Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Djilan schreef:Ken niet veel van de soorten zand (namen) maar dit ga ik onthouden.Je komt dan toch uit op de bodems waar zand gemixt is met houtsnippers/chips of kunststof. Dus Paex, Agterberg, Zwanenberg ed.
cheyentic schreef:en de snippers zijn duusviel mij erg tegen toen.. witte waren 0,95ct en zwarte 0,70ct per kilo.. behoorlijk geld dus. je moet uitaan van 4kg per m2
Sizzle schreef:Agterberg vind ik echt fantastische bodems, maar het kost wel wat en als je ze niet goed onderhoud of paarden er op los zet, wordt het net zo goed prut.
Eb en vloed bodems op een verkeerde grodsoort wordt een zwembad.
moonfish13 schreef:Sizzle schreef:Agterberg vind ik echt fantastische bodems, maar het kost wel wat en als je ze niet goed onderhoud of paarden er op los zet, wordt het net zo goed prut.
Eb en vloed bodems op een verkeerde grodsoort wordt een zwembad.
Hier ook een agterberg fan!![]()
Op stal hebben ze er een, een 20-60 bak, hele fijne bodem!
Een goede kwaliteit bodem scheelt al enorm, al is een achterberg bodem best wel prijzig.
marijke09 schreef:Denk dat die kleinere stukjes beter vast komen te liggen, zou daarvoor kiezen.Nu dit topic er toch is....Wij hebben hier alleen maar klei op de bodem, daarom willen we ook een ondergrond maken. Wij hebben keuze uit 2 soorten snippers. 1 is peeling (lange dunnen stukken) en de ander is kleine dikker vierkantjes achtig. Persoonlijk dacht ik aan de vierkantjes. Iemand een idee welke beter zou zijn.
P.S. zand is hier geen optie want er is alleen maar rivier zand en dat is te zwaar, anders kun je blauwe ronde steentjes krijgen, maar dat vind ik geen goed idee zonder hoefijzers en zijn niet normaal duur!
wij hebben hem nagemaakt voor veel minder, wel ook een goede bodem geworden :J