Bij een boer stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Re: Bij een boer stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 20:02

Is biks voeren met hooi eigenlijk genoeg? dat deden we bij onze shetlander altijd wel namelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:03

Ik vind van wel, maar daar zijn de meningen over verdeeld Bloos

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 20:04

Waarvoor gebruik je eigenlijk kuil? is dat ipv hooi?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:06

Sommigen voeren beiden, ik voer alleen kuil, maar die van mij staan ook 24/7 buiten op het moment.

Kuil zitten meer eiwitten in enzo, en er wordt van gezegd dat ze er koliekerig van kunnen worden.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 20:08

Ja idd, dat zeggen ze ook over stro ipv vlas! Maargoed.. haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:14

Over vlas zeggen ze het ook weer Clown

Maarja, ik zie zelf waar mijn paarden het goed op doen, en dat verschilt denk ik ook gewoon per paard!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:14

Anouar heeft ook een tijd bij een boer gestaan. Hij stond daar bij de paarden van de boer zelf, dag en nacht in de wei. De boerderij was in het bos, en langs de weg was een veldje dat werd verlicht door de lantarenpalen van de weg. Als het donker was reed ik daar een beetje en als het licht was ging ik lekker het bos in.

Toen ik ging verhuizen heeft hij 1,5 jaar bij een andere 'boer' gestaan (niet echt een boer, maar wel met een flink stuk land) Daar stond hij met de shet die ik toen ook had en deed ik verder alles zelf.

Ik vind het vooral heel fijn om zelf een plekje te hebben waar ik alles zelf kan bepalen. Geen rekening hoeven houden met andermans paarden. Dat mis ik echt wel. Maar ja, alles heeft voor- en nadelen.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:15

hier nog 1 die bij een boer staat, we hebben wel een buitenbak, al noemen we dat momenteel het buitenbaD
de buren 5 minuten verderop hebben een kurkdroge buitenbak die we mogen gebruiken tegen betaling, en ik rijd zelf regelmatig naar de manege op 10 km afstand met de trailer, die bak mogen we voor 3,50 gebruiken Ja

mesten doen we met zijn allen, wie er is mest uit.
voeren doet de boer 's morgens net als het eventueel buiten zetten, binnenzetten en afvoeren doen we in overleg zelf ....
ik betaal nog geen 100 euro in de maand en daar zit alles bij....
(zelfs het gebruik van zijn auto als ik met de trailer wegwil Clown ik heb een 205 Nagelbijten / Gniffelen )

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:17

Euhm ik rijd bij ' een boer', maar niet echt een boer, boer.
(check profiel)
Hij heeft gewoon veel moestuinen en maakt zelf hooi.
Zijn vriend maakt stro ( ze wissellen dan balen uit Clown )
Verder is het 'paardenaccomadatie'. Er zijn weides, buitenbak en 4 stallen. + 1 stal voor het hooi en stro.
Laatst bijgewerkt door M_VE op 11-12-08 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:19

Als ik jouw was zou ik toch naar een plekje met een buitenbak zoeken. Of dat nou bij een boer of particulier is?
Als je buitenrijden niet ziet zitten en ook geen vervoer hebt naar een eventuele binnenbak, denk ik dat het je anders straks toch tegenvalt. Succes ermee!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 20:23

Ik ken wel iemand (hun kennen mij niet maargoed,haha) met een buitenbak en paardenstallen, daar hebben vroeger 2 paarden gestaan en dat staat momenteel helemaal leeg. Dus als ik een paardje er neer zet, vind ik het zielig dat ie in z'n eentje staat, dus {moet} ik eigenlijk nog een kleintje erbij kopen, en das ook niet echt de bedoeling {qua financien}. Het zijn rijkelui mensen dus kan ik ook niet verwachten dat ze voeren e.d. omdat ze zelf een drukke baan hebben {klinkt een beetje vaag zeker}...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:27

Kun je niet een "gezocht"advertentie op MP zetten? Heeft een vriendin van mij ook gedaan, ze heeft heel veel reacties ontvangen. Kan ook gewoon bij een particulier zijn die een stalletje over heeft. Kan ook heel gezellig zijn. Zelf heb ik ook de paarden thuis en een fjordje in pension, heel kleinschalig dus maar we hebben het altijd heel gezellig!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 20:31

Ja dat is misschien een goed idee ja! Knipoog

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:45

Ik sta ook bij een boer. Heb een heel groot weiland, waar die van mij in staat met 2 shetjes van hem. Ik ben gewoon overal aan gaan bellen en via via kwam ik toen bij hem. Heb het pension uiteraard wel gemist, maar dat is puur uit gemakzucht, nooit geen blubber, een bak bij de hand, een extra box waar je je hooi, voer en troep kon stallen, maar voor mijn toen nog veulen vond ik het niks. Paarden mochten niet naar buiten in de winter, ja, in de bak, maar als er dan weer iemand kwam rijden, konden ze er weer uit..
Nu staat ze 24/7 buiten, is het 1 groot moddervarken en loop ik door de blubber bij het toegangshek en ziet mijn auto er permanent uit als hooibaal en sleep ik mij suf met jerrycans met water.. En ja, als het regent, stormt of ijskoud is, dan baal ik, maar voor haar is dit veel fijner! Ik mag de bak van andere mensen gebruiken, moet ik wel een stukje voor lopen, maar ach, wordt ze gelijk verkeersmak van! Een vriendinnetje van mij heeft overigens bij mensen aangebeld en zij mag nu in hun grote bak rijden, tegen vergoeding van 25 euro per maand.
Weet niet waar je in de provincie Utrecht woont, maar een andere vriendin heeft haar pony gestald in Harmelen, echt niet duur, maar ja, provincie Utrecht is groot Knipoog

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 20:57

ik woon vlakbij woerden. PB anders even zou ik wel fijn vinden Knipoog Bloos

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:18

DSNDebora schreef:
Dus dat betaal je voor je stal en weiland zeg maar, het voer betaal je wel zelf begrijp ik?

Ja de rest betaal ik zelf, zomers bijna niets ,dan staan ze 24/7 in de wei.
"swinters krijgen ze onbeperkt voordroog(ong 75 euro per maand)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 07:27

DSNDebora schreef:
Maar waar train je dan? Of doe je dat ook in die bak? Want dan moet je elke keer dat je wilt rijden naar de manege of zie ik het verkeerd? Bloos

Ja dat is het GROTE nadeel, ik moet iedere keer naar de manege.
Zomerdag rij ik op het land

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:55

Wij hebben thuis en boerderij en bieden tevens per 1 januari 2009 stalling aan. We hebben gewoon een bak, paddock en 's zomer lekker veel weidegang en tevens een grasbak. Dus bij ons is er weinig anders dan bij andere pensionstallen, behalve dat wij ook koeien en schapen hebben lopen.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:27

DSNDebora schreef:
Ja dat is misschien een goed idee ja! Knipoog

Mijn pensionklantje staat voor een klein prijsje bij mij (110 e all-in) en ze helpt me dan ook af en toe. Ook als wij eens een dagje weg gaan neemt ze de boel over. Misschien kun jij ook zo'n soort plekje vinden, niet al te duur en help je ook eens een handje mee!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 10:31

Ja inderdaad, dat is wel goed geregeld dan!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:56

Ik ben van een bak met binnenbak weer terug gegaan naar een boer. Danc kan de hele dag buitenstaan. Ok het is nu wel erg modderig maarja je moet er iets voor over hebben

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:00

Wij hebben ook met onze paarden bij een boer gestaan.
Ook geen bak maar wel het hele jaar door weidegang!
Wij reden in de weide en gewoon naar buiten Lachen
De stallen waren prima en mesten en voeren deden we zelf!
Ik heb ook jaren op een pension gestaan maar toch kan dat niet tippen aan staan bij een boer..
De paarden zoveel mogelijk naar buiten en je eigen ding doen Haha!

We staan er nu niet meer omdat we de paarden nu sinds een paar maanden zelf aan huis hebben Haha!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 13:49

Hoe deed je dat met rijden dan? Ook afgezet met lint? En is dat niet echt blubberig in de winter?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:15

In de zomer kon ik gewoon op de weide rijden..
Er waren meerdere hectare grond en ik reed altijd op een stuk waar ze paarden nooit zelf graasde.
Daarnaast liepen de weides een beetje af waardoor het vrij lang goed te rijden was Lachen
In de winter gingen we naar een buitenbak van een ruitervereniging in de buurt, dat was 15 minuten stappen en konden we voor een paar tientjes per jaar er elke dag gebruik van maken als we wilde!
verder lag er onderaan de berg een manege met binnenbak die we konden huren Knipoog

In de winter mochten ze op 1 hectare weide lopen..
En op zich viel de modder wel mee, natuurlijk vooraan heb je flinke modder maar als je verder de weide inliep was het prima te doen!
Ik vind het gewoon super belangrijk dat de paarden elke dag buiten kunnen lopen.
Tja en dan kan het betekenen dat je je een beetje moet aanpassen Lachen
Ik had het er voor over Haha!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 16:04

Oke ik begrijp dus dat het in de winter niet fijn is om in het land te rijden? Is dat wel slim trouwens, en zakken ze dan niet weg? {omdat ze toch met grote sprongen over 't land gaan}