pensiongasten gedragen zich als aandeelhouders!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

esther1987

Re: pensiongasten gedragen zich als aandeelhouders!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 20:26

Joonas schreef:
Ik werk op een grote manege- pensionstal. Deze is van mensen die van huis uit ook geen paardenmensen zijn. De stal is ontstaan vanuit een melkveehouderij en langzaam gegroeit. Ik draai er nu twaaf jaar mee en heb het dus zien groeien. Dat is niet zonder slag en stoot gegaan en dat gaat jullie ben ik bang ook niet lukken. Een aantal mensen die nu bij jullie staan zullen hun vrijheden die ze hadden niet op willen geven.
Wij werken zoals al eerder wordt genoemd met contracten. Hierin staan alle gegevens van de pensionklant, de service die ze krijgen, de kosten etc. Maar ook de regels en bijvoorbeeld het opzegtermijn voor beide partijen. Hiervoor moeten jullie en de pensionklant tekenen. Leg het uit in een persoonlijk gesprek, maar als ze niet willen tekenen zeg je de stalling op van jullie kant. (Wel bijvoorbeeld een maand de tijd geven om iets anders te zoeken) Deze verandering gaat je klanten kosten dat is zeker. Maar zoals je zegt jullie zijn jong en zullen nog jaren dit bedrijf hebben. Dan kun je beter in het begin heel duidelijk zijn en je grenzen stellen dan over een paar jaar zo er van balen dat je niet meer verder wilt.
Succes ermee!

bedankt voor je reactie,
nou is het zo dat we al met contracten werken. deze zijn door de boekhouder opgesteld.
alles wat jij opnoemt staat hier ook in, ook de stal regels.
we zijn ons er zeker van bewust dat we door alle veranderingen ook klanten zullen verliezen.

met de nieuwere mensen hebben wij totaal geen problemen en deze houden zich wel aan de regels en vinden ze ook niet meer dan normaal.
er zullen zeker maatregelen genomen moeten worden, daarom vind ik het ook fijn om jullie meningen te horen! bedankt allemaal.
norski schreef:
springmateriaal e.d. in een gesloten ruimte zetten en ze dit laten huren tegen een vergoeding, zo weet je wie wat wanneer gerbuikt en dus stukmaakt.

dit is voor ons onmogelijk...wij zijn allebei niet de hele dag bij huis. en daar ben je echt druk mee!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:29

Bij nieuwe eigenaren zou ik het persoonlijk op prijs stellen dat er inderdaad een meeting wordt gehouden.

Op een ongedwongen manier een meeting organiseren waarin jullie je voorstellen en wat jullie voor de toekomst van plan zijn en hoe jullie dit gaan aanpakken.

Ik denk niet dat je drastisch alles meteen moet veranderen, je kunt bepaalde regels aanpassen en deze op de meeting uitleggen waarom het gaat veranderen en hoe jullie het willen zien veranderen.

Daarna zou ik persoonlijk bij dit soort veranderingen meerdere meetings houden in het begin om te kijken wat de resultaten zijn, of jullie tevreden en de pensionklanten. Wees niet bang om te vragen hoe de pensionklanten het zien, zij kunnen een belangrijk impuls zijn voor jullie bedrijf.

Heel veel succes!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:31

Je mag van je pensiongasten verwachten dat ze hun eigen rotzooi achter zich opruimen en zorgvuldig met je springmateriaal omgaan.

Maar dat ze 's avonds niet meer aan huis mogen komen vind ik eerlijk gezegd een rare regel. De meeste mensen werken overdag en hebben alleen 's avonds tijd om bij hun paard langs te gaan. Dus moet je ook de gelegenheid hebben om 's avonds wat te vragen. Dit hoort nu eenmaal bij het vak van pensionhouder. Wel kun je een tijd instellen dus niet na 21:00 's avonds. Wil je 's avonds niet werken dan had je dus voor een kantoorbaan moeten kiezen en niet voor het vak van pensionhouder.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:32

Even tussendoor, als het strooisel op is en ik moet zelf mijn stal uitmesten en opstrooien in het weekend, dan zou ik toch wel vragen of ik ergens stro weg kan halen, of het moet bekend zijn waar ik het zelf kan pakken. Vind het niet kunnen dat mijn paard dan in een kale stal moet staan.

Verder heb ik er persoonlijk geen moeite mee als iemand mij iets komt vragen in het weekend. Paarden houden is iets wat dag en nacht door gaat. Na 22:00 liever niet meer storen en ons ook niet uit ons bed bellen, maar verder kunnen ze altijd bellen of aan de deur komen hoor...
Als jullie dat niet willen, moeten jullie er voor zorgen dat ze jullie in pincipe voor eenvoudige dingen als strooisel niet meer nodig hebben en een plek hebben waar ze niet-dringende dingen, die ze wel graag door willen geven op kunnen schrijven. Of bijvoorbeeld het antwoordapparaat in kunnen spreken zodat ze jullie wel op de hoogte kunnen brengen, maar niet hoeven te storen op momenten dat het jullie niet uit komt. Zorg e ook voor dat noodgevallen info aanwezig is zoals nummers van dierenartsen en hoefsmid.

Verder heb je inderdaad kans dat ze jullie niet serieus nemen omdat jullie nog zo jong zijn. Is wel duidelijk gecommuniceerd dat jullie de stal over hebben genomen? Als het na meerdere waarschuwingen niet lukt om gedrag te laten veranderen van bepaalde klanten, dan zou ik ze ook een laatste waarschuwing geven en ze vragen op te stappen als het weer opnieuw gebeurd.

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 20:39

het is zeker niet zo dat ze nooit bij ons aan de deur mogen komen.
maar het gebeurt elke avond wel 10 keer!
en om de domste dingen.
tuurlijk hoeft een paard niet op de koude grond te slapen, maar als je je stal uitmest kun je zien dat je niet uitkomt met je zaagsel, dit kun je imo ook eerder aangeven.
verder is het bekend waar alles ligt en dat je het zelf mag pakken, als je maar laat weten dat je het gepakt hebt....dmv een berichtje op het memobord of een sms.
we weten echt wel wat deze baan inhoud.
het is nu 1,5 tot 2 jaar geleden dat mijn vriend het bedrijf over heeft genomen.
en het is niet zo dat we 'opeens' met allerlei regels komen.
deze zijn in loop der tijd ingesteld, en stellen in principe weinig voor.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:43

Stalbespreking organiseren , en duidelijk uitleggen wat de regels zijn.
Niet terug deinsen om er 1 te adviseren een andere stal te zoeken , als je bespeurt dat de grenzen verlegt worden.
Als ieder zich houdt aan de afspraken die er gemaakt zijn , heb je een basis , en kun je met plezier stalling bieden aan mensen.
Veelal zie je het fout gaan op onduidelijkheid van afspraken , of het zich niet houden aan afspraken , en met verschillende maten meten.
Mijns inziens heeft serieus nemen niets met leeftijd te maken , als je daadkracht uitstraalt maakt leeftijd niet zoveel uit.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 08:20

Het belangrijkste is inderdaad dat jullie het laten gebeuren. Je kunt nog zoveel veranderen, maar blijkbaar is de wil er bij een aantal pensiongasten niet om mee te werken. Als waarschuwen dan niet werkt, dan werkt nog maar 1 ding en dat is verzoeken om een andere stalling te zoeken.
Het is slopend om continu achter andere mensen aan te moeten rennen en het resulteert op termijn in tegenzin in je werk. Dat moet je voorkomen, hoe dan ook.
Dus nu investeren in een fijne toekomst is toch een aantal weken de politieagent uithangen, kijken wie heel bewust de regels niet naleeft en deze daarop aanspreken, waarschuwen en eventueel wegsturen. Dat zal ook voor de rest de ogen openen.
als je vriend hier niet toe in staat is (dus te soft) dan is hij in mijn ogen niet capabel genoeg om een dergelijk bedrijf te runnen. Hoe gemeen dat misschien ook klinkt! Maar uiteindelijk trekken jullie zelf echt aan het kortste eind als je deze manier doorzet, en dat moet je voorkomen!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 08:28

ik zou wat duidelijker op mn strepen gaan staan als ik jullie was.
Ik ben zelf pensionklant en heb op meerdere stallen gestaan, en regels zijn regels en daar hebben we ons maar aan te houden en als het niet bevalt, moet je kijken naar een stal waar iets wel kan en mag.
Voor hun 10 anderen moet je maar denken.......

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 08:53

esther1987 schreef:
dmv een berichtje op het memobord of een sms.

Ik zou daar al een grens trekken.
Niks geen sms, dat is nergens voor nodig. Want een sms wordt een belletje en een belletje wordt langs de deur gaan. Nergens voor nodig.

Je zult heel duidelijk af moeten bakenen wat je wel en niet wil.
Voor dit soort zaken is het memobord!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:05

lindsey schreef:
Maar dat ze 's avonds niet meer aan huis mogen komen vind ik eerlijk gezegd een rare regel. De meeste mensen werken overdag en hebben alleen 's avonds tijd om bij hun paard langs te gaan. Dus moet je ook de gelegenheid hebben om 's avonds wat te vragen. Dit hoort nu eenmaal bij het vak van pensionhouder. Wel kun je een tijd instellen dus niet na 21:00 's avonds. Wil je 's avonds niet werken dan had je dus voor een kantoorbaan moeten kiezen en niet voor het vak van pensionhouder.

Wat een onzin, er wordt door ons alleen 's avonds in noodgevallen aangebeld bij de pensionhouder. Verder hangt er een memobord waar iedereeen zijn vraag/boodschap op kwijt kan, dat werkt echt prima.

@TS: ik denk toch dat jullie een keer echt op je strepen moeten gaan staan. Regels zijn regels, waarschuw 2x, ga je dan nog de fout in dan kun je andere stalling gaan zoeken voor je paard. Wellicht verlies je zo wat mensen maar daar komen wel weer anderen voor terug. En nog veel belangrijker, je krijgt er een prettige (werk)sfeer voor terug!

Zal allemaal niet meevallen, succes ermee! Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:24

Ik vind dat je het wel duidelijk kunt aangeven per pensionklant. Ga er inderdaad mee rond de tafel zitten.

Maar ik vind er van jullie kan ook wel wat ´rare´ regeltjes aan zitten.

Jullie geven aan dat je ´s avonds niemand aan de deur wilt hebben.
Hoe moeten mensen dat dan doen die alleen ´avonds kunnen ivm werk en die jullie nodig hebben.
Ik zou er niet blij mee zijn als ik aanbel bij de eigenaar, zie dat hij thuis is, maar gewoon niet open doet terwijl ik hem wel nodig heb.

En je geeft aan dat jullie ook weekend hebben en dan liever niks extra regelen. Ergens denk ik dan dat je het verkeerde beroep gekozen hebt aangezien paarden in het weekend ook doorgaan en de meeste mensen dan ook de meeste tijd voor hun paarden zullen hebben.

Dus ik denk dat dit van beide kanten komt. Pensionklanten die het er niet mee eens zijn, maar ook een eigenaar (ofja, de vriendin daarvan) die het eigenlijk niet ziet zitten en dit waarschijnlijk ergens ook wel zou uitstralen.

Maargoed, dan hebben wij ook wel een hele fijn eigenaar aangezien er geen openingstijden zijn (en kom je een dag extreem vroeg omdat je weg moet, of extreem laat terug met je paard, dan krijg je gewoon een sleutel van de poort), ook niet in het weekend, je altijd aan kunt kloppen en hij nooit te beroerd is om iets voor zijn klanten te doen.
En doordat hij dat doet, heb je bij ons niet zulke ongeregeldheden aangezien we als klant ook weten waar we aan toe zijn.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:33

Als ik dit allemaal zo lees, en dan ook nog hoe lang jullie hier al mee bezig zijn, dan al die vragen...... heb ik maar 1 advies: stoppen met dat bedrijf. Klinkt hard maar in dit geval is het overduidelijk dat jullie niet capabel zijn om een dergelijk bedrijf te runnen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:34

Silence, ik ben het met je eens, een pensioneigenaar moet in het weekend of in de avonden ook bereikbaar zijn, TS, je schreef je bericht rond half 8 dat iemand net nog voor een pak vlas kwam, ik vind dat geen rare tijd. Jullie zullen dus, net als de pensionklanten, ook moeten aanpassen.

Verder zou ik een goede assertiviteitscursus gaan volgen, dat ben je wat beter weerbaar en heb je je antwoord sneller klaar. Daarna is een vergadering echt een must, schrijf alvast op wat je wilt veranderen en wijk niet van de onderwerpen af, je kunt van te voor aangeven dat je het niet persoonlijk wilt laten worden en dat er niet van de onderwerpen afgeweken mag worden. Met die cursus in je achterhoofd, moet dat best lukken! Succes!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:39

jullie moeten vooral samen goed op een lijn zitten.. je vriend moet dan misschien wat strenger gaan worden voor zijn klanten. Als jullie samen een 'front' vormen sta je een stuk sterker!
ik hoop dat je de rotte appels eruit kunt werken en een gezellige pensionstal verder op kunt bouwen! veeel succes!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:41

Tsja ik ga met Kim mee, je laat het gebeuren. Ws niet met opzet, maar toch.

Hier hebben we ook een kleine pensionstal, en wij zijn vreselijk makkelijk. Maar er is een duidelijke grens! Het zijn en blijven gasten op MIJN erf. Hoewel sommigen idd van mening zijn dat zodra hun paard ergens staat het ook hun erf wordt.
Er kan hier heel veel, meer dan bij anderen. Ik doe dekens op en af, poets als ze dat willen etc etc. Maar ik verwacht daarvoor wel dat ze hun eigen verantwoording nemen en zorgen dat alles netjes blijft. Tot nu toe gaat dat prima, wel hebben we 1x iemand gehad die de sfeer danig verpestte, dat ging zelfs zo ver dat ze tussen de relatie van mij en mijn vriend ging stoken. Die heeft welgeteld een uur gehad om haar spullen en paard te pakken. Want service of niet, ik laat niet met me sollen.
Dat is hetzelfde met weekend en late avonden, bij noodgeval prima, maar anders wachten ze toch echt maar tot de volgende ochtend. Quess what, ik heb ook een privéleven.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:44

Bij ons op stal kan je, naast de balen stro/zaagsel die je krijgt bij de pensionprijs, extra stro en zaagsel bijbestellen. Als je dit de dag voordat je de baal wil hebben VOOR 13u op een lijst schrijft betaal je de normale prijs. Schrijf je hem na 13u op of je wil hem bv op dezelfde dag nog hebben, betaal je gewoon meer. (Dus vandaag voor 13 besteld is morgen voor de box voor de normale prijs, en anders bijbetalen). Dat is ingesteld omdat de eigenaar van de stal overdag ook andere dingen te doen heeft dan te springen op commando van de klanten. Verder staat er in de stalregels ook dat mensen altijd kunnen aanbellen, maar dat ze tussen de middag en tijdens het avondeten vriendelijk verzoeken om de rust te respecteren. (De etenstijden staan er ook bij *LOL*
Jullie geven zelf aan dat je overdag niet thuis bent, dus dan denk ik dat het wel logisch is dat mensen 's avonds aanbellen, want dat zal dan de enige mogelijkheid zijn om jullie te spreken. Als je dit echt niet wil zal je bijvoorbeeld kunnen zorgen dat je standaard op de drukste tijd van de dag (tussen 7 en 8 's avonds) een rondje over stal maakt om hooi te voeren ofzo. Op die manier ben je aanspreekbaar op een vast tijdstip. En als je zorgt dat je bijvoorbeeld wel goed reageert op het memobord dan gaat men vanzelf die vorm van communicatie gebruiken en laten ze je op andere tijden met rust.
In mijn oude stal hing ook een memobord waar allerlei dingen op gezet werden zoals hoefsmid/wel en niet op de wei/voorstellen nieuwe pensionklanten/wie heeft zijn mest niet opgeruimd (van andere klanten). Dat werkte heel goed.
Misschien zou je bijvoorbeeld ook kunnen vertellen aan de pensionklanten dat als het gedrag op stal niet verbeterd en jullie daardoor dus te hoge kosten maken, jullie genoodzaakt zijn de pensionprijs te verhogen.
Een financiele stok achter de deur werkt vaak nog best goed hoor. Zeker bij de gemiddelde Nederlander/pensionklant Lachen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:49

Maar wat zijn hun grieven dan, dat ze zo dwars liggen? Veel mensen houden niet van veranderingen, dat is onzekerheid.

Wat is er veranderd? Meer stalgeld? Minder vrijheden? Minder schone stallen, minder stro,hooi?

Voor mij moeilijk te begrijpen dat je nieuw springmateriaal kapot kan maken, hoe gaat dat uberhaupt kapot?

Het is soweiso niet makkelijk om een pension te runnen, er zitten altijd mensen tussen met veel eisen, die vinden dat ze er voor betalen, dus die gaan niet vegen, opruimen en zijn gemakzuchtig met het materiaal. Die kom je op allerlei plekken tegen, jammer. Dan zijn er mensen die jaren lang iets gewend zijn en als dat ineens niet meer kan, dan zijn ze natuurlijk boos.

6 stallen ineens leeg, zou ik mij geen zorgen over maken. Die zitten binnen een maand of 2 a 3 weer vol. Je krijgt natuurlijk wel ander volk als je alles tiptop hebt,realiseer je dan ook dat je mensen gaat aantrekken die nog moeilijker zijn en alles willen voor de prijs die ze betalen...paardenvolk is niet leuk..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:50

Ik sta ook op een pensionstal waarvan de eigenaar overdag niet altijd aanwezig is. Hij heeft een bordje op de deur hangen met geopend of gesloten, als het gesloten is bel je niet aan maar stuur je een sms. Is het belangrijk komt ie of belt ie terug, is het niet belangrijk dan wordt het de volgende dag in orde gemaakt met snel een sms terug. Om half 8 niet aan de deur kunnen komen in het weekend vind ik te kort door te bocht. Jullie hebben gekozen voor én overdag werken én paarden houden, dus zal je ook service naar je klanten die alleen in de avond kunnen (en dus zelf ook werken overdag) moeten verlenen.

Dat er persoonlijke dingen worden gezegd tijdens een vergadering kan idd niet, maar dat laat je zelf toe. Als jij er niet op ingaat of zegt : "dat is persoonlijk dat bespreken we een andere keer" en daarna overgaat naar het volgende onderwerp is er niets aan de hand. Je zegt dat het al bijna 2 jaar zo gaat.... dat is veel en veel te lang. Degenen waarvan jij weet dat ze de problemen veroorzaken persoonlijk aanspreken, nogmaals wijzen op de opzegtermijn en dat die wel degelijk aangehouden gaat worden als het niet verbeterd. Maar ook bij jezelf nagaan of dit wel is wat je wilt. Paardenhouden betekend ook in het weekend werken namelijk dat doet mijn pensionhouder ook, en ook op zondag. Als dat niet is wat je wilt, misschien toch eens goed nadenken.... Je vriend wil het iedereen naar ze zin maken, dat kan niet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:51

Mijn pensionhouder heeft er iets op gevonden als men troep achterlaat zonder te vegen:

Als je niet veegt en het niet netjes houd, dan gaan zij het doen, moeten zij er meer tijd in gaan steken en hebben ze er dus een dagtaak aan om troep op te blijven ruimen, dan gaat het stalgeld met 50 euro per box per maand omhoog..

En reken maar dat er bij ons op stal METEEN verbetering te zien was!! Knipoog Stalhouder was er ook heel resoluut in: Bevalt het je niet, je bent vrij om te gaan!! Haha!

En NIEMAND is vertrokken Knipoog

En wij werken op stal met een schrift. Daar schrijven we alles in aan vragen, ook aan elkaar. Ik heb mijn stalhouder nooit nodig, omdat alles gewoon tot in de puntjes klopt Lachen Hij zorgt dat er op tijd nieuw stro ligt, op tijd hooi is bijgevuld enz.. Denk dat je daar dan ook op moet letten. Als mensen voor 1 plak stro aan komen bellen, dan heb je je voorraden niet optijd aangevuld en kan men zelf niet over stro beschikken. Op alle stallen waar ik heb gestaan, wist ik waar hooi en stro lag, mocht het dan een keer vergeten zijn, dan kon ik zelf pakken.

Ik zie mijn stalhouder 1x per maand bij het betalen (en af en toe op stal uiteraard) verder hoef ik nooit aan te bellen daar Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 29-12-08 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:59

esther1987 schreef:
het is niet het probleem dat we de stallen niet meer vol krijgen hoor....
maar mijn vriend stuurt liever niemand weg....maar zoekt altijd naar een oplossing
hij is imo iets te soft Bloos

Wegsturen is ook geen oplossing, sta je met je paard aan een touwtje, het siert je vriend dat hij naar een oplossing zoekt. Dat er mest ligt in de bak is overal. Bij ons heeft het herhaaldelijk op het memobord gestaan. Kijk gewoon eens wie het niet opruimt en spreek ze na het rijden aan, ik ben het ook wel eens vergeten als ik dan na het rijden, afzadelen naar huis ging.

Je zult er idd aan moeten gaan wennen dat ze elke avond tot een uur of 22.00 aan je deur komen, dat is met een dienstverlenend bedrijf.

Ik begrijp dat de mensen zelf uitmesten, dat geeft altijd rommel en chaos, maar daar hebben jullie voor gekozen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:01

En dat ben ik toch niet helemaal met je eens Russel, je kunt veel service verwachten. Maar zondag avond om 10 uur vind ik bizar. Vermits het om een noodgeval gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:04

Als je klanten tot 22.00 u op je erf laat, kan je verwachten dat ze ook aan de deur komen voor iets. Aan die mensen te beoordelen of ze het kunnen maken. Een noodgeval is voor iedereen weer anders, de een vind een extra pak vlas wel een noodgeval. Helaas heb je met mensen te maken. 20 pensionklanten, altijd wel 2 of 3 types die niets aanvoelen en altijd wat hebben, dat hoort er nu eenmaal bij.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:08

russel schreef:
Als je klanten tot 22.00 u op je erf laat, kan je verwachten dat ze ook aan de deur komen voor iets. Aan die mensen te beoordelen of ze het kunnen maken. Een noodgeval is voor iedereen weer anders, de een vind een extra pak vlas wel een noodgeval. Helaas heb je met mensen te maken. 20 pensionklanten, altijd wel 2 of 3 types die niets aanvoelen en altijd wat hebben, dat hoort er nu eenmaal bij.

Ik vind aan de ene kant dat om 22.00 aanbellen op zondag een beetje ver gaat voor een pakkie vlas..

Echter, als de stalhouder aangeeft waar het staat en zorgt dat het op een lijst word afgetekend, is er niks aan de hand en kunnen ze het zelf pakken.. Er moeten dan wel goede regels opgesteld worden.. B.v.: Als een pak vlas niet word opgeschreven, worden de kosten ook verhaald op anderen die vlas gebruiken, of de stalling per maand omhoog ivm onrechtmatig vlasgebruik. Moet je maar eens opletten of men dan elkaar er op gaat wijzen dat ze het op moeten schrijven.. Knipoog

Onze stal is open tot 22.30 iedere dag, ook op zondag.. Maar er is niemand die op zondag zo laat komt Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:11

russel schreef:

Dus jij vindt dat je op het moment dat je een pensionstal hebt je het recht op een privéleven op moet geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:13

Ik zou het ook niet doen, maar er zijn mensen die het wel doen. Ik had een vriendin die vaak om 22.00 uur belde voor een kletspraat, die gaat rond 24.00 u naar bed, die heb ik ook gezegd niet meer rond die tijd te bellen.

TS moet dat ook die persoon vertellen en dan is het probleem opgelost, dat hoort bij het bedrijf, klaar. Maar om daar een probleem van te maken. Ze kan zeggen dat ze liever op zondag na 19.00 u niet meer gestoord willen worden, mits de DA moet komen of een paard vast ligt om maar een voorbeeld te noemen. De vader vond het nl wel goed en dat ging jaren zo. Maar ze moet weten dat ze rond een uur of 20.00 wel zo een vraag moet kunnen verwachten. Ik vind dat nl een redelijke tijd om naar je paard te gaan en als je dan zelf moet uitmesten, dan ga je idd om een pak vlas vragen,toch??