Princesje schreef:Strokorrels! En bevalt tot nog toe prima!
is dat zo??? grapjuh
......ps...(princesje weet wel waarom)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Princesje schreef:Strokorrels! En bevalt tot nog toe prima!
......
Nitro schreef:wij hebben de paarden op dikke rubber matten van 4cm dik staan. De urine enz zakt door de mat. De paarden staan niet op strooisel. Het bevalt me prima. De aanschaf is niet goedkoop, maar je hebt ook minder afval en de stallen zijn lekker snel schoon. ff de schep en bezem er door en schoon zijn de stallen. Bij de "zwijnen"goeien we er nog een emmer water door, zodat de stal weer helemaal lekker schoon is. Je moet er wel op letten dat de stallen een afschot hebben en de bodem recht is. anders houd je natte plekken in de stal.
de urine zakt namelijk door de matten heen . 
roosje84 schreef:Mijn paard staat op vlas met stro erover om te knabbelen
PreciousViva schreef:Die van mij staat op zaagsel. Ze schraapt alleen heel erg waardoor na een paar uur alles alweer achter in haar stal ligt. Ik haal iedere dag de mest en plas eruit. En vul een half pak krullen per week aan. Gaat prima! Morgen gaat er wel een heel pak bij omdat ik laatst de stal helemaal heb leeggehaald en er toch wat te weinig in ligt.

diana1 schreef:roosje84 schreef:Mijn paard staat op vlas met stro erover om te knabbelen
dat heb ik dus ook, vlas (linostar) als bodembedekker en een paar plakken koolzaadstro voor de "bezigheidstherapie".
08
beetje vaag hoor: er wordt iets mee gedaan en je bent op zoek naar iets?? kun je dit nader verklaren??
Citaat:Er wordt dan iets mee gedaan zodat paarden het vlas niet meer lekker zullen vinden en dus absoluut niet meer zullen gaan eten.
Citaat:beetje vaag hoor: er wordt iets mee gedaan en je bent op zoek naar iets?? kun je dit nader verklaren??
RivellaLight schreef:Citaat:Er wordt dan iets mee gedaan zodat paarden het vlas niet meer lekker zullen vinden en dus absoluut niet meer zullen gaan eten.Citaat:beetje vaag hoor: er wordt iets mee gedaan en je bent op zoek naar iets?? kun je dit nader verklaren??
Onbehandeld vlas vinden sommige paarden 'lekker' genoeg om op te eten. Mijn merrie eet ook alles, daarom staat ze nu enkel op stalmatten en krijgt ze een plakje stro. Mijn hoefsmid vertelde daarom over vlas wat 'vies' wordt gemaakt.
Hoe dat gedaan wordt is mij niet bekend. Dit vals zal vast een apparte geur en/of smaak krijgen.
aslo schreef:Nitro schreef:wij hebben de paarden op dikke rubber matten van 4cm dik staan. De urine enz zakt door de mat. De paarden staan niet op strooisel. Het bevalt me prima. De aanschaf is niet goedkoop, maar je hebt ook minder afval en de stallen zijn lekker snel schoon. ff de schep en bezem er door en schoon zijn de stallen. Bij de "zwijnen"goeien we er nog een emmer water door, zodat de stal weer helemaal lekker schoon is. Je moet er wel op letten dat de stallen een afschot hebben en de bodem recht is. anders houd je natte plekken in de stal.
ff een vraagje, waar blijft de urine dan?