Dinopino schreef:djoyce maar wat heeft hit dan van invloed op jouw aanleg? Ik begrijp dat je geen gebruik gaat maken van de voermachines.
Ik overweeg wel een combi-station zodra de financiën het toestaan omdat ik nu het probleem heb dat mijn pony te schraal is, terwijl de andere te dik worden (met vooral ruwvoer dieet) Dan kan ik mijn pony een extra portie ruwvoer toebedelen, zonder dat de anderen hem er bij weg kunnen jagen en het onder zijn neus op kunnen eten en zonder dat ik hem elke keer apart moet zetten. Ook kunnen de paarden dan hun portie krachtvoer gewoon via de machine krijgen als de eigenaren dat willen. Nu voert ieder krachtvoer voor zich.
Maar die voermachines hebben niet mijn eerste prioriteit.
Deze zomer willen we de huidige paddock vergroten tot formaat longeerbak en met hit-bodemroosters verstevigen. Daarnaast wil ik gebruik maken van hun paardenmatrassen voor in de stal en hun vorstbeveiligde drinkbak.
Qua indeling van het terrein zou de vertegenwoordiger van HIT-actief een opzetje maken met hoe het in zijn ogen goed ingedeeld zou zijn volgens het Bewegingsstal concept. Dus met scheiden van gebruiks"ruimten" voor eten, drinken, paardentoilet, rusten en bewegen, met zoveel mogelijk lange wegen tussen de verschillende onderdelen. Het rondloop idee van Paddock Paradise met in de winter het bosje en de uitbreiding in de zomer naar de "track" om de wei komt er dan bij.