Poll: gebitsverzorging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe staan jullie tegenover gebitsverzorging?

Ik laat jaarlijks het gebit van mijn paard(en) controleren door een dierenarts
24 (14%)
Ik laat jaarlijks het gebit van mijn paard(en) controleren door een gebitsverzorger/tandarts
73 (44%)
Ik laat elk half jaar het gebit van mijn paard(en) controleren door een dierenarts
4 (2%)
Ik laat elk half jaar het gebit van mijn paard(en) controleren door een gebitsverzorger/tandarts
16 (9%)
Ik laat er alleen door een dierenarts naar kijken als ik vermoedt dat er problemen zijn
14 (8%)
Ik laat er alleen door een gebitsverzorger/tandarts naar kijken als ik vermoedt dat er problemen zijn
21 (12%)
Ik laat nooit heb gebit controleren en ben dat ook niet van plan
6 (3%)
Ik heb het gebit nog nooit laten controleren maar ben dat wel van plan door een dierenarts
Geen stemmen
Ik heb nog nooit het gebit laten controleren maar ben het wel van plan door een gebitsverzorger/tandarts
7 (4%)

Totaal aantal stemmen: 165

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:34

Ik laat mijn paard 1x per 1,5 jaar door de tandarts controleren. Op advies van de tandarts.

Het is een paard met een goed gebit en wordt vrij natuurlijk gevoerd, 24/7 op de weide met in de uitloopstal ook nog onbeperkt hooi. Hierdoor malen zijn kaken flink wat uurtjes op een dag en slijt het vrij natuurlijk.
Een bezoekje van de tandarts na 1,5 jaar is daarom voldoende. Tenzij ik problemen vermoed, dan bel ik de tandarts eerder.

lonnie

Re: Poll: gebitsverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:15

gestemd, ik laat 1 keer per jaar de tandarts komen voor controle

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:22

Mijn optie staat er niet bij :D

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:13

JoviBan schreef:
xxappiexx schreef:
Die paar haken die er dan op haar kiezen zitten zijn er dan zo afgeraspt, da's geen enge ziekte ofzo die beter voorkomen kan worden dan genezen.

Ja natuurlijk zijn die haken er zo afgeraspt en natuurlijk is het geen enge ziekte. Maar ondertussen heeft je paard er dus wel last van.
Vreemd dat je DA dat niet weet.

Mijn DA weet er voldoende vanaf ja. Ik zie ook snel genoeg als er iets aan de hand is dus lang heeft ze er nooit last van, die ene keer dat dat is voorgekomen in de 5 jaar dat ik haar heb.

Maar goed, iedereen heeft toch andere ideeen van hoe het allemaal moet, jammer dat als er iets niet volgens jou manieren gaat er dan maar gezegd moet worden dat de DA het niet weet. Mijn paard is kerngezond, komt niks tekort en mijn DA heeft meer dan genoeg verstand van paarden.