wat zijn de regels bij jullie op stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:41

Wat veel regels zeg !! Tong uitsteken

Ik denk dat de meest genoemde regels van zelfsprekend zijn

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:58

Wij hebben gewoon de normale stalregels zoals de meesten die hier hebben.
* spullen opruimen
* spuitplaats netjes achterlaten
* paarden niet losgooien in de buitenbak (er zijn paddocks)
* paarden alleen losgooien in de binnenbak als er niemand wil rijden en als je er bij blijft.
* paarden alleen losgooien in de longeerbak als er niemand wil longeren
* in de bak de normale bakregels
* stal is in het weekend open tot ongeveer 18:00u, door de week tot 23:00u. Wil je later komen dan graag in overleg.

Hele redelijke regels waar ik me goed in kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:05

Samsam"]
[quote="Sonja schreef:
*
*verboden andermans paard te aaien
*

rare regel!!!
[/quote]

Juist niet. Milena wordt er hartstikke happerig van als iedereen maar aan haar zit, en Leonardo is er al helemaal niet van gediend. Die neigt naar een lichte kopschuwheid, en veel mensen aaien een vreemd paard helaas nog altijd over het hoofd ipv over de hals
Bovendien heeft iedereen op een pensionstal een eigen paard, dus heeft iedereen al genoeg te aaien, daar is andermans paard niet voor nodig.

Wat dacht je trouwens van (huid-)ziektes die overgebracht worden door aaien?

Nee, ik vind het een prima regel, net als andermans paard niet voeren. Ook niet met 1 brokje/appeltje etc. Gewoon niet doen!

Clien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:59

Na het longeren de longeerbak harken...pffff.... Gaaaap maar wel logisch hoor!!

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:00

hahaha, ja en succes donderdag, lekker zwaar na die regen van vandaag!

Clien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:24

ohhhh GEMEENNN!!! Ik zag de bui ook al letterlijk en figuurlijk hangen haha!!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:02

*Je rotzooi achter je opruimen
*Rijden gaat voor longeren en losgooien (je mag wel longeren als degene die rijd het niet erg vind)
*Losgooien mag in de buitenbak,maar je moet er wel bij blijven.
*Als je paard gemest heeft in de buitenbak moet je dat opruimen.
*Niet je paard aan je box vastzetten.
*Als je paard naar de hoefsmid moet, dan even op het bord zetten en van te voren alvast betalen.

verder de gewone regels denk ik...

Wruppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:38

stef"]
[quote="Mano schreef:
*
* niet zonder hoofdstel wandelen. (buiten de manege dan) Euhm, ik bepaal toch nog altijd zelf ok ik met MIJN paard aan een halstertje naar buiten ga. Ze kunnen adviseren van niet, maar IMO niet verbieden

* niet met donker naar buitenzelfde verhaal

Regel van hoevenkrabben in de stal vind ik ook een beetje vaag. Dat heb je toch zo weg geveegd?
[/quote]

Die regel komt omdat het allemaal (bijna allemaal) leasepaarden zijn. Die mogen niet zonder hoofdstel de weg op.

XxreneexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:44

-poetsplaats vegen als je daar gepoetst hebt
-poort dichtdoen als je de bak in/uit komt
-als je de bak inkomt POORT VRIJ roepen
-niet zelf paarden voeren (de vaste brokken)
-hoeven krabben voordat je gaat rijden+poetsen (duh)
ff kijken of ik er straks nog meer bij kan zetten
owja niet rennen in de stallen

tukker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:52

Bij mij op stal is het een grote zooi. De klein dochter van de boer staat er met 2 ponies. Zelf heeft hij ook nog 2 ponies waarvan een een meisje verzorgt. En er staat nog een ander meisje en nog een meisje wat zig ziekelijk met je bemoeit die laatste jatten het ergst. Zijn ze op betrapt. Hij zei toen ik er kwam als een van de eerste dat de regel was het hek dicht doen. Niemand die dat doet wat erg dom is!!! Hoe vaak is er wel eens een paard ontsnapt en hadden ze het hek opengelaten wat ik gelukkig toch dicht had gedaan. Troep ruimt niemand achter zich op. Poetsplaats licht onder de haren(niet dat je het een poetsplek kan noemen maar ja) veeg altijd maar even. Je mag niet zelf uitmesten de beestjes hebben nog geen heel plakje in hun stal. Echt je weet niet wat je ziet. Je mag ze niet zelf buiten zetten(zekomen maar 1 uurtje biuten voor de rest staan ze in een schuur waar het echt niet zoveel zonlicht door komt). Niet zelf voeren dat doet hij. Er word verschrikkelijk gepikt en geroddelt. Ik heb alles slot en grendel staan. Gelukkig heb ik mijn paardje dag en nacht buiten staan met een klein schuilstalletje waar ik zelf stro in doe. Als hij er iets over zegt zeg ik dat ik er voor betaal. Voeren doe ik ook zelf zit niet bij de prijs in(hij doet sinds kort `s ochtends). Het is gewoon een groot rampe plan als het kon was ik gelijk weg maar er is niks anders voor mij Huilen . Verder is de kleinzoon van de boer zeer irritant gooide spijker naar Sam zag het gebeuren(Sam is mishandeld geweest weet hij vanaf) ik kookte over van woede greep hem in zijn nek en heb hem tegen de trailer gebeukt Schijnheilig . En toen naar de boer wat zei hij zeg maar dat hij naar binnenkomt. Ik vind dat er diudelijke regels moeten komen hou je je er niet aan volgen er consequenties. Zo gaat het niet langer

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:07

Mano schreef:

* niet zonder hoofdstel wandelen. (buiten de manege dan)

* niet met donker naar buiten

Sjee, dit zijn echt belabberde regels, wat hebben zij er nou mee te maken dat jij in het donker wilt rijden? En zonder hoofdstel wandelen? Hallo, ik heb niet eens een hoofdstel... Verward

Wruppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:15

Elise"]
[quote="Mano schreef:

* niet zonder hoofdstel wandelen. (buiten de manege dan)

* niet met donker naar buiten

Sjee, dit zijn echt belabberde regels, wat hebben zij er nou mee te maken dat jij in het donker wilt rijden? En zonder hoofdstel wandelen? Hallo, ik heb niet eens een hoofdstel... Verward
[/quote]

Ik heb er eigenlijk geen moeite mee hoor, verders mogen we bijna alles, het lijkt me ook geen pretje om in stal hoeven te krabben enzo. Ik betaal 200 euro in de maand voor een paard, dierenartskosten, inentingen, wormenkuur, hoefsmid worden door de eigenaresse betaald en ik mag alles(vakantie,duin, strand,wedstrijden, dressuur,springen, heb eigen verantwoording, oftewel je eigen paard maar dan zonder de bijkomende kosten, alleen willen ze niet dat mensen in het donker buitenrijden en mag je niet zonder halster naar buiten omdat we aan een drukke weg zitten.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:51

Ik sta alleen met Lasagna op een beorderij,
Waar hele fijne regels zijn.
Gewoon hele practische.

* Ik moet zelf voeren en uitmesten, als ik niet kan moet ik dat zggen, dan doet Cor het voor mij.
* Zelf voor de wormenkuur zorgen.
* Liever niet nar half 11, 11 uur meer komen.
* Als er mest o.i.d op het erg ligt, even opvegen.
* mesthoop netjes houden.
* je mag je paardje als het droog weer is gewoon op de wei doe.
* niet longeren in de wei, of opjagen.
* en mijn rotzooi opruimen.
Ik mag rijden wanneer ik wil, en waar ik wil.
Ik het donker, zonder zadel, met een halster enz.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:52

Ik sta alleen met Lasagna op een beorderij,
Waar hele fijne regels zijn.
Gewoon hele practische.

* Ik moet zelf voeren en uitmesten, als ik niet kan moet ik dat zggen, dan doet Cor het voor mij.
* Zelf voor de wormenkuur zorgen.
* Liever niet nar half 11, 11 uur meer komen.
* Als er mest o.i.d op het erg ligt, even opvegen.
* mesthoop netjes houden.
* je mag je paardje als het droog weer is gewoon op de wei doe.
* niet longeren in de wei, of opjagen.
* en mijn rotzooi opruimen.
Ik mag rijden wanneer ik wil, en waar ik wil.
Ik het donker, zonder zadel, met een halster enz.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:24

Bij ons zijn er eigenlijk ook geen regels. De ongeschreven regels zoals je troep opruimen en op tijd betalen, maar dat lijkt me behoorlijk vanzelf sprekend......

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:21

* Je eigen rotzooi opruimen (deze is nu wel bekend Haha! )
* Longeren gaat voor losgooien
* rijden gaat voor longeren
* altijd vragen aan degene die aan het rijden is of je mag longeren
* niet met 2en tegelijk longeren
* paarden uiterlijk half 9 uit de paddock halen en op stal zetten
* honden aan de riem, ze mogen niet los over het erf
* paarden in het weekend om 4 uur zelf uit de wei halen en zelf voeren.
* zadelkamer achter je kont dichtmaken
* roken mag NIET bij de paarden, alleen buiten op het stoepje of in de zadelkamer
* De stal moet er netjes uitzien, anders zorgt de pensionhouder daar wel voor, die flikkert er met gemak een baal in... Lips are sealed (die jij dan weer mag betalen aan het einde van de maand, erg handig met een paard dat steeds zn eigen stro opeet en er een enorme zooi van maakt... Lips are sealed )
* om 10 uur moet je opgerot zijn, in het weekend om 8 uur (maar dan word het wel eens later). Haha!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:24

Of de mensen zich aan deze regels houden is trouwens maar de vraag, meestal dus helemaal niet.
Ook blijken er soms regels te zijn waar ik (en andere) niets vanaf weten en dan krijg je op je flikker, een week later mag het wel weer...
Ach ja als mijn paard het er maar goed heeft, dat is al heel wat!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:40

Wij hebben geen regels Haha!
Naja behalve op de manege waar ik mag rijden dan.
De buitenbak: longeren gaat voor rijden, omdat eigenlijks de buitenbak daar voor bedoelt is
In de binnenbak mag dus niet gelongeert worden, en ze willen liever ook niet dat je je paarden los gooit in de binnenbak alleen in de buitebak dus.
En de spoelplaats mag je niet langer dan een uur bezet houden geloof ik

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:01

Bij ons op stal is het ontzettend netjes, maar daar hoort dan ook wel een lijstje regels bij...

* zelf uitmesten
* niet idioot veel stro gebruiken
* vegen na het uitmesten en waar je paard gelopen heeft
* mest uit de molen, rijbak en paddock halen
* je spullen fatsoenlijk opruimen
* je lessen op tijd op het bord zetten
* niet bij iemand in de bak rijden die les heeft
* in de buurt blijven als je paard buiten of in de molen loopt
* begin van de maand stalgeld betalen

Hmm, eigenlijk valt die lijst regeltjes best mee als ik dat zo zie, dan kom ik er nog niet zo heel slecht vanaf Haha! !

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:29

bij de boer waar ik sta zijn ook geen regels.. maar het spreekt voor zich ( vind ik) dat je van iemand anders zijn spullen afblijft.. Maar ze vinden het wel prettig als je de bak ff aanharkt..

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 00:34

Bij ons op stal gelden er natuurlijk ook regels:
*verantwoord met de paarden omgaan
*spullen opruimen incl. spuitplaats schoon achterlaten en aanvegen
*lichten van de binnenbak pas aan als je gaat rijden, dit i.v.m.de kosten
*zadelkamer op slot doen als je weggaat
*aftekenen welk(e) paard(en) je hebt gereden op bord
*even bellen als je bv. ziek bent
Voor de rest hoef ik niet te mesten, te voeren e.d., ik help uiteraard wel als ik er ben. Mag ik zelf weten wanneer ik kom, behalve op di- en woensdag avond want dan is de binnenbak bezet door de rijvereniging.
Als ik wil mag ik een instructrice laten komen om mij les te geven. Maar ik vindt ook wel dat ik mazzel heb, ik rij nl op een handelsstal als extra ruiter en de eigenaar heeft zoiets van Je eigen werk gaat voor, mijn paarden worden wel gereden door de vaste kracht. Ik heb momenteel 2 paarden die ik zo kan pakken en anders zegt/vraagt de eigenaar wel welke nog gereden kan worden. De sfeer onderling is goed en het is gezellig. Ik prijs me rijk dat ik een leuke plek heb gevonden want het kan ook nog wel eens anders!!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 00:41

Simpel:

Niet roken. Haha!

*heeft haar eigen stal en is haar eigen baas* }>

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:45

Lindy schreef:
Wij hebben gewoon normale regels,spullen opruimen,en niet op het hooi laten liggen (ligt altijd spul van de staleigenaren,maar oke Haha! )
De stal regelmatig even aanvegen,en als je bak alleen nodig hebt met longeren of les oid,dan moet je dat op het bord zetten.
Ben ik nog iets vergeten *volcano*?

Ja eigenlijk wil ik er nog een regel (wel meer trouwens) bij hebben en dat is, van een andermans spullen afblijven, of iniedergeval vragen voordat je iets leent, aangezien iedereen steeds meer en meer ongevraagd van elkaar begint te 'lenen' en het vervolgens niet weer netjes (schoon Boos! ) terug legt. Maar goed, in onze zadel kamer is het toch altijd een dikke zooi en ik denk niet dat dat snel gaat veranderen, dus ik schaf mn eigen zadelkast aan nooit meer iemand die iets ongevraagd kan lenen en ook nooit meer dingen door een ander kwijt zijn. Of hele natte dekjes terug krijgen oid..
Eigenlijk denk ik dat ik de regels maar eens even moet gaan veranderen en wel met zo'n 'dwang' dr achter dat iedereen ze ook uitvoert En zodat het niet altijd zo'n zooi is in de stal want daar heb ik best wel een hekel aan, vooral als het zo is dat de paarden er ook bijna hun benen over breken. De zadelkamer maakt me dan nog het minst uit daar komen de paarden toch niet en ik heb binnenkort alles achter slot en grendel, maar de stal zelf is ook niet altijd zo netjes dus ik denk dat daar binnenkort ook nog even wat meer regels voor komen. (en dat hebben we dan te danken aan 2 bepaalde pensionklanten... Scheve mond )

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 08:29

Ja,inderdaad,wij blijven maar vegen en opruimen Scheve mond

Lobke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:51

GOUDEN REGEL: GENIETEN VAN JE PAARD!!!!!! Haha! Knipoog Tong uitsteken Party!!