Jol1 schreef:Helaas voor je Gohya, maar het verhaal van Russel is niet waar.
Jammer voor jouw maar het is wel waar.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jol1 schreef:Helaas voor je Gohya, maar het verhaal van Russel is niet waar.
suleilitha schreef:Hehe, rood oor van het bellen met iemand die verstand van dat soort zaken heeft, zowiezo is het in Nederland wettelijk niet zo geregeld, inderdaad jammer naar helaas kan dit verhaal naar broodje-apen-land.
Edit: of het moet al zijn dat je een bepaalde vorm van een pachtcontract hebt wat een soort wurgcontract is maar dat is tegenwoordig op die manier niet meer toegestaan, de pachtkamers hebben hier een stokje voor gestoken omdat er nogal wat rechtszaken uit voortkwamen en mensen als het ware gewoon onterecht werden "onteigend".
Jol1 schreef:@Russel, dat begrijp ik wel, maar jij vertelt het hier als de waarheid en dat is weer heel wat anders. Toch? Nu denken mensen hier op Bokt dat ze na 5 jaar hun gehuurde stukje land kunnen kopen en dat is jammer genoeg voor hun toch echt niet zo. Zo maak je mensen blij met een dooie mus.
dus ik kom met mijn posts niet uit de grote blauwe lucht vallen......
). We hebben een tijdje een wei bij gehuurd, van een boer van 80 jaar. Ongeveer één hectare, simpel omheint (kippendraad), geen stal of stromend water, wél een appelboom
, onderhoud was voor ons. Land lag er zelden of nooit nat. Prijs: 125€/jaar russel schreef:Suleilitha, dan zal het een voortvloeisel zijn uit jouw 2e alinea. Zo heb ik dus niet de wei kunnen huren waar ik wel mijn paard op heb laten lopen, toendertijd. Zij is een kennis van mij, boerenafkomst. Kleine omgeving, ons kent ons en zij noemde dus namen, die mij ook niet onbekend zijn vanuit die omgeving, die dus hun wei moesten afstaan nadat de een aantal jaren aan de zelfde hadden verhuurd. Te vaak voorgekomen waardoor zij niet verhuren wil. Burenboeren zitten al jaren te azen op haar hectare en hebben zelfs al de gemeente in geschakeld om haar onder druk te zetten. De enige reden waardoor zij absoluut niet wil verhuren, wel mag je de wei gratis gebruiken totdat zij een bestemming van uit haar eigen familie weer heeft en dan moet je er af. Toen mijn paard er liep, kwam buurboer al pissig naar mij toe, omdat hij al jaren aast op die wei en hoopte dat hij eindelijk de huur kon krijgen zodat hij na een aantal jaren aanspraak kon gaan maken op koop...