Prijs gebruik maken van een rijbak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:03

Ik betaal 35 per maand voor een buitenbak. Die kan ik onbeperkt gebruiken met 2 paarden. Is eigenlijk bijna altijd goed te rijden. En op het moment dat ik maar een paar x daar heb gereden is het die maand gewoon gratig.

Ik heb de bak altijd voor mij alleen, mag er ook losgooien/longeren en lessen.

Ow en de paarden krijgen daar altijd appels :+

Eejj

Re: Prijs gebruik maken van een rijbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:06

Bak die ik altijd gebruik is gewoon gratis , ik rijdt er elke dag. Het is een goed gedraineerde buitenbak.

Ik vind 10 euro in de maand toch wel echt het maximale bedrag wat ik zou betalen. De bak ligt er , en er rijden ook andere mensen in. Dus door jou hoeft hij echt niet een keer extra gesleept te worden.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:16

Bij ons in de buurt zit een pensionstal. Wel luxe, maar de binnenbak is verder niet zo bijzonder. Zij vragen ook 10 euro p. uur (of per keer, dat weet ik niet) maar ikzelf vind dat eigenlijk wel heel veel. VOor een euro of 5 zou ik er wel gebruik van maken. Het is niet dat ik dat dagelijks doe.
Maar dan heb ikhet wel over een binnenbak. Ik weet niet of je een speciale bodem in je bak hebt, zodat deze altijd berijdbaar is?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:19

Wij betalen €70,- in het jaar :D maar is niet zo'n hele goede bak hoor.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:21

Ik heb in principe wel een eigen bak (buitenbak) maar die is niet zo heel goed. Als het heeft geregend is die namelijk flink nat, en kun je er dus niets. Verder niet in de buurt een goede buitenbak waar ik dan wel zou kunnen rijden voor weinig.

dominiquevb1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:51

ik betaal 55 euro per maand en dan kan ik zo vaak rijden als ik wil
maar je mag er dan wel geen prive lessen geven dus je hebt niet de bak voos jezelf alleen

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:56

Zoezi schreef:
Hallo,

Dit weekend wil ik gaan kijken bij iemand die op een advertentie gereageerd heeft waarin ik vraag om tegen een kleine vergoeding gebruik te kunnen maken van de rijbak. In het gesprek heeft ze ook aangegeven privélessen te gaan geven (ze woont daar net). Wat is nu een redelijke prijs wat ze mag vragen aan mij om 1 a 2x per week een uur de bak te gaan gebruiken?
Ik zocht eigenlijk gewoon iets bij mensen thuis voor een kleine vergoeding, maar ik ben bang omdat ze ook les geeft aan de hoge kant gaat zijn.

Groetjes Linda

Ligt eraan wat voor bak het is. Een binnen of een buitenbak?
Voor binnenbak betalen we hier 7 euro per keer buiten de lessen om. Voor buitenbak hoeven we niet te betalen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 09:01

Het is een buitenbak bij die mevrouw. Doordat ik griep heb gekregen ben ik er dit weekend nog niet wezen kijken :n
Ik zit er wel aan te denken een eigen bak hier te maken, gewoon er zand op mikken en als het nat is, ja dan rij ik maar niet in de bak.
Maar ik kan er ook weide van maken, dan heeft hij hier aan huis wat meer gras in de herfst/winter.
Beetje een dilemma, wat is wijsheid?

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:14

Ik zou het liefs zelf een bak(je)creeren als de mogelijkheid er is.Dan kun je rijden wanneer je wil en hoef je geen rekening te houden met anderen.(en je hoeft niet per keer te betalen)
Verder vind ik een bak makkelijk in de winter als het erg nat is kun je ze daar in laten lopen ,en lopen ze het land niet zo kapot.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 09:16

Traber schreef:
Ik zou het liefs zelf een bak(je)creeren als de mogelijkheid er is.Dan kun je rijden wanneer je wil en hoef je geen rekening te houden met anderen.(en je hoeft niet per keer te betalen)
Verder vind ik een bak makkelijk in de winter als het erg nat is kun je ze daar in laten lopen ,en lopen ze het land niet zo kapot.

Dat laatste vind ik een heel erg goed punt! Nu word alles kapot getrapt...........
Maar ik kan alleen niet voor goede afwatering zorgen. Ik kan het hooguit wat hoger laten liggen.
Wat voor zand moet er in eigenlijk?

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:46

hallo,,

ik maak gebruik van 2 buitenbakken hier in de buurt,
allebei gratis. in de een word wel lesgegeven en de andere word eigenlijk alleen maar gebruikt door mij :D
de bodem is bij die bak ook veel beter als die andere. kan er vrijwel altijd rijden. alleen als het vriest niet.

ik heb ook een sleutel van de manege bij ons. betaal hier €50 voor een heel jaar.
kun je er in wanneer je wilt, ben daar ook lid...voor niet leden is het €100 per jaar.
gewoon los rijden €5 per keer zo uit mijn hoofd.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:17

Bij ons zat er geel zand onder de zwarte aarde.Wij hebben het om laten graven.Dus alleen de kosten van het graven.(kost ook wat,weg vakantiegeld)maar nu heb ik een eigen bak van 20 bij 50 ongeveer.heel handig,nooit geen blubberpaarden in de winter.
Anders moet je eens gaan vragen bij het grondverzet(waar ze die graafmachines en zand ed hebben) wat de kosten zijn als je er een stukje uit laat graven en dan geel zand laat storten.Ze kunnen je vast ook vertellen welk zand het beste is.

Vilanootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:19

Bij ons gebeurt het niet heel vaak maar soms als iemand wil komen rijden (binnenbak) betalen ze € 10,- per keer, we hebben ook een heel terrein met hindernisparcours staan en dan betalen ze hetzelfde.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:54

Gratis! In de buitenbak van mn ouders ;) Maar,
En ik betaal 2,50 per paard voor een binnenbak 10km verderop. het is geen grote bak en ook bodem is matig. Maar ik kan er wel bijna altijd alleen rijden!
Ik zou ook vrij kunnen rijden bij de vereniging, dat kost mij dan 75 per jaar meer, maar die binnenbak zit zo vol met lessen van manege&menners vrijrijden, zeker elke dag van smiddags tot half10 s avonds. Dus dat werkt ook niet!
Volgend jaar kan ik waarschijnlijk niet meer in die binnenbak van 2,50, ik weet nog niet hoe ik het dan moet doen als het weer vriest enzo...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:57

De meeste manege waar ik geweest ben vragen tussen de 5 en 7,50 euro mar dan heb ik t wel over ijmuiden, haarlem en Velsen-zuid