Pensionstallen in de randstad->DRAMA

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:23

Hey!

Hier nog een Oegstgeestenaar! :j
Mijn paarden staan in Woubrugge omdat ik in de buurt niets naar mijn zin kon vinden.
Een eindje rijden elke dag (auto), maar voor mij zeker de moeite waard.
's winters naar buiten - op paddock of molen na - is bij mij op stal ook niet mogelijk.
Wel veel weidegang in het seizoen!
Stal De Vinkenburg kende ik nog niet! Lekker dichtbij, maar duurder dan waar ik nu sta en minder faciliteiten...
Even onthouden voor de toekomst wellicht!
Laatst bijgewerkt door Nexus op 13-01-09 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:27

Ik heb gewoon aangebeld bij een particulier. De bleek het juist leuk te vinden als er nog een dier bij zijn huis kwam te staan. Het is een schuilstal met redelijk grote uitloop en daar achter nog een stuk land waar ze af en toe extra in los kan worden gegooit. Hij had zelf al twee shetlanders. Verder geen extra s als een bak enz. maar wel 75 euro in Zoetermeer:) Gewoon aanbellen dus, nee heb je, ja kan je krijgen toch?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:39

Het probleem in ZH is dat het land in de natte wintermaanden vaak ook toegangekelijk is om de paarden naar buiten te laten gaan. Zij lopen alles kapot en niet iedereen wil het land kapotgelopen hebben.

DesireeKJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:40

Hinke schreef:
Tita: wordt je paard daar niet helemaal gek van?

Baxter: is dat toevallig de groene meer? Ik ken volgens mij alle stallen in een straal van 20 km :Y) Sprak me ook erg aan, maar te ver weg en te duur ;)

Ja klopt...

Stal_Fiore

Re: Pensionstallen in de randstad->DRAMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:27

Loesje jouw stal is mooi! Jammer dat hij zo ontzettend duur is.

loontje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:41

ik woon ook in de randstad (zaandam) en sta bij een kleine pensionstal. Onderling regelen we op stal dat de paarden in de winter door de ochtend mensen buiten in de twee paddocks kunnen staan en de middag ploeg haalt ze binnen. We hebben ook een buitenbak en daar zetten we ook nog weleens een paar paarden in. Ik betaal 150 euro in de winter en 75 euro in de zomer, maar dan staan ze 24/7 op het weiland. De paddocks en de bak zijn nu wel modder poelen hoor. We willen de boer overhalen om in het voorjaar drainage aan te leggen. Op het weiland kunnen de paarden in de winter niet, want ze ploegen alles om. Het is zo drassig, veengrond. Succes met zoeken naar een goede plek.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:07

Pfff wil ook zoiets betalen.... ik betaal 220

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:16

Ik heb het voordeel dat mijn pony's op onze eigen kinderboerderij staan en dus 24/7 buiten staan en niemand daarover moeilijk doet.

Ik weet dat er in Wassenaar een stal is maar die hebben ook geen plaatsen. Daar gaan de paarden dagdelen naar buiten. Helaas geen hele dag maar 4 uur is ansich wel netjes. In de zomer staan ze van 8 tot 6 buiten.
Valt mij wel op dat er blijkbaar in die omgeving niet meer stallen met weidegang te vinden zijn? Ik zie overdag vrij veel paarden staan en de uitrijmogelijkheden naar Meijendel zijn geweldig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:21

Hinke schreef:
Tita: wordt je paard daar niet helemaal gek van?

Baxter: is dat toevallig de groene meer? Ik ken volgens mij alle stallen in een straal van 20 km :Y) Sprak me ook erg aan, maar te ver weg en te duur ;)

Nee gelukkig niet maar hij weet niet beter.

Mijn vorige stal waar ik niet weg mocht omdat het een leasepony was kwamen ze in de zomer maar 2 uur op het land.
In de winter kon je je paard laten losgooien door hun personeel ik deed dit 2x per week omdat ik dan niet kon.
Maar het gebeurde niet altijd want hij was maar een lease-pony en de pension-paarden gingen voor

Vervolgens heb ik hem gekocht en naar een andere stal verhuisd deze stal had wel hele zomer weidegang van uurtje of 10 tot (vroeger) 21.00 nu gaan zer er rond 18.00h uit
Maar we hebben kleigrond dus het is niet mogelijk om in de winter weidegang te bieden.

Geen personeel en 30 paarden en 1 losgooi-bak dus geen mogelijkheid om je paard lang buiten te laten zetten.

Ik heb niet de indruk dat ie ongelukkig is, ik weet dat hij nog in zijn hoefjes mag knijpen dat ie in de zomer nog zo lang naar buiten kan.
Het is niet ideaal maar in de omgeving is niks te vinden.
Ooit heb ik een super stal gevonden maar die was 60 km verder op en dat gaat ook niet werken.

Stoppen met paarden wil ik niet

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:27

Citaat:
Stoppen met paarden wil ik niet.

Waarom zou dat moeten dan?
Je doet toch je best om binnen je eigen mogelijkheden, omgeving en wensen je paard het beste te bieden?! :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:36

Och er zijn zoveel topics hier op bokt geweest en je moet minimaal 4 uur per dag je paard uit zijn box halen anders ben geen paard waard.

Maanden heb ik gedacht dat ik iid "slecht" was.

Maar het gaat niet anders hier en dit is nog de beste stal want behalve weidegang vind ik voeren ook belangrijk

Dat wordt bij ons 6x per dag gedaan en ik ken geen stal die dat doet

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:57

Die topics en meningen ken ik ook ja...
En ook ik kan (of wil zullen sommigen zeggen) niet aan die Bokt-norm voldoen in de winter.
Ik denk dat heel veel paardenbezitters - ook op Bokt - daar niet aankomen, zomer of winter. Alleen die houden zich - wellicht erg verstandig - stil in dat soort discussies. ;)

Vandaar dat ik zeg 'Je doet je best om binnen je eigen mogelijkheden, omgeving en wensen je paard het beste te bieden'.
Ik ga er atijd vanuit dat men het beste doet voor zijn paard met de middelen en beperkingen die men heeft, ongeacht of dat nou geld, tijd of omgeving is. De een kiest er daarbij voor om bij een doe-alles-zelf-boer te gaan staan, een ander voor een luxe accomodatie.

x% van Nederland bestaat uit kleigrond, dus weidegang in de winter zal op die plaatsen altijd lastig zijn. Grond in de randstad is daarnaast ook nog eens verschrikkelijk duur... Wil niet zeggen dat 24/7 buiten hele jaar rond hier niet te vinden is, alleen de ideale mix is er gewoon vaak niet omdat dan de andere factoren (geld, tijd of eigen wensen) weer in het geding komen...

Mijn paarden komen binnen deze afweging in de winter ook minder buiten. Ja, ze zijn wat frisser en energieker en nee, ze zijn niet ongelukkig.
Ik sta daar geweldig en ik ga ze echt niet verhuizen. :D
Laatst bijgewerkt door Nexus op 14-01-09 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:11

Als ik me goed herinner (maar mijn info is wel van lang geleden), heeft Annemarieke Langeveld ook een pensionstal opgebouwd in Voorhout, langs de Leidsevaart. Ik weet niet of dat jullie bekend is, maar misschien zouden jullie eens kunnen informeren.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 20:50

tita schreef:
Och er zijn zoveel topics hier op bokt geweest en je moet minimaal 4 uur per dag je paard uit zijn box halen anders ben geen paard waard.

Maanden heb ik gedacht dat ik iid "slecht" was.

Maar het gaat niet anders hier en dit is nog de beste stal want behalve weidegang vind ik voeren ook belangrijk

Dat wordt bij ons 6x per dag gedaan en ik ken geen stal die dat doet

Ik denk ook wel dat veruit de meerderheid van de paarden hier minder dan 2 uur naar buiten komt ;) dus zo gek is het niet hoor. Ik weet niet hoe ongelukkig of gelukkig een paard wordt van de hele dag binnenstaan, en volgens mij weet niemand dat. Ik ga ook niemand lastig vallen met mijn mening daarover :P Maar voor mijn eigen haflinger wil ik wel graag dat ze zoveel mogelijk buiten komt te staan, ik zou me er gewoon niet prettig bij voelen als ze alleen wat te doen heeft als ik op stal ben. Gelukkig heb ik de keus, want ik kan mijn haflinger bij mijn ouders zetten (waar ze nu tijdelijk dus ook staat).

Gem: ik kan niks vinden als ik op annemarieke langeveld google. Voorhout is voor mij trouwens ook nog best ver weg.

LovingTweety schreef:
Ik heb het voordeel dat mijn pony's op onze eigen kinderboerderij staan en dus 24/7 buiten staan en niemand daarover moeilijk doet.

Ik weet dat er in Wassenaar een stal is maar die hebben ook geen plaatsen. Daar gaan de paarden dagdelen naar buiten. Helaas geen hele dag maar 4 uur is ansich wel netjes. In de zomer staan ze van 8 tot 6 buiten.
Valt mij wel op dat er blijkbaar in die omgeving niet meer stallen met weidegang te vinden zijn? Ik zie overdag vrij veel paarden staan en de uitrijmogelijkheden naar Meijendel zijn geweldig.

Handig! Maar heb je daar ook een bak waarin je kunt rijden?
Ik heb in voorschoten gestaan vlakbij wassenaar en je kon daar inderdaad hele mooie buitenritten maken. Maar je moest wel eerst over hele drukke wegen, dus je kon dat alleen doen als je een supermak paard had.
Weet je de naam van die stal toevallig?

Ik heb maandag met de mensen van mijn 'nieuwe stal' afgesproken dat ze mij zouden mailen (heb hun mailadres niet) maar heb nog niks gehoord. Ik hoop toch wel heel erg dat het doorgaat ;)

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:56

In rijnsburg zijn er ook nog wel een aantal stallen volgens mij. Misschien kan je daar is zoeken. Er is er 1tje in rijnsburg bij een soort boer. 80 euro per maand, en je kan dan naar de burchtruiters lid worden. Dat is een vereniging op 5 minuutjes afstand met een bak. (geen manege is het)

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:02

hoi hoi

hier een warmonder / sassenheimer .

probeer het eens bij pensionstal pegasus in warmond, max 20 prive paardjes en ze worden elke dag een tijdje buiten gezet met een maatje.

anders bij ....( naam weet ik niet )
noordwijk, bij beuk ( al die bussen ) recht oversteken en dat pad langs die autoweg volgen.
bij dat kruisingkje aan de rechterhand heb je een boerderij / pension stal met veel weide gang en een binnen, buitenbak enz enz. genoeg paddocks en een stapmolen.
mijn vriendin staat daar, en is absoluut niet de rijkste.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:04

Die boer, volgens mij ben ik daar vorig jaar ook geweest! Echt supergoedkoop. Maar toen ik ging kijken meer dan een jaar geleden, konden ze alleen zomers naar buiten. Een tijdje geleden stond er weer een advertentie van hun en toen stond er wel bij dat ze overdag swinters ook naar buiten kunnen. Maar toen was ik juist nog niet op zoek naar een stal, en nu is de advertentie er al weer afgehaald ;)

Waar heb jij je paard staan aniekje?

Jarco: ik ga ff googlen ;)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:05

Jee, dan ben ik toch blij dat ik op de Veluwe woon :+
veel succes!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:06

Ik woon zelf in Zaandam, mijn paard staat op een pensionstal in Starnmeer. In de winter gaan ze of een ochtend, of een middag de paddock in, maar minimaal 3 uur. In de zomer gaan ze 24/7 op het land, zodra het land het toelaat. Dit jaar hebben ze van half april tot 1 november op het land gestaan.

Het is even zoeken, maar ik heb een erg fijne stal en zou er niet meer weg willen. De hele dag weidegang in de winter kun je hier wel vergeten met de veengrond :j

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:08

Ik betaal 300 euro per maand, in de winter kunnen ze hier ook niet naar buiten.
Grond is gewoon te slecht en te duur om stuk getrapt te worden.
Dat is het nadeel van de randstad.
In de zomer komen ze wel de hele dag op het land.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:18

Jarco: die pegasus manege heeft zeker geen site?
Kan niks vinden.

Splash_ :inderdaad weidegang swinters is gewoon niet realistisch, maar het maakt mij niet uit of ze in een paddock staan of in een wei ;)
Overigens hadden ze op de stal waar ik vorig jaar stond dus wel swinters weidegang, maar dat kon alleen maar omdat ze alleen wat ijslanders en 2 haflingers hadden staan, en heel veel land hadden.

Ingrid:hebben ze ook geen paddocks?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:28

Citaat:
Gem: ik kan niks vinden als ik op annemarieke langeveld google. Voorhout is voor mij trouwens ook nog best ver weg.

Ik weet dat Annemarieke lid is (of was) en in het bestuur zit (of zat) van de Voorruiters (rijvereniging in Voorhout). Zij hebben wel een website, dus ik denk dat je via hen wel aan een telefoonnummer kan komen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:30

Bedankt voor je tip Gem ;) Hoewel het voor mij nu ff niet meer nodig is, aangezien ik wss een stal gevonden heb zoals ik al gepost had ;) Maar als dat niet door mocht gaan ga ik zeker even bellen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:31

Hinke schreef:
Ingrid:hebben ze ook geen paddocks?

Nee, ze mogen wel los in één van de drie de binnenbakken, maar dan moet je er zelf bijblijven.
Maar zorg in de winter meestal wel dat ik kan onderling kan regelen dat we elkaars paarden even losgooien.
Dan komen ze er toch nog uit.
Het is een vrij grote stal, dus padocks zouden geen nut hebben, dan zou elk paard een half uurtje naar buiten kunnen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:33

Ah okee. Dat had ik dus op mijn vorige stal ook. Ze hadden wel paddocks, maar als er 60 paarden staan kan niet elk paard de hele dag buiten staan ;)