RedPassion schreef:In principe is het helemaal niet nodig om een paard beenbeschermers om te doen in de wei. En bij de paarden waarvan de eigenaren het wel 'nodig' vinden vraag ik me af of ze wel genoeg buiten komen. Elk paard zou flippen in de wei als hij/zij er maar een uurtje per dag in mag.
Al heb je ook weer paarden die altijd wel eens flippen. Die van mij kan behoorlijk uit haar dak gaan, ook aan het eind van de dag als ze al een hele dag op het land heeft gestaan. De gekke 5 minuten zeg maar... Of een schrikreactie in het land om wat voor rare reden dan ook. Met ijzers? Zonder springschoenen trappen sommige makkelijk de ijzers eronder uit. Of je hebt zo'n kreng als ik, die bv tijdens de hengstigheid het andere paard continu opzoekt om 'uit te dagen' en tijdens die ruzies vergeet hekken in te calculeren bij haar trappen en daarbij dus benen open haalt. Je hebt rare figuren er tussen zitten, of ze nu veel of weinig buiten komen
Ondanks dat die van mij dus een ijzeraftrappen en hekken kapot maker is, staat ze nu weer zonder. Inpakken kan ik wel bezig blijven en een paard volledig in schuimrubber ziet er ook weer zo raar uit
. Voor het ijzer probleem heb ik de ijzers eronder uit gehaald, al is dat ook niet bij elk paard mogelijk. 
Ook geen goed plan natuurlijk. 

8 of 9 uur buiten met bescherming (en zomers nog langer) is echt niet goed!