ik geef wodan een paar ik per week in de winter slobber van havens als het wat kouder is.Hij krijgt dan een halve kilo per keer. Ik voer hem dit omdat het ook goed schijnt de zijn voor de groei van de hoeven en het gaat brokkelhoeven tegen. Die van pavo vind ik zelf niet zo ook,omdat die veel minder fijn is dan die van havens.
Anoniem
Geplaatst: 19-03-03 20:09
Ik geef alleen slobber [veel zemelen en weinig muesli] wanneer Lois op rust staat [bij een blessure] puur voor de maagvulling omdat de hoeveelheid brok dan dratisch wordt verlaagd. Mijn paard is een langzame en slechte eter. Daarom voer ik dagelijks 2 scheppen muesli bij om hem op gewicht te houden. Slobber is zo'n gedoe en ik zou niet weten welk voordeel het heeft op kruiden melange.
Piaffe
Geplaatst: 19-03-03 20:14
Paard die ik rijd krijgt elke dag slobber als aanvulling en omdat het lekker is. In deze slobber zit:
Mijn merrie krijgt 1x per dag slobber(en 1x brok) Gewoon omdat ze een beetje een verwende tr*t is die 2x per dag ''normaal'' eten niet goed genoeg vind. Ze krijgt kant en klare slobber van Havens en ze doet het er heel goed op.