Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Tobila schreef:Ik zag hem twee weken geleden toch steeds magerder worden en heb hem toen ontwormd met Equest. Hij kon vorige week zondag gelukkig al naar zijn nieuwe onderkomen en heb hem daar goed bij kunnen voeren.
Het mocht echter allemaal niet baten... Afgelopen donderdag is hij ziek geworden. De dierenarts heeft toen ontdekt dat hij een rode bloedworminfectie had, dus 't was in elk geval goed dat ik hem met Equest ontwormd had. Hij had ook koorts, dus ik kreeg Quadrisol en Sulfatrim voor hem.
Eergisterenavond bleef hij maar in z'n stal liggen, hij at wel, maar was gewoon echt heel erg duf. Hij had ook een dikke koker en dikke achterbenen en hij was aan de diarree. De dierenarts is toen weer gekomen en heeft hem darmontspanner en een vitamineboost toegediend, aangezien de dikke koker en achterbenen daarmee te maken zou hebben. Ook heeft hij bloed afgenomen voor onderzoek.
Gisterenochtend leek't er beter uit te zien. De dikke koker en achterbenen waren weggetrokken en hij keek wat beter uit z'n ogen. Niet lang erna ging hij weer liggen en rolde zich tot 2 keer toe vast in z'n stal. Dierenarts weer laten komen, natuurlijk. Bij het opvoelen had ze al vrij snel bloed aan haar handen en omdat ze geen enkel risico wilde nemen, stuurde ze ons door naar Utrecht.
Na urenlange onderzoeken in Utrecht, ontdekten ze daar dat hij een in elkaar geschoven blindedarm had, daardoor bloedvergiftiging, omdat er al een afstervingsproces begonnen was en een behoorlijk beschadigde darmwand. Zijn eiwit was veel te laag en zijn rode bloedcellen waren veel te hoog (te weinig vocht) Zijn slijmvliezen waren daardoor erg donker en zelfs na 17 liter vocht via infuus werd dat niet beter.
Hij moest eigenlijk geopereerd worden, maar zijn kansen waren gedaald naar minder dan 5 %....
We hebben hem gisterenavond in laten slapen.....
Ik ben er zo kapot van... Hij was nog zo jong...
Tobila schreef:Dank jullie wel voor de lieve reacties
Er is vandaag sectie op hem verricht. Ik wordt vanavond gebeld met de uitslag...
@sparky: die heb ik idd ook gelijk ingelicht. Ook degene waar hij vandaan komt heb ik 't verteld.
Mexxuna schreef:Tobila schreef:Dank jullie wel voor de lieve reacties
Er is vandaag sectie op hem verricht. Ik wordt vanavond gebeld met de uitslag...
@sparky: die heb ik idd ook gelijk ingelicht. Ook degene waar hij vandaan komt heb ik 't verteld.
Heb je al iets gehoord over de sectie?
Vandaag zijn er 3 buisjes bloed afgenomen bij Caprice... donderdag mag ik bellen voor de uitslag...
ik moet zeggen, dat ik ook best in de rats zit..
?

.
. Charis404 schreef:Heey, echt zo zielig van tobias, weet niet of je gister nog me smsje had ontvangen? die bloedwormen zijn gewoon hardnekkig, alleen die equest pakt alle larven en volwassen dus daarom maakt de afwisseling in de wormenkuren niet uit. anders blijven er dus altijd enkele, volwassen of niet, zitten en begint het weer van voor af aan. Pina en ik zullen tobias missen op stal, veel sterkte iig en zie je toch nog snel op stal hopelijk! x Charis