heb jij een ruin, merrie of een echte man??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat heb je of zou je willen hebben: Een ruin, merrie of hengst???

hengst
23 (13%)
merrie
63 (37%)
ruin
68 (40%)
nu nog hengst, maar binnenkort ruin
3 (1%)
weet ik nog niet
1 (0%)
maakt me niet zoveel uit
8 (4%)

Totaal aantal stemmen: 166

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 11:49

Ik ging op zoek naar een ruin van ong 2 of 3 jaar oud,maar het werd een hengst van 3.5 mnd( inmiddels bijna 1 jaar ruin). Ik heb hier bewust voor gekozen,omdat een vriendin van mij een merrie had met heel veel typische merrie kuren.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 11:53

Ik zweer bij hengsten....
Heb er nu 5 staan, en 2 merries. Weet niet waarom, maar op de 1 of andere manier kan ik daaar beter mee opschieten dan met ruinen of merries.
En ik vind ze ook altijd zo mooi. Ze hebben iets wat ruinen en merries missen...... nee dat bedoel ik niet. Gewoon een stukje uitstraling.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 12:44

Ik heb 3 Merrie's en 1 Hengst..Ik heb 1 merrie met een wereldkarakter..de 1 is wat oud en een beetje erg sjaggo..de andere kan heel lief zijn..maar is met opzadelen een echte pismerrie en is soms levensgevaarllijk! en de Hengst Was als veulen echt een schat! ik heb hem al een half jaar niet gezien dus dat kan verandert zijn!
Wij hebben verder alleen maar Merrie's En Hengsten Lopen! Maar ik met allebij wel op schieten..Tenzij ze over hyperactief zijn! Nee laat dan maar

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 15:00

Ik heb een merrie. Ik heb d'r niet bewust voor gekozen ofzo... maar het bevalr top (op sommige periodes na Haha! ). Het zal hEt ook zijn dat ik niet beter weet. Ik heb nooit echt een ruin gehad!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:18

Ik heb een ruin. Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit van wat voor geslacht het paard is, hoewel ik denk ik toch niet zo snel voor een hengst zou kiezen...

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:33

Ik wilde graag een merrie aangezien ik ooit toch graag een veulentje eruit zou willen fokken. Nu heb ik een ruin (wel eentje die af en toe nog denkt dat ie hengst is *LOL* ) en ben super blij met hem! Hij gaat dan ook nooit meer weg. En als ik de merries van mensen bij mij op stal zie als ze hengstig zijn houd ik het liever bij ruinen Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 20:53

Ik heb een hengst en ben hier verschrikkelijk blij mee. Ik heb niet bewust gezocht naar een hengst. Als ik bewust op zoek zou gaan zou ik juist naar een merrie zoeken omdat dat toch wat makkelijker is als je ergens heen wilt. Maar ik heb m'n verzorgpony kunnen kopen.
Als hij geen goedgekeurde dekhengst was had ik hem laten castreren, dan hebben ze alleen maar last van die hormoontjes.
Als ik er nog ooit eentje bij wil zal dat een merrie of een hengst worden. Echt voor de fokkerij. En als het een hengst word word het zeker een zoon van Den omdat het echt m'n droom is om een zoon van Den voor te kunnen stellen op de hengstenkeuring.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:13

Ik heb een ruin, die denkt dat hij hengst is Haha! Heerlijk hoor die ruinen...toch zou ik ook nog wel een denkhengst willen en merries om veulens te fokken Lachen Ik wil dus eigenlijk vanalles wat. Maar om heerlijk mee te trainen zonder prutsmuts en hengstigheid, zweer ik bij een ruin Lachen

Toen ik op zoek ging naar een paard wilde ik in eerste instantie een Quarter merrietje, zodat ik er ooit nog een veulie uit kon fokken. Dit werd een Paint hengst, inmiddels ruin Lovers

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:34

Ik heb een ruin, hoewel meneer ons graag doet geloven dat ie nog een echte vent is Knipoog
Het is een bewuste keuze om een ruin aan te schaffen.
Een hengst vind ik te onpractisch en ik heb eens een merrie gehad en daar een merrie-trauma aan over gehouden.
Dan blijft er nog maar 1 oplossing over: juist ja !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:29

Ik heb 2 (fok)merrie´s, 1 ruin en 1 hengst.
Händell is een behoorlijke tijd hengst gebleven maar was op een gegeven moment niet meer te handhaven.
Omdat hij het op de hengstenkeuring niet gehaald had was er ook geen reden onm hem hengst te laten dus hebben we hem laten castreren.
Met Ustinov gaan we ook eerst naar de keuring en daarna zien we wel weer verder.

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 00:38

Wij hebben een merrie. Ach het maakt ook niet zoveel uit voor mij. Gelukkig merk je er bij haar helemaal niets van als ze hengstig is. Eigenlijk waren we wel meer op zoek naar een ruin maar als je dan tegen een leuke merrie aanloopt ga ik door geen nee tegen zeggen...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:45

Ik heb nu -nog maar Verdrietig - 1 ruin. Ik was überhaupt niet op zoek naar een paard, maar hij werd me te koop aangeboden en nadat het aankoopsonderzoek okay was, had ik dus opeens een ruin Haha! ! Beer wilde ik graag hebben omdat ik een pony zocht waar we veel met kinderen mee konden doen en hem kende ik al; toevallig ook weer een ruin Knipoog !
Het volgende paard wat er bij komt, is 100 % zeker een merrie Lachen !

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:54

Ik heb een merrie, en ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur voor het geslacht! ze is geen vervelende merrie, alhoewel ze in het begin van het jaar wel eens last heeft van haar hormonen! Maar daar kanik mee leven!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:55

Ik heb een ruin die denkt dat hij nog een echte man is Haha! Hij heeft dus hengstenstreken maar is ook wel een grote lieverd. Onze vorige hoefsmid dacht dat hij een klophengst was *LOL*

Het was wel een beetje een bewuste keuze en ben ook blij dat ik een ruin heb genomen. Op zich is hij echt super makkelijk in de omgang.

mammasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:47

Ik heb een ruin en een hengstje. Het hengstje is net een jaar, maar het is wel de bedoeling hem hengst te houden. Een merrie zal ik niet snel kopen, waarschijnlijk zit het tussen mijn oren, maar de merrie die ik heb gereden waren echte kattekoppen. Van die venijnige dames, nee das niets voor mij. Heb dan liever een stroere vent.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:16

Ik heb een ruin op stal, en thuis een echte man Haha!

Ik heb altijd merries gehad en ik moet zeggen dat dat nog steeds erg blijft trekken. Misschien, als ik geld teveel heb of wij er graag een paardje bij willen hebben dan zou ik zeker voor een merrie gaan Dat is gewoon gevoel, kan niet duidelijk aangeven waarom.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:18

Ik heb een hengst en een merrie en mijn merrie is zo verschrikkelijk merrie echt een kreng. zo'n zeikmerrie dus ik zweer de volgende keer weer bij een hengst. Ik doe Ro niet weg, maar na haar komt er geen merrie meer. pffff

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:56

ik heb een ruin die zich vaak gedraagt als hengst.
zou wel graag hengst willen en die komt er vast nog wel ooit.
hou persoonlijk ook nie zo merrie's is altijd wa met die beesten.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:13

Ik heb drie hengsten, een 3 jarige zwarte shet, een 3 jarige appaloosa (en die gaat naar de herkeuring, want hij was kreupel op de gewone...) en een 2 jarige platenbonte.
Daarnaast heb ik merries.
Ik heb geen ruin, wel gehad, maar ik vind ruinen over het algemeen wat mak... (tuurlijk zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen )
Maar met een ruin kun je ook moeilijk fokken, dus blijft het voorlopig bij merries en hengsten.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:20

Een merrie, ik vind het wel leuk dat "ik ben met mijn verkeerde hoef uit de wei gestapt". Alhoewel Ilonk geen overdreven merrie is hoor, ze is heel makkelijk.
Ik vind ruinen gewoon niet zo, ik weet niet het trekt me niet zo.
Een hengst is natuurlijk ook geweldig maar is gewoo niet haalbaar om die te houden. (Hoi stal houder mag mijn hengst even bij de merries kan hij ook even de benen strekken? )

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:44

Ik heb een henst en een ruin.
Hiervoor heb ik twee merries gehad en dat beviel me tog minder.
De hengst en de ruin die ik heb kunnen heel goed met elkaar overweg,ze spelen vaak samen en staan ook 24uur per dag bij elkaar.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:08

ik wou een merrie en kwam thuis met een ruin die heilig overtuigd is van zijn mannelijkheid
De eerste weken op de club zijn er nog regelmatig mensen onder gaan hangen overtuigd dat hij hengst was (niet toegestaan op de ponyclub) Haha!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 20:28

Ik wilde een merrie en ben ook niet bij ruinen gaan kijken. Bij mij klikt het beter met merries, Sheril kan best wel eens wat nukkig zijn, maar daar heb ik absoluut geen moeite mee.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 00:24

ik heb 4 merries lopen, moet geen ruinen of hengsten.
ik denk zo zijn de merries 14 dan kan je ze als goed is laten dekken en zijn de veulen 4 dan word de moeder bejaard en kan je met veul weer verder.
dat vind ik en ieder zijn eigen mening.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:17

Nu hebben we nog 3 merrie's en een echt(e) vent(je)! Cool Maar we zijn zo'n beetje de boel aan het verkopen om 2 paardjes terug te kopen anders hebben we veel te veel! Schijnheilig Ik heb het nu al superdruk met deze 4! Huilen
Ik denk trouwens dat onze echte man straks een echte ruin word....