Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
BrittKitt schreef:Half 11 's ochtends ging het om, ze staan er bij ons 's nachts op ivm de warmte. Mijn pony kan er idd slecht tegen volgens mij
Maar ze zal vast niet de enige zijn, die niet goed tegen de warmte kan. Haar weidegenootjes hadden ook het zweet op de boeg staan iig.
hinta schreef:een warme stal is imo beter dan die gloeiende zon.
Niet over nagedacht!
Maya schreef:Naar een wei verhuizen waar ze wel in de schaduw kunnenBeschutting is een van de basisbehoeftes voor het paard. Beschutting tegen wind, regen en zon. Kan je dat niet voorzien, dan is de wei ongeschikt voor paarden imo. Ik vind dat je daar niet op kunt beknibbelen. Een paard moet zelf kunnen kiezen wat het wilt.
Succes

En het afzetten met stroom is niet te doen helaas.

vorame schreef:Niets meer aan toe te voegen.
Een weide zonder schaduw is mooi voor kouder weer of om in de zomer maanden te hooien.
Niet om dieren te weiden in de zomer.

Breghje schreef:vorame schreef:Niets meer aan toe te voegen.
Een weide zonder schaduw is mooi voor kouder weer of om in de zomer maanden te hooien.
Niet om dieren te weiden in de zomer.
En als het paard zelf besluit niet in de schaduw te gaan staan? Ik neem voor het gemakkie aan als ze er niet in gaat staan ze geen last van de warmte heeft.

fokfanaat schreef:precies en dat weet je pas als hij de keuze heeft.
toen stond ze op een wei met speciaal voor haar gebouwde schuilstal, die ze van binnen zag als ik haar eten kwam brengen. Boeide haar niet. Nu staat ze op een wei waar amper tot geen schaduw is (ja, achterin bij de bossen zoals nu) en dan ligt het er nog aan hoever ik ben met stripbegrazing. Dus of mijn paard nu wel of niet schaduw heeft boeit haar als Fries helemaal niets. Als we straks de andere kant weer op gaan met begrazen heeft ze weer een poos geen schaduw, en noch ik noch zij liggen daar wakker van. Het ligt dus puur aan het paard zelf, kijk daar eerst naar.