Ligt het aan mij of worden mollige/volslanke mense

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:59

Maitu schreef:
Ik denk dat paarden makkelijk 100 kg kunnen dragen. Maar mooi is anders....naar mijn mening. Paardensport is eigenlijk net zoiets als ballet, sierlijk, alles moet naar het schijnt vanzelf te gaan. Als ik dan vanalles zie drillen en klotsen en op en neer bewegen, kan ik dat persoonlijk niet mooi vinden. Bovendien hebben dikke mensen vaak ook roldijen, dus ook een wat minder stille beenligging, voeg daar een rood hoofd, en een uitpuilend jasje aan toe......tja, not my kind of taste.
Ik denk dan altijd in m'n hoofd; ach was toch lekker thuisgebleven...in plaats van jezelf zo te pijnigen.

Tsja kijk dat is het plaatje.
En zoals gezegt dat is idd mooier met een slanke den erop.
Maar ik pijnig mezelf niet als ik op een paard zit, en mijn slanke stalgenoot zit na 30 minuten op mijn "engeltje" ook met een rode kop.
Uitpuilende jasjes betekend dat je een maatje groter moet nemen, simpel.
*Kunnen sommige slankere meiden trouwens ook weleens aan denken, dat is gewoon een kwestie van verkeerde maat kopen. Genoeg slanke meiden die met een te strak en uitpuilend jasje rondrijden*
Roldijen heb je gelijk in, maar ik ken ook mooie slanke meiden die hun benen uitsteken, hun handen alle kanten op laten gaan en wiens doorzit meer een hoobelpaardgehalte dan een echt paard gehalte hebben.
En 9 van de 10 meiden hebben toch borsten die heen en weer blijven "klotsen"
Een slanke den met cup D zou dan dus ook niet meer kunnen rijden.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:05

Mijn new Forrest x Arabier pony was slechts 1.41 en erg fijntjes. De DA heeft ooit eens gezegd dat er geen zware volwassenne op kon. Ik ben hier erg van doorgeslagen en als ik boven de 55 kg kwam ging ik lijnen uit angst voor overbelasting van mn pony. Eigenlijk belachelijk dat sommige mensen je zo onzeker maken he?

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:07

Ik ben ook niet een van de dunste maar kan nog makkelijk op mijn pony van 1.45. Ze trekt net zo makkelijk een sprintje met mij als met mijn verzorgstertje van 35 kg.

brigitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:29

als je paard het niet aan kon
had hij je er denk ik allang af gegooit
denk je niet
nou dat denk ik wel
en vergeet niet paarden zijn sterk hoor

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:37

Citaat:
Eigenlijk belachelijk dat sommige mensen je zo onzeker maken he?

Je wordt konstant onzeker gemaakt in deze maatschappij.

tv spotjes, soaps, films, reclame in boekjes etc etc het merendeel wat erin staat zijn mooie slanke dames/meiden met maatje 38.
Dat geld dus ook voor de dames in de divoza gids.

Gelukkig komen de iets meer maatjes wel meer in de picture, zo heeft de Otto speciale kleding voor mensen met een maatje meer.(ook iets voor Divoza???) De meeste strakke truitjes die daar in staan staan mij gewoon niet.

En ach als je zelf iets meer weegt dan weet je wel wat voor type paard je nodig hebt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:38

Maitu schreef:
Ik denk dat paarden makkelijk 100 kg kunnen dragen. Maar mooi is anders....naar mijn mening. Paardensport is eigenlijk net zoiets als ballet, sierlijk, alles moet naar het schijnt vanzelf te gaan. Als ik dan vanalles zie drillen en klotsen en op en neer bewegen, kan ik dat persoonlijk niet mooi vinden. Bovendien hebben dikke mensen vaak ook roldijen, dus ook een wat minder stille beenligging, voeg daar een rood hoofd, en een uitpuilend jasje aan toe......tja, not my kind of taste.
Ik denk dan altijd in m'n hoofd; ach was toch lekker thuisgebleven...in plaats van jezelf zo te pijnigen.

Dit klinkt mij een beetje hetzelfde in de oren als dikke mensen die maar niet naar het zwembad zouden moeten gaan omdat het voor de slanke dennen zo'n naar gezicht is.

Netzo als dat niet ieder paard de ideale bouw heeft voor de topsport heeft iedere amazone dat, maar tot een bepaald niveau kunnen ze prima mee en zolang je maar plezier hebt.................................dan moet je maar de andere kant uitkijken!!

PAMIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:59

Dan graag hier het antwoord op als iemand 2 meter lang is en 100 kg weeg en slank is die dan ook te zwaar om op een paard te rijden
dus hebben we het over het gewicht wat een paard kan dragen of kijken we hoe de persoon er uit ziet ook iemand van 65 kilo kan er volslank uit zien als die klein is

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:39

Ik ben ook absoluut niet een van de lichste maar het maakt me echt
nix uit gewoon en gelukkig heeft ook nog nooit iemand iets gezegd als ik op mijn paard rijd want dat zou ik niet tof vinden (arabiertje 1.56)

ik weeg nu 65-70 kilo ik schommel maar ik moet zeggen sinds ik veel meer rijd en mest ben ik al heel wat afgevallen en is alles steviger geworden geen blubber meer!

er is bijons een meisje op de manege die dus niet mag rijden op manegepaarden van de stalhouder want hij durft het niet aan en ze is idd
veelste dik (150 kilo geloof ik) maar zij doet er dus nix aan en is echt vaak op de manege en dan denk ik doe er wat aan dan kan je ook lekker paardrijden want dat deed ze vroeger altijd!!
(ze zegt dat het niet lukt en dat ze er geen zin in heeft)

Toch vind ik sorry hoor zal wel iedereen over mij heen krijgen dat het soms niet echt flaterend is als je een hele dikke ruiter op een paard ziet en die rijd dan een m proefje of z en volgens mij kijkt de jury daar ook echt naar
(het meisje waar ik het over heb is wel 2e geworden wat ik dus absoluut heel goed vind)

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:47

Ik denk dat de zit van iemand veeeeel belangrijker is!
Ik laat m'n instructrice van boven de 80 kg zo op m'n arabiertje van 1.50 rijden. Sterker nog, zij gaat hem in de vakantie ook 3 weken rijden.
Maar iemand van 40 kg met een slechte zit komt er niet op hoor!!!

Ik kan me wel voorstellen dat een manegehouder hele zware mensen (en onervaren) niet op z'n paard wil. Anders houdt ie geen manegepaard meer over!
Een slechte zit, en veel gewicht is dodelijk voor de rug van het paard.

Moritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:01

ik ben ook niet één van de slanksten en ook niet 1 van de volslanksten, ik ben gewoon dik dus! Haha!

Als ik 10 kilo afval (geen probleem) zit het er ook zo weer aan, dus het is gewoon mijn gewicht heb ik besloten na 30 jaar jo-jo-effect!

Ik heb dus maar een stevig paard gekocht, een Noriker, dan valt het niet zo op, zijn we samen dik Haha! OK dan!

Af en toe zit er een heel slank meisje op van 23 (mijn medeberijdster) en dan denk ik: hee er zit een bultje op zijn rug *LOL*

Ik heb wel eens een enorm forse dame op een superelegante Criollo zien gaan, en dat beestje bleef maar gaan, had nergens last van blijkbaar.....

Ik denk dus dat rijstijl meer invloed heeft op een paardenrug dan gewicht van de ruiter/amazone.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 20:28

Dat jojo effect daar heb ik nou ook last van.Op geen enkele manier lukt het me om op 1 vast gewicht te blijven.Gek wordt je er van.En ik weet ook wel dat mijn paardje mij houden zou maar toch maakt het je onzeker en nu nog al zijn we een paar maanden verder.
Mijn paardje wordt nu ingereden door een licht iemand(youknowwho) en als ik dat zie krijg ik zin om er zelf op te stappen maar iets houdt me tegen.Wat??Onzekerheid door een ongeluk en mijn gewicht.Wat doe je dan??Nou sta te genieten van de kant en stap er pas op als ik mijn onzekerheid kwijt ben en als mijn paardje stabieler is.Zo dat ik zeker weet(zit tussen mijn oren) dat het allemaal goed gaat en dat ze makkelijker d'r balans kan vinden.Mijn tijd komt nog wel.Daar is wel over nagedacht. nu nog het dagelijk leven.

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:00

Laat die mensen allemaal lekker praten. Je bent tenminste goed voor je paard en dat kan je niet van iedereen zeggen. Je bent echt niet te zwaar, joh! amber is toch ook gekruist met een Tinker en dan nog... Ga gewoon lekker genieten van je kanjer., En de mensen die wat te zeuren hebben, zijn vaak dezelfde... Heb jij nu tenminste geen last meer van en Sil, Denise en ik volgend jaar ook niet meer! Veel plezier verder met inrijden!!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:12

Volgens mij ligt het gewoon een beetje aan de verhouding paard/mens.
Bij mij op stal is iemand haar paardje net aan het inrijden, en zij is dus behoorlijk stevig. Haar paardje is hartstikke smal, en heeft nog geen enkele ontwikkelde spier ofzo. Dus dat vind ik wel een beetje moeilijk om te zien.
Maar ja, het is haar paard dus ik bemoei me er niet mee.

Als jou paardje het kan hebben dan zie ik het probleem niet. Trouwens een beetje een mollig iemand vind ik mooier dan een lopend skelet!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:28

Ik zou ook liever mijn maatje 36/38 terug willen, maar helaas gaat dat niet zo makkelijk (waar is die wonderlamp waarmee ik 3 wensen mag doen?). Ik ben nu niet zo slank meer als vroeger, en ja de maatschappij kijkt daardoor anders tegen je aan.

Maar dik of dun, zolang je zelf maar lekker in je vel zit, straal je dat ook uit en voelen mensen dat dus ook. Je bent meer dan alleen een dikke kont of blubberbuik!

En rijden, ja dat vond ik zelf mooier staan toen ik slanker was, maar met een leuke jas of bodywarmer kun je ook een hele hoop verbeteren. Het gaat toch om je houding en zit, al ben je nog zo slank, zit je er poedersuiker op dan ziet het er ook niet uit!

Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik doorzitten makkelijker vond toen ik slanker was. Maar dat kan ook met mijn rug te maken hebben Schijnheilig .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:51

Het is nu eenmaal zo dat je met een paar lange dunne stelten makkelijker zit, dan met een rond bovenbeen en een party billen. Maar dat maakt het nog niet onmogelijk!!! Dat ronde zit nou eenmaal ietwat in de weg.

Helaas vinden mensen sowieso dat je openlijk dikkere mensen mag veroordelen. Dat schijnt te kunnen in de europese landen. Je mag niet zeggen dat iemand lelijk is, maar wel dat hij/zij dik is.

Zelf ben ik ook niet echt slank, en zou echt ook liever maatje 36 hebben, ondanks dat enkele vrouwelijke vormen dan helemaal verdwenen zullen zijn. Maar aan de andere kant, zorg dat je bent wie je bent. En laat anderen gewoon maar zeggen wat ze willen, het zegt meer over hen, dan over jou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:57

Moritz schreef:
ik ben ook niet één van de slanksten en ook niet 1 van de volslanksten, ik ben gewoon dik dus! Haha!

Als ik 10 kilo afval (geen probleem) zit het er ook zo weer aan, dus het is gewoon mijn gewicht heb ik besloten na 30 jaar jo-jo-effect!

Ik heb dus maar een stevig paard gekocht, een Noriker, dan valt het niet zo op, zijn we samen dik Haha! OK dan!

Af en toe zit er een heel slank meisje op van 23 (mijn medeberijdster) en dan denk ik: hee er zit een bultje op zijn rug *LOL*

Ik heb wel eens een enorm forse dame op een superelegante Criollo zien gaan, en dat beestje bleef maar gaan, had nergens last van blijkbaar.....

Ik denk dus dat rijstijl meer invloed heeft op een paardenrug dan gewicht van de ruiter/amazone.

Hihi, of ik mezelf hoor praten!!!
Ook ik heb na 30 jaar jojo-en de moed opgegeven en ben gestopt met al het lijnen.
Voor mijn paard hoef ik het niet te doen, die is 1.75m (ik ook) en behoorlijk fors (ik ook) dus ook wij passen goed bij elkaar, ik krijg ook niet snel opmerkingen naar mijn hoofd geslingert, het plaatje is gewoon goed.
Met mijn (ex) bijrijdsters zag het er heel anders uit, ik ben vrij lang en fors maar zij waren allemaal latjes Haha! , 1 was zelfs maar 1.50m hoog en een veertje op Kevins rug, kon hij ook lekker mee aan de haal gaan, dat werkte dus absoluut niet goed

Maar goed, misschien is er voor jouw ook nog hoop want, geloof het of niet, sinds mijn verhuizing afgelopen Oktober ben ik van broekmaat 48/50 naar maat(je) 46 gegaan en ik doe er niets voor, ik blijf afvallen, langzaam maar goed.
Geen idee hoe het komt, ben verder goed gezond, ben wel veel meer buiten dan ik gewend was want heb nu de paardjes aan huis staan dus dat zal het wel zijn denk ik Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 23:01

Ja Loontje, het zit in je hoofd zoals we al zo vaak besproken hebben.
Maar moet eerlijk zeggen ik kreeg er ook wel twijfels door hoor....vooral sinds die laatste keer die opmerking over Aileen.

En dan jojo effect komt bij jou nou eenmaal een heel eind vanuit je knie.
Als je afvalt doet dat pijn, als je aankomt voel jeje ook niet prettig.
Want wat veel mensen vergeten is dat het niet iets is wat je doorgaans expres doet.

Maar mijn collega eet bv 3 keer in de week patat, lekker veel boterhammen op een dag, een snoepje, een prakkie en ga zo maar door.
Ik krijg op ene dag twee boterhammen en een prak naar binnen en dan nog eens een appel tussendoor als ik bij de paarden of op mijn werk zit.
En dan komen er klanten binnen en die zeggen dan doodleuk kan wel zien wie er van jullie twee de grootste snoeperd is.
Mijn collega is goudeerlijk en zegt dan ook ja ik.
Verbaasde mensen, want huh?
Ik vindt het prettig voor haar dat ze het kan hebben, maar sommige mensen snappen het ondanks biologieles op school nog steeds niet.

Maar gelukkig kan ik er nog mee door volgens de omgeving Haha! Knipoog

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 09:54

ja ja jammer eigenlijk... of iemand nu dik of slank is... het gaat er om hoe gereden word.... Ik zie heel veel mensen waaronder ikzelf, die veel baadt zouden hebben bij zit oefeningen aan de longe. Ook die slanke dennen.
En al die opmerkingen over uiterlijk. Ik hoop voor dat soort mensen dat ze nooit hun gezicht verbranden of zo.... of aan medicijnen moeten die dik maken.
En vooral gewicht das zo gevaarlijk... zou niet willen dat mensen een eetstoornis krijgen omdat ik het zonodig vind om diegene af te kraken.(wat ik dan zou doen uit mijn eigen onzekerheid) Want zo is het wel.
En niet dat ik het doe want ik steek mijn energie veel liever in mezelf dan in het afkraken van andere.
Denk na
Dus Loontje als jij je paard niet stoort in zijn beweging is er niets aan de hand. Veel succes, en laat die mensen maar...................................

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:13

Maitu schreef:

ik vind dit als ik eerlijk ben eigenlijk gewoon een klote-opmerking!
Thuis bljiven, onszelf pijnigen ??????? Mogen wat dikkere mensen geen lol meer hebben soms ? Wat vreselijk kortzichtig van je zeg!!!!!!! >:(<

Dus dames pas weer paardrjden als we weer maatje 38 hebben, okee.............. Lips are sealed

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:13

Tsja, ik zwem twee keer per week, rij praktisch alle dagen een zware training en ik zal waarschijnlijk nooit slank worden. Heb er zelf nooit iets over gehoord. Hoor wel vaak dat wij een eenheid zijn al realiseer ik me ter dege dat ik doordat ik dikker ben niet echt mooi zit. Raak heb ik kunnen klokken op 69 km per uur BERG OP. En een STEILE berg. Lijkt me dat hij er weinig problemen mee heeft.

En iemand die dikker is en een proefje op M of Z rijdt, misschien moet je het eens van de andere kant bekijken en keek de jury eens naar kwaliteit in plaats van de kop die er op zit. Want eerlijk is eerlijk, dat zien we ook vaak genoeg toch? Dan wordt ik toch liever op kwaliteit dan mijn kop gejureerd.

Wat Pipo zegt: blijf jezelf. Ik weet als geen ander wat het is om je anders voor te doen en een masker op te hebben, ik zal het wellicht nooit meer afleren en niet makkelijk mezelf kunnen zijn maar probeer het wel. Leuk is het nl. niet.

Moritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:32

ha T@nj@, een lotgenote Lovers

Bij mij is het andersom: ik werkte 4 dagen per week op een stoeterij, uitmesten, en andere plezante klusjes, maar ik kon het niet meer combineren met mijn betaalde baan en heb mijn eigen paard meegenomen en zit nu weer 21 uur per dag in mijn flat te *uh* Bloos internetten!

Mijn paard staat op de wei, ik ben dagelijks 3 uur met hem bezig, hoef dus niet uit te mesten, maar mis het boerenleven heel erg!

Mijn hond is bijna 14 en loopt nog 100 meter Verward , dus wandelen doe ik ook niet meer, wel probeer ik zo vaak mogelijk op de fiets naar mijn paard te gaan Schijnheilig , hij staat een half uur lopen de polder in, dus dat is een uur heen- en weer en dan nog rijden, mar de kilo's vliegen er niet aan, ze kruipen me tegemoet Vingers aflikken

Nu zit ik met mijn Party!! voet omhoog een groot deel van de dag, dus dat schiet ook niet op, het is maar goed dat ik te lui ben om regelmatig iets lekkers te gaan pakken uit de kast Haha!

OK dan!

Afbeelding
dit was de 1e keer dat ik op mijn nieuwe aanwinst zat.....

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:57

Citaat:
Dit klinkt mij een beetje hetzelfde in de oren als dikke mensen die maar niet naar het zwembad zouden moeten gaan omdat het voor de slanke dennen zo'n naar gezicht is.

Netzo als dat niet ieder paard de ideale bouw heeft voor de topsport heeft iedere amazone dat, maar tot een bepaald niveau kunnen ze prima mee en zolang je maar plezier hebt.................................dan moet je maar de andere kant uitkijken

ben dat helemaal met je eens, het komt inderdaad neer op dat dikke mensen maar beter in de kelder kunnen gaat zitten en er niet meer uit mogen komen.

Veel mensen op dit topic reageren met "ja dat zit toch niet lekker'.... en "dat is toch niet fijn voor je paard'.... nou op dat eerste kan ik zeggen.... hoe weet jij nou dat dat niet lekker zit???? denk je nou echt dat als mensen het niet lekker vinden zitten ze er dan nog mee doorgaan????? en op dat tweede.... soms wou ik dat paarden konden praten konden ze die arogante mensen eens vertellen dat ze het aan het verkeere eind hebben.

Ik maak ook vaak genoeg zulke situaties mee, maar als mensen een paard of pony kopen die bij hun past zie ik het probleem niet. Toen ik voor de eerste keer op bliksem mocht rijden toen kreeg ik van mijn schoonmoeder de opmerking... "oh dat ziet er veel beter uit want op kwiebus lijk je zo dik...".... dit sloeg nergens op want in dit geval was dit niet zo kwiebus is ruim 1.60 en vrij fors. kijk nu hoef je mij niet op een arebier te zetten en dat weet ik zelf ook wel, maar als je nou gewoon een paard koopt wat bij je past ziet het er ook al niet meer gek uit....

Ik denk maar zo je kan hier lang of kort over praten maar slanke mensen (let op niet iedere slanke) denken altijd dat ze beter zijn, maar waarom???? waarom zou je dan beter zijn??? wat is daar de reden voor. Je moet maar zo denken kometaar is vaak jaloezie en afgunst... al is het heel moeilijk daar boven te staan....

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:28

Wat moet ik trouwens verstaan onder roldijen? Rollen die zo van het zadel af ofzo Verward ???

Ach, zoals een vriendin van me wel een zegt: Noek, je bent een stuk met een dikke kont *LOL*. En dan schieten we allebei in de lach Haha!. Zolang ik met die dikke kont nog behoorlijk kan paardrijden, blijf ik dat doen. De dag dat ik niet meer op mijn zadel pas, ga ik eens informeren bij Slimfast of Herbalife Knipoog.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:31

Ik sta weer even met open mond en schrik te kijken als ik er aan denk;
Toen ik nog op t AOC zat zijn we een keer met de alle 1e klassen naar drachten geweest (friespaarden-centrum). En we kregen daar toen ook een uurtje 'les', ik was toen stiekum met een andere klas meegegaan. (alle klassen waren wel weer bijelkaar als groepjes, maar een vriendin van mij was kort geleden naar een andere klas overgeplaatst) Dus eerst ging de ene helft v/d klas rijden en de andere helft mocht kijken. Nou er zat dus iemand in die klas, dat was gewoon echt ab-normaal! zó dik...
Ik zag de medewerkers van het centrum al even bedenkelijk kijken toen ze zagen dat zij ook moest rijden.. Scheve mond maargoed uiteindelijk hebben ze haar op een fries gehesen (ze kon dr niet eens zelf op komen). Nou aan alle kanten van t zadel hing gewoon vet en zelfs met t stappen zakte dat beest zn hele rug door Boos! (ik begrijp nog steeds niet waarom ze door mocht rijden) En met draven was t helemaal verschrikkelijk, ik noem dat gewoon echt dieren-mishandeling! Dat beest had er overduidelijk heel veel last van, maar dat mens dr afbokken kon echt niet... (veelste zwaar om ook maar een milimeter omhoog te komen) Ik vond het echt verschrikkelijk om naar te kijken!
En ik vind ook dat mensen zelf op een gegeven moment moeten kunnen inzien wanneer ze te dik worden om te rijden (en je gewicht zit je echt wel in de weg als je echt te dik bent, dat mens waar ik t over had kon dr voet niet eens in de stijgbeugel krijgen!)
Ik ben voor mijn lengte zelf ook niet echt dun (ook niet 'dik', ik heb er iig geen last van) en ik heb ook zelf gezegd, dat als ik zwaarder word dan wat ik nu ben ik niet meer op mn pony ga rijden, de meesten hier zeggen dat dat wel meevalt, maar je zit elkaar toch alleen maar in de weg.
En omdat ik vind dat niet alleen t paard in goeie conditie moet zijn, maar ook de ruiter (wil je wat bereiken) ga ik zelf ook weer wat afvallen. En dat rijd echt prettiger, voor t paard én voor jezelf!

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:26

Ik had het inderdaad ook over het plaatje Knipoog
En dan vind ik mensen met korte pootjes, mannen met dikke bierbuiken of baarden op een paard gewoon absoluut niet mooi! Boos!

Roldijen: dikke bovenbenen waardoor het been niet mooi vlak kan liggen

Jezelf pijnigen; vaak hebben die dikke vrouwen, niet alleen een rood hoofd maar trekken daarbij een moeilijk ' pijnlijk ' gezicht; en dat kan ik me best voorstellen.....doorzitten kan dan gewoon niet zo lekker zitten.

Als je de grootste maat rijjas draagt, die dan nog open puilt, en waar dan na de onderste knoop een gigantische witte onderbuikblubberbult onder uit steekt moet je naar mijn mening een andere sport zoeken qua chique harmonische fraaie verschijning dan he?

Zoiets stoort mij dan verschrikkelijk, hoe fantastisch het paard ook loopt, hoe geweldig het beest er ook uit ziet.....

Ik wil ook geen balletvoorstelling bekijken met dikkertjes.

Sorry hoor, maar dit is mijn mening, ik kan het ook niet helpen