Joonas schreef:Ik werk op een grote manege- pensionstal. Deze is van mensen die van huis uit ook geen paardenmensen zijn. De stal is ontstaan vanuit een melkveehouderij en langzaam gegroeit. Ik draai er nu twaaf jaar mee en heb het dus zien groeien. Dat is niet zonder slag en stoot gegaan en dat gaat jullie ben ik bang ook niet lukken. Een aantal mensen die nu bij jullie staan zullen hun vrijheden die ze hadden niet op willen geven.
Wij werken zoals al eerder wordt genoemd met contracten. Hierin staan alle gegevens van de pensionklant, de service die ze krijgen, de kosten etc. Maar ook de regels en bijvoorbeeld het opzegtermijn voor beide partijen. Hiervoor moeten jullie en de pensionklant tekenen. Leg het uit in een persoonlijk gesprek, maar als ze niet willen tekenen zeg je de stalling op van jullie kant. (Wel bijvoorbeeld een maand de tijd geven om iets anders te zoeken) Deze verandering gaat je klanten kosten dat is zeker. Maar zoals je zegt jullie zijn jong en zullen nog jaren dit bedrijf hebben. Dan kun je beter in het begin heel duidelijk zijn en je grenzen stellen dan over een paar jaar zo er van balen dat je niet meer verder wilt.
Succes ermee!
bedankt voor je reactie,
nou is het zo dat we al met contracten werken. deze zijn door de boekhouder opgesteld.
alles wat jij opnoemt staat hier ook in, ook de stal regels.
we zijn ons er zeker van bewust dat we door alle veranderingen ook klanten zullen verliezen.
met de nieuwere mensen hebben wij totaal geen problemen en deze houden zich wel aan de regels en vinden ze ook niet meer dan normaal.
er zullen zeker maatregelen genomen moeten worden, daarom vind ik het ook fijn om jullie meningen te horen! bedankt allemaal.
norski schreef:springmateriaal e.d. in een gesloten ruimte zetten en ze dit laten huren tegen een vergoeding, zo weet je wie wat wanneer gerbuikt en dus stukmaakt.
dit is voor ons onmogelijk...wij zijn allebei niet de hele dag bij huis. en daar ben je echt druk mee!

Stalhouder was er ook heel resoluut in: Bevalt het je niet, je bent vrij om te gaan!!