Geld kwijt of nog andere opties?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:39

Denise_84 schreef:
Als ik het goed begrijp staan jullie dus op dezelfde stal en zijn er nog 6! anderen met dit probleem? Waarom steken jullie dan niet de koppen bij elkaar? Met zijn 8-en sta je veel sterker dan alleen. Misschien dat rechtsbijstand of een advocaat o.i.d. er dan wel heil in ziet?

Verder kan ik jullie helaas geen nuttige tips geven daar ik totaal geen kennis van ons rechtssysteem heb!

We stonden op dezelfde stal ;)
Godzijdank ben ik er weg......
Ik ga eens kijken of we samen idd iets kunnen doen..... Eerst kijken of iedereen er uberhaupt heil in ziet om er aan te beginnen.

josie schreef:
Je zult die mensen altijd eerst in gebreke dienen te stellen, anders kun je niets vorderen.
Als je dit met zijn 8 doet, dien iedereen te ondertekenen, dan wel met naam en toenaam vermeld dienen te staan.
Als ze een site hebben, dan is E-mail ook rechtsgeldig (scheelt weer kosten)!
Bij deze wat links voor tips en trucks:
http://www.beeldrijk.org/cat/Fiscalitei ... ncasso/371
http://blog.iusmentis.com/2008/01/07/in ... htsgeldig/
http://www.pranger.agin.nl/voorbeeldbrief_pranger.html

Succes en laat het er niet bij zitten!

Edit: klopt het bedrag trouwens in hun brief?
Als dat niet zo is, dan zelf met de juiste versie komen en uiteraard vermelden in de brief!

Bedankt, hier kan ik heel veel mee!

Jeanine84 schreef:
Kantonrechter werkt ook niet gratis hoor..betaal je ook griffiekosten ;)

Dank je voor de tip, maar kunnen we in ieder geval delen als het zover kom, (wat ik helaas wel zie gebeuren)

Cossie schreef:
Is het niet zo dat alle kosten voor wat betreft de incasso op de schuldenaar verhaalt kunnen worden? Dit zou ik in de brief vermelden.

Klopt, maar ga liever het risico niet nemen.

Cossie

Re: Geld kwijt of nog andere opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:43

ja goed maar die griffiekosten kan je dan ook op hen verhalen dan. Hoop voor je dat die anderen "met je meegaan" samen sta je sterker en is overtuigend voor de rechter. Het is gewoon niet eerlijk, veel succes!

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:55

Wellicht heeft een van de anderen wel een rechtsbijstandsverzekering en kan je bekijken of je met z n allen kunt aansluiten bij die zaak. Ik zou het er ook niet bij laten
zitten.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:07

een rechtsbijstandverzekering gaat pas beginnen aan een zaak vanaf 225 euro. Ik heb namelijk een rechtsbijstandverzekering die het niet dekt. Maar goed aangezien ik gelijk heb en bewijs heb zal ik gewoon alleen of samen naar de kantonrechter stappen en de juridische kosten zullen zij dan toch moeten betalen. Mochten ze betalen tussen de uiterste betaaldatum die ik ze stel en de zaak in start ik alsnog een zaak om de juridische kosten te verhalen. ik geef in elk geval niet op tot ik mijn geld heb. Ik laat mij niet op zo een manier behandelen!!! Ik ga denk ik ook nog een website maken waar mensen hun verhaal over deze stal kwijt kunnen. Sinds ik er weg ben heb ik namelijk heel wat verhalen gehoord. Ik heb van 2 afzonderlijke mensen bijvoorbeeld het volgende verhaal gehoord:
Een paard had zware koliek. Inmiddels had het paard 2 spuiten gehad en was verder uitbehandeld. Het onderwerp inslapen kwam door de ernst tersprake. De staleigenaren hebben toen aangegeven dat als ze het paard wilden laten inslapen dat ergens anders moet gebeuren. Dan had het doodzieke paard dus op een trailer moeten worden geladen en dan in een kliniek worden ingeslapn en die kliniek lag beslist niet om de hoek. Had ik dit verhaal alleen al eerder gehoord dan was ik er nooit gaan staan!!! Ik denk dat mensen hier echt voor gewaarschuwd moeten worden. Ik had in elk geval graag de verhalen van te voren gehoord want vaak zijn de verhalen die je hoort erg herkenbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:35

Ik ben net als Manuella van plan om door te gaan tot de laatste snik. Het is mijn geld en voel mij gewoon bestolen!!

Wat een verhaal Manuella! Jeetje, en dan nog keihard zeggen dat je geen nummer bent maar ieder paard zien als hun eigen paard......

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:19

wat een ellende allemaal. ik hoop voor jullie dat je (gezamelijk) tot een goed eindresultaat kunnen komen.
gezien de vervelende ervaringen (lees beloftes die niet zijn nagekomen) is het misschien niet onverstandig om je paard alsnog te ontwormen.

succes allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:11

Ze is zondag ontwormt en gisteren zaten er wormen in haar mest. Tevens is ze ontwormt toen ik naar mijn nieuwe stal ben verhuisd nu een maandje geleden. Dus 2 keer vrij vlot achter elkaar. Ze komt nu in ene ook goed door haar vacht en is weer een stuk vrolijker. Ze heeft dus duidelijk last gehad....

Ik ben ook blij dat ik er weg ben en voel mij zwaar besodemieterd door deze mensen.
Maar ze zijn voorlopig nog niet van mij af..... }>

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 00:01

Ik zou toch ook proberen met de anderen samen een zaak ervan te maken. Met zijn allen sta je sterker dan alleen.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 00:28

En anders naar das je goed recht!
die doen ook vaak van dit sooort problemen.
Ik zou sowiezo naar de politie gaan aangifte doen van bedreiging.
Een bedreiging is al als iemand je een smsje stuur met ik kom je opzoeken en ik pak je!
hiervoor kun je zelfs al aangifte doen.
En ik zou ze gewoon je verhaal vertellen met de brieven erbij dat je van hun nog geld tegoed hebt.
ga samen met iemand aangifte doen hierdoor sta je wat sterker in je schoenen.
De politie kan dit voor je oplossen!
succes meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 00:36

ga eens met al je (ex) stalgenoten rond de tafel zitten, ga alles bespreken met elkaar. Elke cent die jullie nog krijgen, alles wat er op de facturen staat en wat jullie niet hebben gehad, elke bedreiging en treiterij. schrijf alles op met datums en situaties. ga hiermee met zijn allen naar de staleigenaar en confronteer hem/haar hiermee. Zeg dat er 2 opties zijn: OF geld per direct ( of bijv binnen 2 weken) terug of naar de rechter gaan. Maak hierbij heel duidelijk dat jullie allemaal hetzelfde verhaal hebben en dat niemand de staleigenaar zal geloven ( beetje dreigen maar dat is niet erg)

iris93__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:59

breezy302 schreef:
ga eens met al je (ex) stalgenoten rond de tafel zitten, ga alles bespreken met elkaar. Elke cent die jullie nog krijgen, alles wat er op de facturen staat en wat jullie niet hebben gehad, elke bedreiging en treiterij. schrijf alles op met datums en situaties. ga hiermee met zijn allen naar de staleigenaar en confronteer hem/haar hiermee. Zeg dat er 2 opties zijn: OF geld per direct ( of bijv binnen 2 weken) terug of naar de rechter gaan. Maak hierbij heel duidelijk dat jullie allemaal hetzelfde verhaal hebben en dat niemand de staleigenaar zal geloven ( beetje dreigen maar dat is niet erg)

dit vind ik wel een goed idee, vooral als je met meerdere mensen bent denk ik dat je je geld wel krijgt. Je zegt wel dat je je niet wil verlagen tot hun nivo. maar als ik jou was zou ik iedereen eens vertellen hoe het daar op die stal aan toe gaat zodat daar niemand meer gaat staan. ook aan de mensen die er nu nog staan maar geen benul hebben van wat er gebeurt als je daar weg gaat.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:02

Oeioei... ik denk dat ik al weet welke stal het is.. heb ooit mijn eerste bijrijdpaard in maria hoop gereden.

Ik ben bang dat je ernaar kunt fluiten.... maar ik zou zeker de optie van breezy302 proberen!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:24

iris93__ schreef:
breezy302 schreef:

dit vind ik wel een goed idee, vooral als je met meerdere mensen bent denk ik dat je je geld wel krijgt. Je zegt wel dat je je niet wil verlagen tot hun nivo. maar als ik jou was zou ik iedereen eens vertellen hoe het daar op die stal aan toe gaat zodat daar niemand meer gaat staan. ook aan de mensen die er nu nog staan maar geen benul hebben van wat er gebeurt als je daar weg gaat.

Aan elk verhaal zitten 2 kanten. Wij kunnen deze hier niet verifieren. Ik vind het ook niet juist als je je geld niet zou terugkrijgen, maar voor een deel van de klachten hier zijn blijkbaar verklaringen. Alleen worden deze hier niet beschreven. Misschien niet omdat de personen met klachten deze verklaringen niet kennen of omdat ze ze niet willen vermelden. Om nou te roepen dat je iedereen voor deze stalling moet gaan waarschuwen is onzin. Er staan ook mensen al jaren die geen klachten hebben. En die hebben echt hun ogen niet in hun zak zitten.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:57

Weet jij om welke stal het gaat dan Isabonny?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:30

Ja, dat weet zij.

Helaas weet ik prima waarom de paarden zo veel binnen stonden, en waarom de stallen zo vies waren etc, etc, maar nogmaals daar gaat dit topic niet om daarom tem ik nogmaals. Ik wil tips om mijn geld terug te krijgen meer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:48

Isabonny schreef:
Aan elk verhaal zitten 2 kanten. Wij kunnen deze hier niet verifieren. Ik vind het ook niet juist als je je geld niet zou terugkrijgen, maar voor een deel van de klachten hier zijn blijkbaar verklaringen. Alleen worden deze hier niet beschreven. Misschien niet omdat de personen met klachten deze verklaringen niet kennen of omdat ze ze niet willen vermelden. Om nou te roepen dat je iedereen voor deze stalling moet gaan waarschuwen is onzin. Er staan ook mensen al jaren die geen klachten hebben. En die hebben echt hun ogen niet in hun zak zitten.

Ik wil hier nog een kleine aanvulling op maken.

In totaal staan er 4 mensen waarvan ik weet dat ze echt tevreden staan tegenover meer dan 10 man (en ik denk dat het er eerder meer dan minder zijn) die zeer ontevreden zijn. Dat zegt ook al heel wat lijkt mij en ook ik ben van mening dat mensen moeten weten dat je goed moet opletten bij deze mensen. Ze hebben beloftes gemaakt toen ik kwam die ze verre van zijn nagekomen en gaan er ook nog eens met mijn centen vandoor. Voor de rest zit er geen staartje aan dit verhaal van hun kant. Die zou ik hier ook zeker neer durven te zetten namelijk als dit wel zo zou zijn. Ik durf gerust een verhaal van 2 kanten te beschrijven maar in dit geval betreft mij zeker geen blaam. Dat weet ik 100% zeker. Heb zelfs op de akkelige opmerkingen die ik naar mijn hoofd kreeg toen ik had opgezegd heel wijzelijk mijn mond gehouden, om een beetje de rust te bewaren.
Daarnaast wil ik vermelden dat de eigenaren erg goed zijn om dingen passend in hun straatje te krijgen. Heb al veel verhalen gehoord die hun weer totaal anders vertelde, tja en wie moet je dan geloven? Meer dan 10 mensen die geen goede verhalen hebben over de stal of de mensen waarover het gaat. Dat het ergens eens een keertje mis gaat kan maar meer dan 10 keer, nee dat gaat er bij mij niet in.

Hierbij wil ik deze discussie stoppen en weer doorgaan waarvoor ik dit topic heb geopend... bedankt.

volbloedje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:05

Hallo,

ik wilde n.a.v. jullie berichten even reageren.
Ook ik heb op stal Groensenhof gestaan, dat is alweer enige tijd geleden.
Ik ben er na ca. 3 maanden weggegaan.
Ook ik heb geld daargelaten, wat me op dat moment en tot op heden geen biet interesseerde.
Zo blij was ik dat ik daar weg kon!!
Dit terwijl ik op alle andere stallen waar ik ooit heb gestaan (op 1 hand te tellen), altijd zonder problemen en met veel plezier heb gestaan.
Het is een verhaal waar ik me nog steeds over verbaas, dat mensen je zo voor de gek kunnen houden!
Gelukkig ben ik daar weg, ik wil ook anderen in elk geval de waarschuwing geven dat niets is wat het lijkt op stal Groensenhof.
Voor meer info mogen jullie pb'en als jullie daar behoefte aan hebben.

Succes met de afhandeling!!

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:45

[quote="Gast3901"]Ik kan nu enkel nog een brief laten schrijven door een advocaat die ik dan een bijdrage moet betalen maar een zaak kan er zowieso niet van gemaakt worden. Daar is het bedrag te klein voor. Ik kan dus fluiten naar mijn centen. quote]

Wat bedoel je met 'een zaak'? Ik werk op de boekhouding van een advocatenkantoor en zie bij ons wel vaker wat kleinere zaken voorbij komen. Deze worden dan gedaan door de jongere advocaten. Mensen willen nog wel eens schrikken van een brief van een advocaat dus wie weet helpt het.

Dat je student bent, en dus minder te besteden hebt, moet in principe niet uitmaken je kan dan in aanmerking komen voor een lichte advies toevoeging (eigen bijdrage €13,50) of een toevoeging (eigen bijdrage vanaf €98).
Wat heeft het juridisch loket precies tegen je gezegd? Als je op hun site kijkt zou je namelijk wel in aanmerking komen voor hulp. Het moet een juridisch probleem zijn dat u niet zelf kunt oplossen. Het moet gaan om minimaal € 90. Het moet een probleem zijn waarover een Nederlandse rechter kan beslissen.

Mocht je het niet via een advocaat kunnen of willen doen dan zou ik ze iedere week brieven of mailtjes blijven sturen (al is het beste toch bellen) net zo lang dat ze er spuugziek van worden en hopelijk betalen.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:24

@Volbloedje: Ik ben het volkomen met je eens dat mensen voor deze stal gewaarschuwd moeten worden. Daarom denk ik dat ik een website ga maken waar mensen hun ervaringen over deze stal kunnen vertellen. Inmiddels heb ik zoveel negatieve verhalen gehoord en ben ik zo kwaad dat ik daar het geld van een website beheren voor over heb. Donaties zijn natuurlijk welkom:D
Ik heb ook inmiddels een mooie brief die opgesteld is door een jurist. Morgen verstuur ik deze en binnen 2,5 week kan ik dus melden of ik ze voor de rechter daag ;) Ja, ik ben ook heel blij dat ik er weg ben maar nee deze mensen laat ik niet mijn geld houden al moet ik het 3dubbele betalen om het terug te krijgen (kan ik toch weer op ze verhalen ;) ) Ik zal je in elk geval op de hoogte houden met betrekking tot de website.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:35

@ volbloedje78
Bedankt voor je toevoeging :D

_kajo_ schreef:
Wat bedoel je met 'een zaak'? Ik werk op de boekhouding van een advocatenkantoor en zie bij ons wel vaker wat kleinere zaken voorbij komen. Deze worden dan gedaan door de jongere advocaten. Mensen willen nog wel eens schrikken van een brief van een advocaat dus wie weet helpt het.

Dat je student bent, en dus minder te besteden hebt, moet in principe niet uitmaken je kan dan in aanmerking komen voor een lichte advies toevoeging (eigen bijdrage €13,50) of een toevoeging (eigen bijdrage vanaf €98).
Wat heeft het juridisch loket precies tegen je gezegd? Als je op hun site kijkt zou je namelijk wel in aanmerking komen voor hulp. Het moet een juridisch probleem zijn dat u niet zelf kunt oplossen. Het moet gaan om minimaal € 90. Het moet een probleem zijn waarover een Nederlandse rechter kan beslissen.

Mocht je het niet via een advocaat kunnen of willen doen dan zou ik ze iedere week brieven of mailtjes blijven sturen (al is het beste toch bellen) net zo lang dat ze er spuugziek van worden en hopelijk betalen.

Ik bedoel met zaak een gerechtelijke procedure opstarten via een advocaat.
Helaas kom ik voor de eigen bijdrage niet in aanmerking omdat ik samen woon. Ze kijken dan naar ons gezamelijk inkomen van 2007, die komt helaas boven een X bedrag uit en daarom kom ik hiervoor zowieso niet voor in aanmerking.

Ik blijf ze zeker lastig vallen, net zo lang tot dat ik mijn geld heb! Ze hebben het mondeling en schriftelijk toegezegd en kunnen dus geen kant op!

Weer bedankt voor alle tips!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:21

Het is toch een andere stal dan die ik in mijn hoofd heb. Op de website ziet het er allemaal zo keurig uit, en dan dit. Heel bizar.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:54

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd, omdat deze offtopic zijn. Het is inderdaad toegestaan om ervaringen uit eerste hand te delen, mits dit volgens de regels verloopt. Dus graag ontopic verder over hoe dit geschil op te lossen. :)

sandra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:13

Nienke en Manuela,

Communiceren kun je beter met ons doen.

Wat heeft het voor zin om op bokt je als "slachtoffer" op te stellen ?

Jullie hebben beide niet de moeite genomen om op een normale manier met ons te bellen of persoonlijk te communiceren.

De afhandeling van de terugbetaling is door ons uit handen gegeven.
Wij hebben jullie duidelijk te kennen gegeven dat wij z.s.m. contact met jullie opnemen hierover.

Maak jezelf niet belachelijk op internet.

Even voor iedereen:
Ieder verhaal heeft twee kanten.
Er zijn in de paardenwereld altijd mensen die niet rechtstreeks communiceren en liever roddelen en hierdoor onrust zaaien binnen een bedrijf.

Wij en mede pensionhouders kunnen niet meer doen als de paarden die op het bedrijf gestald zijn naar behoren te verzorgen. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen.

Nienke en Manuela,
Julie hebben met de interne organisatie van onze stal niks te maken, maar het vertrek van meerdere pensiongasten tegelijkertijd is voor ons geen verassing.
Hiervan waren wij op de hoogte.
Meerdere paarden zijn voor overbrugging bij ons op stal opgevangen.
Als pensionhouder zul je altijd met aankomst en vertrek van pensiongasten te maken hebben.

Iedere paardenbezitter is vrij om te gaan en staan waar hij/zij wil.

Opmerkingen die gemaakt zijn in dit topic over de verzorging van de paarden en de bedrijfsvoering binnen ons bedrijf zijn persoonlijke bevindingen van ex pensiongasten.

Wilt u n.a.v. dit topic weten wat stal Groensenhof voor stal is en hoe de bedrijfsvoering hier werkelijk gaat, dan bent u van harte welkom op persoonlijk kennis te komen maken met ons en onze locatie.

Stal Groensenhof

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:22

Echter zie ik geen logica dat deze mensen allemaal zo lang op hun geld moeten wachten :? Het is gebruikelijk dat zoiets bij het vertrek wordt afgehandeld en niet maanden daarna. Maargoed het zou wel netjes zijn om dit van te voren middels een papier oid klanten dit te melden. Dit veroorzaakt dus nu heel veel onrust wat ik mij goed kan indenken.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:25

Hmmm, beetje zwak excuus: als het allemaal zo netjes zou gaan, dan zou iedereen die weggegaan is meteen het geld teruggekregen hebben. Ook al zou alles top in orde zijn, bij mij geldt: als er afgesproken is dat het geld terug wordt gegeven, dan wordt dat ook netjes en binnen een korte termijn gedaan. Kan de bedrijfsvoering nog zo prima zijn: dit zou voor mij al een teken zijn hier vraagtekens bij te zetten, ongeacht de toestand op stal.