Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Challie_xxx schreef:Wat en hoeveel voeren jullie 2 jarige??
Wij voeren 3x per dag hooi, met 's avonds aangevuld met Musli.
Pipo schreef:Challie_xxx schreef:Wat en hoeveel voeren jullie 2 jarige??
Wij voeren 3x per dag hooi, met 's avonds aangevuld met Musli.
Gewoon onbeperkt ruwvoer geven. Hem in de opfok zetten met zijn soortgenoten en er vooral niet teveel zelf aan zitten. Als hij drie is breng je hem naar een prof die hem zadelmak maakt en dan krijg jij een fijn paard terug.
Met die jonge paarden teveel doen worden ze akelig verwend en vervelend van.
Zamora schreef:@monnie: waarom als ik vragen mag? Hoelang heeft ie dan lekker in een kudde buiten gelopen en genoten van het niks doen?

Jeanine84 schreef:[
Ben ik niet met je eens, veel 'profs' breken het paard, binden hem vast op stal zodat ie geen kant op kan en gaan er dan opzitten! Ik heb iemand die paarden proffesioneel inrijd horen zeggen: iedere dag moet er een stal leeg! Nou never dat ik mijn paard daar naar toe breng! Ik doe het zelf wel, krijg ik minstens zo fijn paard van! Verder is die van mij absoluut niet verwend of vervelend! Paard staat bijna hele dagen buiten en doet dus over het algemeen hele dagen niks (behalve eten)..ze vindt het heerlijk om met me mee te gaan en ze heeft nog nooit een stap verkeerd gezet! (ze is dan ook bijna 3, hiervoor heeft ze altijd bij de fokker in het land gelopen)

Pipo schreef:[Gewoon onbeperkt ruwvoer geven. Hem in de opfok zetten met zijn soortgenoten en er vooral niet teveel zelf aan zitten. Als hij drie is breng je hem naar een prof die hem zadelmak maakt en dan krijg jij een fijn paard terug.
Met die jonge paarden teveel doen worden ze akelig verwend en vervelend van.
. Pipo schreef:[
Vind je het niet een beetje raar dat je na 1 negatieve ervaring gelijk alle profs over 1 kam scheert?
Vippie schreef:Pipo schreef:[
Vind je het niet een beetje raar dat je na 1 negatieve ervaring gelijk alle profs over 1 kam scheert?
Helaas gaat het wel zo in 99% van de gevallen (en ik heb heel wat ervaring met "profs" in die branche). Tuurlijk er zullen goeden bij zijn, maar die moet je met een kaarsje zoeken.
Ach en wat is er mis met zelf lekker je paard zadelmak ed maken? Krijg je heerlijke band met je paard kan ik je zeggen.
Monnie_ schreef:Hij loopt er nog steeds hoor! al sinds zn geboorte
ik vang hem gewoon (ik hoef hem btw niet te vangen hij komt me galopperend tegemoet ) en dan ga ik er iets leuks mee doen. Niet altijd leuk, soms moet ie wel een tik hebben hoor,
en dan gaatie weer lekker terug, paar daagjes later weer..
Soms drie weken niks en dan vang ik 'm weer en dan is het weer zoals vanouds
sommige paarden vinden ook alles prima dus die zijn zo hoofdstel/zadelmak zonder dat je echt met ze gewerkt hebt. Maar goed dat hij nog lekker buiten loopt e.d.! Vippie schreef:Wat een ongelofelijke onzin zeg. Ze worden verwend en vervelend als je er niet consequent mee omgaat en alles maar leuk en lief vind en hem volpropt met snoepjes. En er zijn ook mensen die prima zelf hun paard in kunnen rijden, daar hebben sommigen geen opfok of prof voor nodig.
(die zijn op 1 hand te tellen en zitten ook niet in de buurt). Ik heb in elk geval geen spijt dat ik het zelf heb gedaan en nog doe (want wanneer ben je klaar met (be)leren?
). De band met je paard wordt er zo hecht van en het is daarnaast ook heel erg leuk om te doen. Ik zou het echt niet compleet uit handen willen geven.
Monnie_ schreef:[
Helaas gaat het wel zo in 99% van de gevallen (en ik heb heel wat ervaring met "profs" in die branche). Tuurlijk er zullen goeden bij zijn, maar die moet je met een kaarsje zoeken.
Ach en wat is er mis met zelf lekker je paard zadelmak ed maken? Krijg je heerlijke band met je paard kan ik je zeggen.