Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik heb maat paard genomen, maar twijfel of ik niet pony had moeten hebben voor mijn haf. Dat is wel meteen een ander model, hier zal ze niet langs kunnen eten denk ik omdat het echt een korfje is om de neus. Qua adem halen enzo lijkt de greenguard me wel een stuk fijner, de neusgaten zijn vrij zodat ze goed kan ademhalen, ruiken, aan andere paarden snuffelen. Hij is niet zo benauwd en er zit minder om de neus heen dan bij een graaskorf.

Mandyke schreef:Vandaag kon ik mijn singel één gaatje vaster maken als 1,5 week geleden!!!Dit wil vooral zeggen dat het gevaar voor hoefbevangenheid toch al drastisch gedaald is!!
Ik vind die graaskorven echt een fantastische uitvinding!

oelewapper schreef:Mandyke schreef:Vandaag kon ik mijn singel één gaatje vaster maken als 1,5 week geleden!!!Dit wil vooral zeggen dat het gevaar voor hoefbevangenheid toch al drastisch gedaald is!!
Ik vind die graaskorven echt een fantastische uitvinding!
hebben jullie de graaskorf dag en nacht om als jullie paarden dus ook dag en nacht op de wei staan?
ik vind dit toch erg vevelend voor mn shet,wil graag stripbegrazing toe gaan passen,dus iedere dag slechts een klein beetje gras,icm onbeperkt hooi,zo hoop ik de korf straks af te kunnen laten.

L_Rivaldo schreef:Mijn pony heeft nu een greenguard om, maar helaas is zijn neus en kin behoorlijk geschaafd en gevoelig.
Hoe doen jullie dit? Het zit voor mij gevoel ook strak aan de voorkant en achterkant. Zijn er verschillende maten in?

L_Rivaldo schreef:Mijn pony heeft nu een greenguard om, maar helaas is zijn neus en kin behoorlijk geschaafd en gevoelig.
Hoe doen jullie dit? Het zit voor mij gevoel ook strak aan de voorkant en achterkant. Zijn er verschillende maten in?

juist kort gras bevat veel fructaan en als je het topic doorleest weet je ook waarom iedereen het gebruikt..