bromfiets schreef:Bij ons zak je inmiddels tot halverwege je kuiten in de blub, van die heerlijke zuigmodder
Ben hard bezig met een oplossing...
Hier ook helaas!
In april wordt hij gelukkig helemaal opnieuw gedaan, ik kan echt niks zo...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bromfiets schreef:Bij ons zak je inmiddels tot halverwege je kuiten in de blub, van die heerlijke zuigmodder
Ben hard bezig met een oplossing...
.. Kan al een maand niks...
joyce B schreef:jackgirl schreef:Mijn bak is super op dit moment.
De bodem is netjes , niet te zwaar, maar ook niet keihard.
Maar nou heb ik ook het geluk dat mijn broer in de drainage van oa paardenbakken zit.
Onze bak en paddock zijn door je broer gedraineerd van het najaar. Met dompelpomp in een ton omdat het slootpeil vrij hoog is.
Bak wordt wel nat bij regen, maar droogt na een paar uur tot een dag of nacht weer netjes op. Alleen achterin blijft hij vaak iets langer nat omdat de buizen niet tot het eind doorlopen.
Paddock, waar de 4 paarden 16 tot 20 uur per dag in lopen (deels bestraat en dus deels gedraineerd zand gedeelte) blijft wel erg lang nat en soppig.
Bak is in elk geval flink verbeterd, dus ik kan iedereen drainage aanraden en dat je je paarden niet in je bak los moet laten lopen en staan hele dagen.
Doorlatend schoon zand is ook belangrijk zodat het water ook daadwerkelijk in de drainage kan zakken.
Paddock moet ik het nog maar even over hebben hoe die verbeterd kan worden. Is toch de bedoeling dat de paarden ook in de paddock droge voeten kunnen houden.
om hier zo'n positief bericht terug te lezen.
. 
. wij hebben gewoon zand . 
(zo erg is het nou ook weer niet hoor
)