Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
N_fotografie schreef:Ik heb het vandaag besproken met een andere boer en het veulen is niet geschoren, maar heeft een huidafwijking..
Kostolany schreef:Of anomiem de dierenbescherming eens langs sturen. Die controleren dan en verplichten de eigenaar dingen te ondernemen. En de dierenbescherming hoeft niet te weten dat jij het was. Dat zou ik doen want dit zal dan niet het enige beestje zijn waar het dan zo mee gaat.
russel schreef:Toch veel te koud, gewoon zielig. Ik vind jouw handelaar niet echt een paardenhart hebben, ik heb steeds minder goed gevoel over hem. Het zijn de euries die voor hem tellen. Ik zou er iig geen minuut willen doorbrengen.
daffie1986 schreef:. T kan wel zijn dat t via de vorrige handelaar nog net gered is van de slacht.
daffie1986 schreef:russel schreef:Toch veel te koud, gewoon zielig. Ik vind jouw handelaar niet echt een paardenhart hebben, ik heb steeds minder goed gevoel over hem. Het zijn de euries die voor hem tellen. Ik zou er iig geen minuut willen doorbrengen.
Russel pb had al aangegeven dat ze niet aangevallen wou worden!!! Maar advies wou denk dat ondertussen iedereen wel weet dat je het dier naar de slacht zou brengen, maar hoeveel mensen zijn er niet die denken/zeggen een paard van de slacht gered te hebben. En wat betreft via de achterdeur van de slager doorverkocht dat kan geen eens wat elke dier wat het erf opkomt komt er niet meer af ook als jij besluit dat je t ineens niet meer wilt. T kan wel zijn dat t via de vorrige handelaar nog net gered is van de slacht.
Ohjah als het diertje helemaal kaal is kun je diertje eventueel dekentje opdoen, en als er geld bespaart moet worden neem je toch gewoon een jutte deken of 2 zakken die je optrekt(doen wij ook met onze koeien en kalveren) en voer veulen eventueel warme slobber(kun je ook gewoon maken van brok lekker laten weken in kokend heet water en dan laten afkoelen).
Renske_ schreef:daffie1986 schreef:. T kan wel zijn dat t via de vorrige handelaar nog net gered is van de slacht.
Ik ga nu heel hard zijn, maar een kaal veulentje, met dikke koten, verwaarloosde hoeven(en dus wrsch slechte beenstand en groeit hierdoor fout) die zo in de kou staat en maar 1 uur per dga buiten mag... was die niet beter af geweest bij de slacht? Dan had het arme ding nu al deze ellende niet gehad.
Ik vind het super dat de TS iets voor het veulen wil doen. maar had dit eerder gedaan en niet zo lang aangekeken, hie schiet het veulen niets mee op.

russel schreef:Hier moet ik wel erg hard om glimlachen.![]()
![]()
![]()
Ik denk nu nog meer arm peerd.
Renske_ schreef:daffie1986 schreef:. T kan wel zijn dat t via de vorrige handelaar nog net gered is van de slacht.
Ik ga nu heel hard zijn, maar een kaal veulentje, met dikke koten, verwaarloosde hoeven(en dus wrsch slechte beenstand en groeit hierdoor fout) die zo in de kou staat en maar 1 uur per dga buiten mag... was die niet beter af geweest bij de slacht? Dan had het arme ding nu al deze ellende niet gehad.
Ik vind het super dat de TS iets voor het veulen wil doen. maar had dit eerder gedaan en niet zo lang aangekeken, hie schiet het veulen niets mee op.
daffie1986 schreef:russel schreef:Hier moet ik wel erg hard om glimlachen.![]()
![]()
![]()
Ik denk nu nog meer arm peerd.
Heel simpel voorbeeld onze buurman heeft 3 koeien die hartstikke ziek zijn hij weet dat ze opknappen als ze naar buiten kunnen maar heeft geen zin in dat gezeik met de dierenbescherming en als je een paard REDT van de slacht krijg je nog een lintje ook er is een nieuwe instantie paard in nood die REDDEN ook paarden van de slacht er staat er 1 die als jong paard een hele tijd onder een elektrisch hek heeft vastgelegen gevolg door de stroomstoten heeft paard schade aan zijn zenuwstelsel opgelopen gevolg afentoe last van zenuw uitval ik vind dit ook sneu want paard kan dus elk moment last van een (met ataxie vergelijkbare) uitval krijgen en misschien wel op cement vallen. Ik vindt dat dierenmishandeling maarja volgens de dierenbescherming heb je dan zo'n paardGEREDT En jullie hebben denk allemaal foto gezen ik niet dus ben alleen op eerste verhaal afgegaan ja tuurlijk staart kaal gebeurt meestal als t dier naar de slacht gaat en ik had dier ook niet genomen maar zij wil weten wat ze kan doen, dus ik geef wel een paar tips weet verder ook niet hoe diertje eruit ziet! Maar 1 ding wou ik duidelijk maken en dat is dat dier niet op terrein vn de slager door verkocht kan worden want eenmaal binnen mogen levende dieren niet meer weg.
Dus ik zeg niet dat ik t met je oneens ben maar ze vraagt om ideeen geef die dan en ga iemand niet aanspreken op iets wat die man doet