetje raar.
Hij moet zelf weten wat hij met dat geld doet, het is jullie geld immers niet meer.
Dat geld hebben jullie ingeruild voor een jaar land.
jelledaantje schreef:beetje raar en we zaten er ook al aan te denken datie volgend jaar ons contract niet verlengt en ons eraf bonjourd zodat wij genood zaakt zijn om onze pony's te verkopen omdat we dan mischien geen andere weide kunnen vinden