afspuiten in de deze kou, ook met koud water!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Re: afspuiten in de deze kou, ook met koud water!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:01

Wassen doe ik nu niet, benen en staart wel maar gelukkig heb ik de luxe van warm water.

Siepje_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:32

ach ja het kan wel al zou ik het niet doen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:14

mijn paard is zo vaak vies van boven tot onder en als ik hem gewoon laat staan is hij de volgende dag weer schoon hoor. interesseert me niks.
Het is een PAARD hoor, hij hoeft geen schoonheidswedstrijd te winnen dus van mij mag die onder de modder zitten.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:34

Ik zou Uniek nooit in de winter afspoelen, hoe vies die ook is, dan blijf ik wel poetsen poetsen poetsen,
maar ik doe hem maar niet afspoelen omdat hij dan ziek kan worden, en dan hebben we helemaal geen pony meer! Clown

LotteElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:30

xD Je had denk ik beter warm water kunnen gebruiken? Of tenminste lauw.. Maargoed.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:15

mek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 12:38

topic is al oud hee, t is nu winter, toen k deze opende was het herfst!Nu doe k dat soort dingen niet.. en we beschikken over warm water!

tilleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:20

aangezien de meeste zeggen dat het afspuiten van de onderbenen geen kwaad kan ( ben ik het mee eens ) is het aan jouw om te beslissen of je het dan wel of niet doet.
Het is jouw paard en als jij je paard te vies vind en het afspuiten kan geen kwaad...........

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:27

bokjebok schreef:
ik stond bij een vrouw op de boederij
en je zou kunnen zeggen dat zij zelf paard was zoveeeel wist ze dr vanaf
na het rijden zette ik mijn paard netjes onder de zweetdeken (zonder te spoelen het was namelijk winter) op stal
ze vroeg mijn of als ik fanatiek had gesport en had gezweten ik ook zo me bed in ging :+
Ik keek haar heel dom aan en zei nee tuurlijk niet
toen vroeg ze mijn waarom ik dit dan wel bij me paard deed
volgens haar was het ook het beste om zweetplekken af te sponsen en dan met een zweetdeken op stal
te zetten!! Anders kan dat nog wel eens bij ze gaan jeuken

Heb jij ook een vacht dan?

Ik spuit mijn paard na de keuring op 1 september in principe niet meer af, of het moet nog boven de 16 graden uitkomen. Wassen ed doe ik de hele winter niet. Dan zitten er maar mestvlekken op, boeiend. Dan heeft ze maar wat modder op haar benen.

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:51

Zaina schreef:
mijn paard is zo vaak vies van boven tot onder en als ik hem gewoon laat staan is hij de volgende dag weer schoon hoor. interesseert me niks.
Het is een PAARD hoor, hij hoeft geen schoonheidswedstrijd te winnen dus van mij mag die onder de modder zitten.

Zo denk ik er ook over.....bij modder lekker laten drogen, s'avonds goed even rossen (goed voor de armspieren) en de volgende dag weer even en dan weer schoon aan het werk.
Mijn konikpaard vind het echt lekker om goed te rollen door de modder en zelfs in haar eigen mest.

Maar vooral bij plekken waar tuig zit/bandage dient het grondig schoon te zijn om schuring tegen te gaan.