Lease geld dilemma

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Lease geld dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:47

Op zich vind ik het bedrag wel mee vallen, in de zin van: ook dat ben je kwijt aan een eigen paard.

Maar ik begrijp jouw gevoel heel goed. Want het is net zoiets als een huis kopen of een huis huren. Je hebt het wel, maar van de andere kant gooi je ook wel een beetje geld in het putje. Want de pony is niet van jou, maar je betaald er wel de volle mep voor.

Hoe lang ben je dan van plan om hem op deze manier te leasen?

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 22:15

Nou ja mijn vriend staat er niet volledig achter om nu een paard te kopen dus daarom wilde ik graag privé leasen. Dat is dan de enige oplossing om haar toch 'voor me zelf' te kunnen hebben.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:58

Je geeft aan dat pensiongeld 145 euro is voor half pension, wat kost volpension dan? Neem aan dat als je least de pony in volpension staat.
Vergeet ook niet dat een manegepony verzekert is als lespony, dat kost ook veel geld.

Ik denk dat het niet te duur is als jij die pony dan volledig tot jouw beschikking hebt zonder enige andere kosten. En de eigenaar kan geluk of pech hebben met bijvoorbeeld VA kosten. Als je dat niet wil dan moet je een eigen pony kopen, dan draag ook volledig het risico.