leek als het om graaskorf gaat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:22

Ik heb drie verschillende graaskorven gehad en mijn fjord kreeg ze allemaal af. Zonder halster, met halster, meegevlochten in zijn manen, met extra touwtjes vastgebonden overal aan... niks hielp. Ik vond de greenguard te stijf en hij kon zijn neus er langs duwen om te eten. Zo een met zo'n soort mandje om zijn mond beviel me beter, maar die kreeg hij dus helaas ook af of stuk.

opisop_shop

Re: leek als het om graaskorf gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:37

Tja, je hebt er monsters tussenzitten natuurlijk! Paarden die ook hun deken afkrijgen enz. .... Helaas helpt daar alleen een kale weide tegen, het is niet anders.

Eefie je bent de eerste die ik daar over hoor inderdaad. Hoe komt dat dan?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:50

Eefie, zo daar heb ik ook nog nooit van gehoord!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:52

Ik heb ook een muilkorf maar heb hem een paar keer omgehad maar hij snapt het niet. Zodra iemand de wei in komt, rent die erheen en schuurt met zijn hoofd langs de persoon of die alsjeblieft de kap wil afhalen. Ik heb gras erdoor gedaan om te helpen enz maar hij snapt het gewoon niet ;( (dacht heeft die zo door ivb haflingers eten altijd)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:56

Zou hem toch gewoon laten staan, en wat stukjes wortel en appel door het gat voeren en daarna voor hem neerleggen op de grond.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:57

@Marleen_usar: wat jij omschrijft (emmertje met 2 gaten), is toch niet echt een
graaskorf? Lijkt mij namelijk meer een muilkorf die ze gebruiken bij paarden die bijvoorbeeld
koliek gehad hebben en niet mogen eten, alleen maar drinken, wat ze dan door die 2 gaten
kunnen doen.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:17

Ik heb voor mijn IJslander ook een graaskorf gekocht. Zo eentje als bij de paardendrogist, maar dan een luxe uitvoering. Daar zit een halster aan vast die breekt als ze ergens aan blijft hangen. Ze heeft de korf een hele dag omgehad, maar het is haar niet gelukt om er mee te eten, laat staan te drinken. Op een gegeven moment gaf ze alle pogingen op. Maar als ze met hun hoofd in een gewone houding staan, dus niet in de graashouding) dan rust de korf voor een gedeelte op hun neusgaten. Dus dat lijkt mij ook erg benauwd. En dan nog het verhaal van de tanden die scheef afslijten.. Door zo'n klein gaatje eten, lijkt me niet natuurlijk. Bovendien kunnen ze zichzelf (en anderen) niet meer krabben. Nu lees ik ook dat de meeste hem niet 24 uur omlaten. Ik vind het echt een onding. Helaas...

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:26

Hier ook een graaskorf :j
Eerst hadden we een van kunststof maar die schuurde op de neus. Leek ons niet fijn zitten voor Kuik, dus inmiddels hebben we een van nylon die ze 24/7 om heeft. Gaat hartstikke goed en ze lijkt er totaal geen last van te hebben. Dit is de korf die ons goed bevalt. Schuurt niet en is absoluut niet zwaar.
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=35749

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:41

verder dus geen mensen met de kappen die scheve tanden hebben ontdekt? Ben naar de buurstal gegaan die ook een aantal paarden met kappen hadden staan en daar waren er ook heel veel die het hadden. Een echt dillemma want ik was echt tevreden over mn graasmasker..

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:01

Straks al ze aan huis staan ga ik aan strook begrazing doen lijkt me toch een beter idee

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 15:59

Dat emmertje wordt gewoon als graaskorf verkocht,ik kwam er trouwens achter dat hij daar niet goed mee kon drinken.

Melody94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:22

Mijn paardje staat overdag op het land, met graaskorf.
Als ze naar het gras kijkt wordt ze al dik. Moet uitkijken dat ze zelf met korf niet te dik wordt.
Ik heb zo'n luxe uitvoering geprobeerd maar die is echt te breed rond haar neus.

Deze heb ik overigens te koop staan, als er mensen interesse hebben.

Ik vind de korf die je met klitteband aan een halster vastzet beter blijven zitten.
Mijn merrie had het heel snel door. Kan er eigenlijk alles mee. Zelfs met vriendje kroelen. Ze is erg slim met dat ding. De eerste dagen is ze wel erg kwaad, maar ding blijft prima zitten.
Ik voer haar de eerste dagen een snoepje door het gaatje en ze doet de dorf dan snel om.
Van scheef afgesleten tanden heb ik nog nooit gehoord.