FitzChivalry schreef:ik heb elke keer als hij hem spontaan liet zakken daar het commando piemel aan gehangen(was mijn eerste ingeving.. ), en hem flink beloond..
en geloof het of niet.. hij doet het op commando..
Briljant!!Dat ga ik de mijne ook leren! Die doet bijna alles op commando
Gelukkig heb ik een ruin die het heerlijk vindt als ik m schoonmaak, hij gaat er altijd nog even extra wijd voor staan met zijn achterbenen
. Ik doe het twee a drie keer per jaar uitgebreid. Dan doe ik rubberen handschoentjes aan en ga helemaal die koker in. Meestal met een doekje dat niet pluist, lauw water met wat betadine erin. Hij heeft soms echt van die klonten, bleegh! Op de piemel zelf smeer ik soms van die biologische huidolie van leovet. Maar hoe vetter je het maakt, hoe meer troep er weer aan blijft kleven. Aangezien mijn paard het heerlijk vindt om in de blubber te liggen, wordt ie dan extra snel weer goor!Babyolie is niet slecht, het is ongeparfumeerd, dus kan geen schade aanrichten. Mijn ervaring is dus wel dat olie vuil aantrekt, vanzelf komt er hier vrij weinig uit de koker!

(haha klinkt heel verkeerd
loop je langs een vader en zoon die een mannelijk gesprek hebben over het volwassen worden, komt een paard langs dat grappig wil lijken
Nou hij heeft het geweten hoor, ze trapte wel degelijk!