onwetendheid??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

Re: onwetendheid??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 10:57

Ja inderdaad.. Vind gewoon dat ze lekker moet gaan dienen als grasmaaier of af en toe een buitenrit.. Maar dit veulen heeft nog een heel leven voor zich...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:28

Als het goed is wel ja...anders doen mensen iets niet goed...

rietenarie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:06

spannend hoor ,hoop dat het allemaal goed kom ,en wie weet wordt hij van jou dan toch nog.

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:36

hee niki, tof wat je allemaal voor dat leuke beessie doet.
hoop dat ze niks mankeert, succes verder!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 19:42

Helaas hebben we moeten besluiten haar niet te nemen. Daar in tegen laat ik haar niet aan haar lot over. Ik ga de eitelling nog doen en de hoefsmid e.d. laten komen.. In ieder geval, als iemand intrese in haar heeft, hoor ik dit graag!!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:40

Ben je er al achter waarom ze helemaal geschoren was, inclusief staart? Hoogst waarschijnlijk is ze bij het slachthuis via de achterdeur doorverkocht, arm dier, gaat een lijdensweg tegemoet. Het dier wordt niet voor niets naar de slacht gebracht.
Hier ben ik toch wel benieuwd naar.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 21:42

Tja, het is een fries, misschien een ongelukje en willen ze de lijn zuiver houden? Nou in ieder geval wordt ze door mij nagekeken, en de hoefsmid komt.. Meer kan ik op dit moment niet doen..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:03

behalve dat ze geschoren is heeft ze ook die dikke koten,
dat is niet normaal voor zo'n jong paard..
dat heeft ze vast niet zomaar hoor..

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 12:04

Ik heb het vandaag besproken met een andere boer en het veulen is niet geschoren, maar heeft een huidafwijking..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:13

Wat ziet dat diertje eruit zeg...
Vind het een heel nobel idee van je dit diertje te kopen, maar ik snap de keuze absoluut het niet te doen...
Ik krijg een nare bijsmaak in mijn mond van het verhaal van die handelaar...
Zou zo'n diertje bijna zelf opkopen en naar de slacht brengen om verder leed in ieder geval te voorkomen, zoals het nu en leven leidt, is niet paardwaardig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:26

N_fotografie schreef:
Ik heb het vandaag besproken met een andere boer en het veulen is niet geschoren, maar heeft een huidafwijking..

Dan overleeft het niet als het zo de zomer in moet en in de winter is het wel koud. Staat het dier geschoren zonder iets gewoon op stal? Een huidafwijking en dan ook nog een haar aan de staart? Ik geloof het nl niet, het dier moest gewoon naar de slacht.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 20:47

Tja, volgens hem was ze niet geschoren, maar gewoon een huidaandoening waardoor ze kaal is (vreemd genoeg)... Ja ze heeft niets op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:00

Toch veel te koud, gewoon zielig. Ik vind jouw handelaar niet echt een paardenhart hebben, ik heb steeds minder goed gevoel over hem. Het zijn de euries die voor hem tellen. Ik zou er iig geen minuut willen doorbrengen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:35

Kostolany schreef:
Of anomiem de dierenbescherming eens langs sturen. Die controleren dan en verplichten de eigenaar dingen te ondernemen. En de dierenbescherming hoeft niet te weten dat jij het was. Dat zou ik doen want dit zal dan niet het enige beestje zijn waar het dan zo mee gaat.

Niet aan beginnen die lui hebben er nul verstand van en kijken alleen maar naar de vergelijking met zichzelf oh ik heb het koud dus paardje moet ook deken om hebben, en asl t tegen zit worden de paarden meteen al in beslag genomen en ben je al je paardjes kwijt door je eigenschuld. Ik heb met mn vorrige verzorg paard de dierenbescherming geregeld op de stoep gehad dus weet t uit eigen ervaring. Wat de opfok betreft er zijn er genoeg, waarom moet ie persee in omg. Apeldoorn? Ik zou met het veulen gaat wandelen over verharde weg en afspuiten, laat hem maar aan dit wennen scheelt weer als paardje 3 is. En als je denkt dat er een ontstekking in zit kun je eventueel met de man in kwestie overleggen om been in te smeren met trekzalf(let op er mogen dan geen wondjes op been zitten en elke dag verband verwisselen en schoonmaken) dan kan het zijn dat een eventueel abces naar buiten komt.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:45

N_fotografie ik vind heel nobel van je dat je er zoveel voor doet.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:53

russel schreef:
Toch veel te koud, gewoon zielig. Ik vind jouw handelaar niet echt een paardenhart hebben, ik heb steeds minder goed gevoel over hem. Het zijn de euries die voor hem tellen. Ik zou er iig geen minuut willen doorbrengen.

Russel pb had al aangegeven dat ze niet aangevallen wou worden!!! Maar advies wou denk dat ondertussen iedereen wel weet dat je het dier naar de slacht zou brengen, maar hoeveel mensen zijn er niet die denken/zeggen een paard van de slacht gered te hebben. En wat betreft via de achterdeur van de slager doorverkocht dat kan geen eens wat elke dier wat het erf opkomt komt er niet meer af ook als jij besluit dat je t ineens niet meer wilt. T kan wel zijn dat t via de vorrige handelaar nog net gered is van de slacht.

Ohjah als het diertje helemaal kaal is kun je diertje eventueel dekentje opdoen, en als er geld bespaart moet worden neem je toch gewoon een jutte deken of 2 zakken die je optrekt(doen wij ook met onze koeien en kalveren) en voer veulen eventueel warme slobber(kun je ook gewoon maken van brok lekker laten weken in kokend heet water en dan laten afkoelen).

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:59

daffie1986 schreef:
. T kan wel zijn dat t via de vorrige handelaar nog net gered is van de slacht.

Ik ga nu heel hard zijn, maar een kaal veulentje, met dikke koten, verwaarloosde hoeven(en dus wrsch slechte beenstand en groeit hierdoor fout) die zo in de kou staat en maar 1 uur per dga buiten mag... was die niet beter af geweest bij de slacht? Dan had het arme ding nu al deze ellende niet gehad.

Ik vind het super dat de TS iets voor het veulen wil doen. maar had dit eerder gedaan en niet zo lang aangekeken, hie schiet het veulen niets mee op.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:56

Leg dat arme dier z.s.m een dekentje op die kan zichzelf niet warm houden.
Verder zou ik er een d.a bij halen want iedereen kan wel van alles zeggen wat het dier heeft maar ik denk dat je het beter uit de mond van een ervaren d.a kunt horen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:15

daffie1986 schreef:
russel schreef:

Russel pb had al aangegeven dat ze niet aangevallen wou worden!!! Maar advies wou denk dat ondertussen iedereen wel weet dat je het dier naar de slacht zou brengen, maar hoeveel mensen zijn er niet die denken/zeggen een paard van de slacht gered te hebben. En wat betreft via de achterdeur van de slager doorverkocht dat kan geen eens wat elke dier wat het erf opkomt komt er niet meer af ook als jij besluit dat je t ineens niet meer wilt. T kan wel zijn dat t via de vorrige handelaar nog net gered is van de slacht.

Ohjah als het diertje helemaal kaal is kun je diertje eventueel dekentje opdoen, en als er geld bespaart moet worden neem je toch gewoon een jutte deken of 2 zakken die je optrekt(doen wij ook met onze koeien en kalveren) en voer veulen eventueel warme slobber(kun je ook gewoon maken van brok lekker laten weken in kokend heet water en dan laten afkoelen).

Hier moet ik wel erg hard om glimlachen. :D :D :D

Ik denk nu nog meer arm peerd. :(:)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:21

Renske_ schreef:
daffie1986 schreef:

Ik ga nu heel hard zijn, maar een kaal veulentje, met dikke koten, verwaarloosde hoeven(en dus wrsch slechte beenstand en groeit hierdoor fout) die zo in de kou staat en maar 1 uur per dga buiten mag... was die niet beter af geweest bij de slacht? Dan had het arme ding nu al deze ellende niet gehad.

Ik vind het super dat de TS iets voor het veulen wil doen. maar had dit eerder gedaan en niet zo lang aangekeken, hie schiet het veulen niets mee op.

Ik vind het niet hard, maar reeel en eerlijk!
Zoals ik al eerder aangaf, ik zou bijna zelf in staat zijn dit diertje op te kopen en naar de slacht tebrengen.... Heeft het minder te lijden dan nu..

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:04

Ik zou eerst eens een goed DA raadplegen en dan beslissen wat er met het veulen moet gebeuren. Zoals hij er nu uitziet en wat ik hoor ben ik niet erg positief over de toekomst van dit paardje...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:13

russel schreef:

Heel simpel voorbeeld onze buurman heeft 3 koeien die hartstikke ziek zijn hij weet dat ze opknappen als ze naar buiten kunnen maar heeft geen zin in dat gezeik met de dierenbescherming en als je een paard REDT van de slacht krijg je nog een lintje ook er is een nieuwe instantie paard in nood die REDDEN ook paarden van de slacht er staat er 1 die als jong paard een hele tijd onder een elektrisch hek heeft vastgelegen gevolg door de stroomstoten heeft paard schade aan zijn zenuwstelsel opgelopen gevolg afentoe last van zenuw uitval ik vind dit ook sneu want paard kan dus elk moment last van een (met ataxie vergelijkbare) uitval krijgen en misschien wel op cement vallen. Ik vindt dat dierenmishandeling maarja volgens de dierenbescherming heb je dan zo'n paardGEREDT En jullie hebben denk allemaal foto gezen ik niet dus ben alleen op eerste verhaal afgegaan ja tuurlijk staart kaal gebeurt meestal als t dier naar de slacht gaat en ik had dier ook niet genomen maar zij wil weten wat ze kan doen, dus ik geef wel een paar tips weet verder ook niet hoe diertje eruit ziet! Maar 1 ding wou ik duidelijk maken en dat is dat dier niet op terrein vn de slager door verkocht kan worden want eenmaal binnen mogen levende dieren niet meer weg.
Dus ik zeg niet dat ik t met je oneens ben maar ze vraagt om ideeen geef die dan en ga iemand niet aanspreken op iets wat die man doet

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:14

Renske_ schreef:
daffie1986 schreef:

Ik bedoel GERED ook sarcastich ik had t ook niet gedaan

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:24

daffie1986 schreef:
russel schreef:

Heel simpel voorbeeld onze buurman heeft 3 koeien die hartstikke ziek zijn hij weet dat ze opknappen als ze naar buiten kunnen maar heeft geen zin in dat gezeik met de dierenbescherming en als je een paard REDT van de slacht krijg je nog een lintje ook er is een nieuwe instantie paard in nood die REDDEN ook paarden van de slacht er staat er 1 die als jong paard een hele tijd onder een elektrisch hek heeft vastgelegen gevolg door de stroomstoten heeft paard schade aan zijn zenuwstelsel opgelopen gevolg afentoe last van zenuw uitval ik vind dit ook sneu want paard kan dus elk moment last van een (met ataxie vergelijkbare) uitval krijgen en misschien wel op cement vallen. Ik vindt dat dierenmishandeling maarja volgens de dierenbescherming heb je dan zo'n paardGEREDT En jullie hebben denk allemaal foto gezen ik niet dus ben alleen op eerste verhaal afgegaan ja tuurlijk staart kaal gebeurt meestal als t dier naar de slacht gaat en ik had dier ook niet genomen maar zij wil weten wat ze kan doen, dus ik geef wel een paar tips weet verder ook niet hoe diertje eruit ziet! Maar 1 ding wou ik duidelijk maken en dat is dat dier niet op terrein vn de slager door verkocht kan worden want eenmaal binnen mogen levende dieren niet meer weg.
Dus ik zeg niet dat ik t met je oneens ben maar ze vraagt om ideeen geef die dan en ga iemand niet aanspreken op iets wat die man doet

Als je even de moeite neemt om het hele topic te lezen ( wel 3 pagina's) dan kun je zelf ook de foto's bekijken op de vorige pagina.
Dit arme dier was beter afgeweest als ze geslacht was en niet via de achterdeur de handel in.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:45

[quote="Ikima
Als je even de moeite neemt om het hele topic te lezen ( wel 3 pagina's) dan kun je zelf ook de foto's bekijken op de vorige pagina.
Dit arme dier was beter afgeweest als ze geslacht was en niet via de achterdeur de handel in.[/quote]

Ik had alles gelezen maar dat stukje van de link was er dnek tussen gezet toen ik zat te schrijven of heb ik over heen gekeken, maar ziet idd wel heel ernstig uit, die staart lijkt idd wel kaal geschoren en die benen, heeft ie niet die ziekte waarbij de lymfvaten aangetast worden? Sorry ik weet even niet hoe het heet maar t worden ook wel olifantenbenen genoemd dan. En wat die 150 euro betreft je krijgt er bij de slager 30-257,50 voor, maarja k weet niet hoe mager die was maar als ie erg mager was dat ie kwam heeft ie er zoiezo 100 teveel voor betaald maar denk idd wel dat ie voor de slacht bestemd was