knockout1 schreef:Ik zie hier veel mensen mopperen op uitmesten 1 x in de week, maar als je de drollen er goed uit haalt en elke dag flink wat stro er bij doet staat die van mij er echt wel netjes bij. Meestal doe ik het wel wat vaker, maar dat ligt er helemaal aan hoe de stal er bij ligt en hoeveel ze naar buiten zijn geweest. Ik vind dat alls je elke dag uitmest er vaak teveel schoon stro op de mesthoop beland en dat vind ik echt zonde.
Dat noem ik dus al geen 1x per week mesten.
Bij 1x per week mesten ga ik ervanuit dat er de hele week alleen stro bij wordt gegooit en maar 1 keer per week de stal word leeggehaald.
Waardoor ze alsnog in hun eigen pis en poep staan.
Dat vind ik dus te weinig.
Dagelijks de drollen en/of natte plekken verwijderen valt bij mij onder uitmesten.
Bij uitmesten hoef je, naar mijn mening, niet de hele stal leeg te halen. Gewoon alleen de viezigheid is ook uitmesten...
... ook wissel ik dekens breng ze binnen en buiten , geef medicijnen enz enz...compleet verzorgd dus... zo dat ze meer tijd hebben om met hun paarden bezig te zijn...mijn reden om het zelf te doen is dat er rust heerst in de stal en dat er niet de hele dag overal stro enz ligt...en de een is gewoon netter dan de andere, zou mij alleen maar erg irriteren als het een zooitje bij een in de box is...dat vind ik geen gezicht... dat zijn mijn redenen om het zelf te doen
Het gaat me niet om goedkoper staan. Zelf op de stal waar ik gestaan heb en het gedaan werd had ik afgesproken dat ik het zelf deed. Maar kreeg geen mindering in kosten. Ook een voordeel van zelf doen is dat ik zeker weet dat ze niet in stal staat tijdens opstrooien en dat er normaal met mn paard omgegaan word. Niet nummertje 30 die zn kont om moet draaien zeg maar.