Hoe schimmels echt wit krijgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Re: Hoe schimmels echt wit krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:43

Ik las laatst hier iets over een aardappel door midden en daarmee over de vlek wrijven, scheen goed te werken..

Verder zilvershampoo, betadine shampoo, biotex, groene zeep (!!) en een schuur/poetsblokje inderdaad ook.. :)

colinda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:52

ik ga die aardappel morgen direct uitproberen! ik heb een bonte met witte benen en kont. hij is geschoren en net naar de aanhechting van kont naar been zit een vieze gele pisvlek, want het is een echt varken.
ik poets hem daarom oom iedere dag zeer grondig met ijzere roskam maar krijg het nooit schoon. ook heb ik hem al twee keer met zilvershampoo proberen schoon te krijgen maar tevergeevs..
dus scheren is ook niet altijd een goede oplossing want de vlek zit echt op de huid nu |(
en idd die vieze knieen en hakken, ook altijd een ramp.

lienepien610

Re: Hoe schimmels echt wit krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:08

Wat ik regelmatig gebruikte (voor wedstrijden in de winter): Coat Whitener.
Hier heb je maar een klein beetje van nodig, en je hoeft geen water te gebruiken. Daarna goed uitpoetsen en hij is weer als nieuw.. :) (en nee, het gaat niet jeuken!!) :D

Zilvershampoo helpt inderdaad ook wel, maar ook ik had een schimmel die na het wassen van top tot teen helemaal ingepakt was, en de stal kon ook niet schoner. En altijd legde ze er een fijne bruine jongen neer waarmee ze het toch voor elkaar krijgt om overal weer vlekken te veroorzaken..!
Dus toch maar niet meer wassen, maar een poetsblok en Coat Whitener gebruiken! Perfect!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:10

Ik heb zelf een haflinger, geen schimmel dus.
Maar haar staart word altijd spier wit van betadine shampoo! :D
Dus zal ook wel bij schimmels werken toch. :)