Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

DubbelDun schreef:Heb ik ook niet gedaan. Netjes gaatje geboord, ding er in volgestord en aangestampt.
Ding doet het prima, maar de mol interesseert het niet. Hij graaft tot op 50 cm afstand nog gewoon zijn hopen

lauwtjuhh schreef:ik ben gister het weiland zomerklaar weze maken en tot mijn aschrik ben ik over het gehele land 68 molshopen tegen gekomen. vaders zet altijd klemmen en het schijnt dat als je er 1 vangt die nog leeft moet laten krijsen door hem in de fik te steken. (ja ja ik weet het dierenbeul) en dat hij hiermee de andere mollen waarschuwt en het land verlaten.
niet echt diervriendelijk maar een vriendelijke manier helpt vaak niet.
volg het topic wel dus kom maar op met die goede diervriendelijke manieren
DubbelDun schreef:@Deaglán : waar/hoe plaats jij ze dan ??
Ik heb ook nooit anders gehoord als in de uitgang van een molshoop. Buuf doet er een omgekeerde emmer overheen zodat het nog donker er onder is ook
)
,
, zorg dat de gang vrij is, geen aarde in de openingen, dan moet het goed gaan
, deze week heb ik er 23 vermoord
. Ik heb een weilandje van 5000m2 en heb er gelukkig met de vangst van 3 mollen het hele mollenbestand (voorlopig) uitgeroeid.
. Ik heb een weilandje van 5000m2 en heb er gelukkig met de vangst van 3 mollen het hele mollenbestand (voorlopig) uitgeroeid.
[/quote]
zeg maar . hoofdgangen lopen inderdaad vaak langs een schuur oid, maar die staat niet op het weiland hier magda_90 schreef:Ik vraag mij alleen dan wel iets af (wou het morgen meteen even navragen of jullie moeten het weten). Je gaat dan op de manier van fosfor of carbit werken. Dringt dit niet uiteindelijk door in het gras waardoor de paarden en de koeien dit vervolgens weer binnenkrijgen?
mizzpoez schreef:Laat je weiland eens met kunstmest bemesten, dan sterft het bodemleven en zijn de mollen ook weg.
Bij ons wordt al jaren elk voorjaar gemest met kunstmest en een mol heb ik nog nooit gezien, wel in het aangrenzende bos: plenty zelfs.
Zelf ben ik absoluut geen voorstander van kunstmest maar sja, als je niet van mollen houdt is dat een optie.