torsion zadel of barefoot saddle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 23:02

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:43

Wat ik mij afvraag: zover ik kan zien is de onderzijde van het barefoot zadel een soort van bontlaagje. Mijn paard (en waarschijnlijk tevens vele anderen) zweten vaak behoorlijk onder het zadel. Is die onderzijde te verwijderen en te wassen ? je zal dat toch af en toe moeten schoonmaken, toch ??? Verward

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:47

Je moet er ook een shabrak onder leggen Lachen Als jij bij mijn foto's GOED kijkt op ITP zie je een bruin shabrak eronder liggen die er speciaal voor is gemaakt, maar daar zit idd ook een soort bont onder, maar dat is echt voor de bescherming.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:53

Hoeveel verschil zit er eigenlijk tussen de maten 1 en 2? (qua zitting en lengte stijgbeugels ofzo)
En maakt dit ook nog wat uit voor je paard?

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:56

Ik heb geen idee hoeveel verschil daar inzit, ik heb maatje 1 en die past bij mij net, 1 maatje groter had misschien wat ruimer gezeten, ikzelf heb maatje 42.

Ik weet niet of er nog verschillende maten zijn in de fenders, ik weet wel dat de fenders die ze hadden ons te groot zijn, maar die zijn korter te maken. Lachen

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 15:52

Hai, voor de gene die al een Torsion of Barefoot hebben, hoe bevalt het nu?
Zijn jullie blij met je aankoop en hoeveel verschilt het met een "gewoon"zadel?

Ik heb een barefoot besteld en kan niet wachten tot hij er is.

Hoe zit het met lage schoften en ronde buiken ?? Als je opsteigt gaat hij dan niet schuiven? Is er ook een mogelijkheid er een borsttuig of staart riem aan te bevestigen?

Ik heb een aantal keren gehoord op een Duits Forum dat bij de Torsion de steigbeugels erg naar voren zitten en dat dat vreemd rijden is. is dit waar? Volgens die persoon kwam je zwaartepunt dan te ver naar achteren of naar voren te liggen en was hier niet blij mee.

Groeten,
valeska

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 15:56

Valeska schreef:

Morgen weet ik meer Haha!

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:03

Spannend.......!!!!!!

Welke kleur heb je?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:25

Geen idee, ik ga hem samen met een Bokker uitproberen Lachen op de Veluwe.

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:37

Nou, veel plezier morgen dan enne geen regen hoop ik voor jullie!!!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:49

Sugarmiss, ga je de Torsion of de barefoot uitproberen?
Ben erg benieuwd naar je bevindingen want ik twijfel nu al een jaar!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:51

Valeska schreef:

Ik heb een barefoot besteld en kan niet wachten tot hij er is.

Hoe zit het met lage schoften en ronde buiken ?? Als je opsteigt gaat hij dan niet schuiven? Is er ook een mogelijkheid er een borsttuig of staart riem aan te bevestigen?

Ik heb een aantal keren gehoord op een Duits Forum dat bij de Torsion de steigbeugels erg naar voren zitten en dat dat vreemd rijden is. is dit waar? Volgens die persoon kwam je zwaartepunt dan te ver naar achteren of naar voren te liggen en was hier niet blij mee.

Groeten,
valeska

Mij bevalt het perfect!, Vind het echt super zitten!
Michelle is ook aardig rond en geen schoft en het blijft echt prima zitten!
Ik zou niet weten waarom je er een staartriem of een borsttuig aan zou moeten bevestigen.
Ik vond bij de Torsion idd dat je benen wat naar voren zaten, maar bij de barefoot vind ik juist dat ze meer naar achteren geplaatst worden..

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 18:01

Welke prijsklasse vallen die zadels eigenlijk in? Als ik het zo allemaal hoor klinkt het best wel intressant. Kan je dan ook met één zadel verschillende paarden berijden zonder dat ze drukkingen krijgen (of hoe "sterk" voegt het zadel zich naar de rug)?

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 18:03

De Torsion is dacht ik vanaf 700 euro ? Heb ik het goed?

En de Barefoot vanaf 400 euro.

Je kan makkelijk verschillende paarden met 1 zadel berijden, denk dat het zich meteen aanpast aan ieder paard.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 19:14

T@nj@ schreef:
Sugarmiss, ga je de Torsion of de barefoot uitproberen?
Ben erg benieuwd naar je bevindingen want ik twijfel nu al een jaar!

Ik dacht de Barefoot Verward

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 22:58

nou ik dacht toch echt de Barefoot Cool

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:12

"Vanaf" prijzen, betekend dat het een kaal zadel is en je voor de singel en zo nog moet bijbetalen? Of is het eerder basisversie en luxeversies?

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:18

De barefoot is 399,- euro. De singel is 59,- euro en de fenders en beugels zijn ook 59,- euro. Dat is compleet zo 520,- euro.
Aangeraden wordt een speciaal shabrak erbij te kopen die de ruggegtaat helpt vrij te houden. Deze zijn over het algemeen vrij prijzig, vanaf zo'n 45,- euro tot 120,- euro. Een gewoon shabrak is geen optie omdat die de ruggegraat niet vrijhoudt.

Valeska

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:19

sonjabelgium schreef:
"Vanaf" prijzen, betekend dat het een kaal zadel is en je voor de singel en zo nog moet bijbetalen? Of is het eerder basisversie en luxeversies?

idd zie http://www.barefoot-saddle.de ............. en er is maar 1 versie

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:35

Thanx, k'ga even checken Haha!

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:56

Èn Sugarmiss!!!!!

Hoe was het????

VERTEL!!!

valeska

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:43

OK hier komt ie dan. Haha!

Even na 10 kwam Dinopino aan, ze was al 2x voorbij gereden, dacht dat ze een dorp verder moest zijn Haha!

Het regende Verdrietig dus eerst maar uitgebreid koffie gedronken en veel gekletst.
Hierna de Barefoot op Sugar. Zadel is net een veertje, zeker in vergelijking met mijn 15+ kg zware Ortho-Flex Haha!
De engelse beugels even op maat gemaakt (dik 3 gaten Knipoog ), opgestegen en even gestapt. Sugar reageerde 'normaal', niet haar hoofd hoger of rare stapje of zo. Dus even de weg op en in de berm even gedraafd (gejogd). Het zadel zit heel lekker (zacht), maar de engelse beugels die waren IMO te scherp aan je benen en verder is het even wennen aan het feit dat je minder steun hebt (geen knop enzo Haha! ).

Hierna even elk paard het eigen zadel op gedaan en op weg naar de hei.
Gewoon lekker een rustig rondje van 1,5 uur gemaakt (heel klein beetje regen gehad). Onderweg heeft Dinopino nog even op Sugar met Ortho-Flex gezeten (moet ze zelf maar over vertellen).

Terug thuis heb ik de Barefoot nog even op Missy gehad, maar hier lag hij duidelijk minder goed op (drukte op de schoft) en ze reageerder erg gevoelig (hoofd beetje hoog enzo).

Al met al leuk om eens mee te maken (en erg gezellig Haha! ), maar ik houd het toch maar bij mijn OF-je Knipoog

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 20:51

Hoezo gekletst ik zeg amper wat Lips are sealed . Hopenlijk toeteren je oren vanavond niet want ik ben wel een hele erge babbelkont.

De Orthoflex zat heerlijk. Je voelde het paard (Sugar wat een leuk beest, echt mijn typ)duidelijk onder je bewegen en je merkt dat het paard niet belemmerd wordt. Het rijd een beetje zoals de Barefoot, maar je zit stukker stabieler. Aan de andere kant zit de barefoot toch iets zachter en heb je er geen boom tussen zodat je direkt kontakt hebt met het paard.
als mijn paard niet zo'n idioot korte rug had gehad had ik denk toch liever de ortho genomen, zit wat veiliger. Maar ik moet meer vertrouwen in dit zadel krijgen en dan durf ik misschien wel een wilde rengalop op de prairie en mijn oude botten waren na 1,5 uur rijden helemaal niet stijf.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:55

Hé leuk man om het zo uit te proberen hè? We willen meer van die verhalen! Lachen

Ik heb de torsion western uit mogen testen maar kon niet merken dat mijn benen meer naar voren lagen. Wel moest de onafhankelijke zit wennen maar oh oh wat zat het lekker zacht! Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:59

Op mijn surftochten op Ebay kwam ik deze veiling tegen:
torsion
Het is er zowaar één met horn (he Dino ze bestaan), maar vooral de tekst (helaas Duits) is wel interessant. Zeer duidelijk waar ze niet voor geschikt zijn (klopt met mijn bevindingen) en vooral ook te gebruiken met een goede dure western pad.