Last van muizen maar eigenaaresse wil geen gif bij het voer.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:14

ma_rie_tje schreef:
Vroeger weigerde ik die vallen leeg te halen, GATVER.
En als er dan een muis in zat die nog leefde haalde ik iemand anders erbij.
Tegenwoordig heb ik van mn schoonpa een val gekregen waarin ze blijven leven maar er neit meer uit kunnen (en dus nog wel meer muizen er in).
Mijn grootste vangst was 28 muizen in 1 val! was dat ding 3 dagen lang vergeten :o

De muizen die ik vang krijgen zwemles. Hele val en al hup in de waterton, steen er boven op en na een uurtje oid de val er weer uit halen en legen in de vuilnisbak en weer opnieuw neerzetten

Heh bah, dat vind ik nou echt zielig, ze laten verdrinken..
Zo'n valletje werkt dan toch over het algemeen veel vlugger en is daardoor minder pijnlijk. Met de verdrinkingsdood gaat toch een minuutje of wat overheen. Nee, dat zou ik nooit doen. Lijkt me verschrikkelijk om te moeten verdrinken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:28

Isabonny schreef:
ma_rie_tje schreef:
Vroeger weigerde ik die vallen leeg te halen, GATVER.
En als er dan een muis in zat die nog leefde haalde ik iemand anders erbij.
Tegenwoordig heb ik van mn schoonpa een val gekregen waarin ze blijven leven maar er neit meer uit kunnen (en dus nog wel meer muizen er in).
Mijn grootste vangst was 28 muizen in 1 val! was dat ding 3 dagen lang vergeten :o

De muizen die ik vang krijgen zwemles. Hele val en al hup in de waterton, steen er boven op en na een uurtje oid de val er weer uit halen en legen in de vuilnisbak en weer opnieuw neerzetten

Heh bah, dat vind ik nou echt zielig, ze laten verdrinken..
Zo'n valletje werkt dan toch over het algemeen veel vlugger en is daardoor minder pijnlijk. Met de verdrinkingsdood gaat toch een minuutje of wat overheen. Nee, dat zou ik nooit doen. Lijkt me verschrikkelijk om te moeten verdrinken.

Maar wel de snelste manier als je een hele boel muizen hebt waar je vanaf moet....
en verdrinken is niet vervelender dan gif hoor... gif duurt veeeeeeel langer dan verzuipen

pmarena

Re: Last van muizen maar eigenaaresse wil geen gif bij het voer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:06

Geen gif bij het voer kan ik best begrijpen ! Inderdaad kunnen de muizen het gif verder verspreiden zodat andere dieren er ook last van krijgen , en het is een hele slechte en langzame dood.

Als je jezelf een dierenliefhebber noemt dan begin je daar echt niet aan.

Laten verdrinken vind ik ook sadistisch , arme beestjes in doodsnood :n

Als je ze dan per-sé om zeep wilt helpen , doe het dan op een zo pijnloos en stress-loos mogelijke manier.

Een val is dan zo slecht nog niet.

Een kat geeft een muis ook geen prettige dood (katten vinden het vaak aan sport om een muis zo lang mogelijk te martelen want een levende muis is leuker dan een dooie...) maar is dan altijd nog een betere optie dan gif of laten verzuipen.
En als je dan 2 katten uit het asiel haalt is dat ook weer een goede daad :)

Beste optie is wat mij betreft toch nog gewoon zorgen dat je geen eten laat slingeren zodat er niks te halen valt voor de muizen.

Die beestjes hebben ook recht op hun leven , eigenlijk een beetje aso om ze eerst "te lokken" en vervolgens bruut om zeep te helpen. Terwijl je met een beetje goede wil er zelf voor kunt zorgen dat je er geen last van hebt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:20

is een stalkat geen mogelijkheid?
En beginnen met het voer dicht afgesloten op te ruimen (ook snoep/brood).

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:06

pmarena schreef:
Die beestjes hebben ook recht op hun leven , eigenlijk een beetje aso om ze eerst "te lokken" en vervolgens bruut om zeep te helpen. Terwijl je met een beetje goede wil er zelf voor kunt zorgen dat je er geen last van hebt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook helemaal geen last van ze heb := Ik zie ze in de stal zitten, hoor ze lopen over het dak en zie ze weleens voorbijracen over de kasten of aanrecht :+

Maar ik heb al m'n kasten dichtzitten en m'n dekens hang ik op, ik heb dus gelukkig nergens last van :D (Kleine moeite lijkt het me dan om het zo te krijgen)
Aangezien de TS niet meer reageert, weet ik niet of het mogelijk is om een dichte kast te maken?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:39

Voer hier is ook afgesloten (op de wortelen na, want dan gaan ze te snel rotten en schimmelen), evenals de kasten, maar ze zoeken we de kleine gaatjes op, ook als er niets te eten in de kast staat, willen ze nog wel eens op zoek naar nestmateriaal.

Ik wil ook geen gif in de stal, die is open, dus logisch dat er dan dieren in de schuur komen, we hebben er regelmatig vogels, egeltjes, en dus verschillende soorten muizen. Ik heb ook geen klemmen staan en vind het bijzonder als ik ze zie, maar baal er ook wel eens van als de wortelen weer aangevreten zijn en onder de muizenpoep (en plas) zitten, de voertonnen ondergepoept en geplast zijn of je baal hooi tevoorschijn trekt en deze onder de muizenpoep blijkt te zitten.

Maar aan de andere kant bevrijd ik wel die muis die klem zit tussen 2 voeremmers van de paarden, blij ik stil staan kijken als er 1tje de boel komt verkennen, of in de stal zijn koppie boven het strooisel uitsteekt waar die ergens achter een plank een holletje heeft gemaakt. Het zijn prachtige beestjes om te zien, maar zou ze wel willen weren uit de schuur.

In huis hebben we overigens wel muizengif, anders krijgen we daar echt overlast. Je hoorde ze regelmatig over het plafond rennen en achter de schotten vraten ze opgeslagen dekbedden, kleding en dozen aan...

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:46

Als je echt geen vallen wilt zetten moet je haast wel over gaan op gif-voerdozen.
Dat gif kan niet versleept worden. (voor muizen zijn het kleinere blokjes dan voor ratten)
Wij hadden last van ratten op de stal waar ik stond. Daar hebben we voerdozen ingezet
en met succes lijkt het nu. Dat voer kan daar niet uit (het zijn blokjes.)
Tijdens hardje winter hadden we ook klemmen en vangkooi.

Kijk nog eens goed of het heel kleine keutels zijn of grotere, zoals al gezegt eerder in dit topic.
Met ratten is het probleem nog groter als met muizen LIJKT mij.

Roomsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:04

Bij ons op stal, mochten we ook geen gif neer zetten. Er waren zat katten, maar daar merkte ik niks van. De muizen knaagte ook aan m'n zadel, echt super vervelend. En ik heb een keer een pakje wickey in een tas laten zitten. Gevolg; een zwembad in je kast. Echt heeeeel ranzig. De tas lag op de grond, dus het liep er meteen uit.
Wat muizen niet allemaal kunnen aan richten. ;(
En ik dacht dat de mensen van de stal het niet wilde, omdat de muizen poepen, en dat in het voer kan komen? En dan eet het paard het op, ik kan het mis hebben hoor.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:25

Xfeno01X schreef:
''**Ik wil géén vallen zetten ''
Ik ben zelf lid van de dierenbescherming en
dat is dan echt verboden }:0

Spreek je je eigen hier niet een beetje mee tegen!? :(
vergif of vallen is voor mij geen verschil ;(

Maar als je er dan toch vanaf wilt, laat een paar katten los, dan doet de natuur zijn werk!

jantinaruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:31

je kan ook een kat proberen als je die hebt en als het mag :D
of vallen en klemmen

qamez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:53

Ik zou of vallen neerzetten, of alles in goed afsluitbare harde bakken waar ze niet snel doorheen kunnen knaggen opbergen..