Schoonmaken Koker/Penis van je paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Grobegni

Re: Schoonmaken Koker/Penis van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:44

FitzChivalry schreef:
ik heb elke keer als hij hem spontaan liet zakken daar het commando piemel aan gehangen(was mijn eerste ingeving.. ), en hem flink beloond..
en geloof het of niet.. hij doet het op commando..

ROFL Briljant!!
Dat ga ik de mijne ook leren! Die doet bijna alles op commando Vork

Gelukkig heb ik een ruin die het heerlijk vindt als ik m schoonmaak, hij gaat er altijd nog even extra wijd voor staan met zijn achterbenen Haha! . Ik doe het twee a drie keer per jaar uitgebreid. Dan doe ik rubberen handschoentjes aan en ga helemaal die koker in. Meestal met een doekje dat niet pluist, lauw water met wat betadine erin. Hij heeft soms echt van die klonten, bleegh! Op de piemel zelf smeer ik soms van die biologische huidolie van leovet. Maar hoe vetter je het maakt, hoe meer troep er weer aan blijft kleven. Aangezien mijn paard het heerlijk vindt om in de blubber te liggen, wordt ie dan extra snel weer goor!
Babyolie is niet slecht, het is ongeparfumeerd, dus kan geen schade aanrichten. Mijn ervaring is dus wel dat olie vuil aantrekt, vanzelf komt er hier vrij weinig uit de koker!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:47

FitzChivalry schreef:
ik heb elke keer als hij hem spontaan liet zakken daar het commando piemel aan gehangen(was mijn eerste ingeving.. ), en hem flink beloond..
dan haal ik er even een natte doek over, dan een beetje babyolie, en hij kan er weer tegenaan..

haha moet er om lachen, zie het voor me als ik het bij die van mij probeer Tong uitsteken
Pino piemel! haha Haha! wel lachen dat ie het nou op commando doet, ik volg toch even want heb het nog nooit gedaan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:43

haha wat een werk nog een hengst of een ruin Lachen
ik ben blij dat ik een merrie heb..

Maar vraag me af of iedereen het schoonmaakt bij zijn of haar ruin/hengst

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:52

Van mijn ruin maak ik m ook regelmatig schoon. Hij hangt m er wel eens spontaan uit en dan pak ik m snel vast en haal de velletjes eraf. (ik moet dan heel snel zijn anders is ie al weer weg)
Soms bevalt het hem wel en dan wil hij me nog wel eens een handje helpen door m verder eruit te doen of zelfs stijf te worden, dan ben ik snel weg! :|

Zn koker maak ik ook met alleen lauw water schoon, dat vind hij niet erg.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:56

SecretLIN schreef:
haha wat een werk nog een hengst of een ruin Lachen
ik ben blij dat ik een merrie heb..

Maar vraag me af of iedereen het schoonmaakt bij zijn of haar ruin/hengst

merrie moet ook schoongemaakt worden hoor Haha! zal je verbazen wat er tussen die lippen blijft zitten jaggie

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:02

Hoe doe je dat dan bij een merrie? Die zijn volgens mij nog gevoeliger daarvoor?
Ook gewoon met lauw water?
Heb nooit een merrie gehad maar sinds een paar maanden hebben we er twee dus dat wil ik dan ook wel leren.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:10

Ook gewoon met wat lauw water en een zacht sponsje. Je kan de straal zacht(!) er wat op doen als ze dat goed vindt en anders emmertje en een sponsje

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:13

Nog even een tip. Als je een ondraaglijke stank aan je handen hebt, dan moet je je handen wassen met tandpasta! Niet je paard natuurlijk. Ik werkte op een kinderdagverblijf en dan heb je wel eens te maken met een overstroomde vieze luier, en als dan je handen stonken even tandpasta, wassen en frisse handjes! Het helpt echt! Vork
Laatst bijgewerkt door Sieppus op 13-11-08 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:14

Bij onze merrie doen we het ook schoonmaken hoor. Zij vindt het prima, draait zelf de staart helemaal opzij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:26

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:17

Ik maak het nooit schoon lijkt me niet nodig.
Hij heeft nog nooit onstekingen gehad en heb nog nooit gehoord dat een paard een onstoken piemel had ofzo Knipoog
In de natuur kunnen ze hem ook niet schoon maken, alleen door te dekken maar dat doet die van mij ook.

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:22

Best veel mensen heb het hier over een bepaalde stank, maar als ik dat zwartige spul uit mn paards koker haal, ruik ik nooit iets .. Verward

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:23

ik heb hier 6 ruinen en 3 hengsten staan en echt nog nooit 1 piemel schoon gemaakt...

ben me gek zeg Haha! Clown

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:31

MarloesDijs schreef:
Best veel mensen heb het hier over een bepaalde stank, maar als ik dat zwartige spul uit mn paards koker haal, ruik ik nooit iets .. Verward

Ik ook niet.

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:35

IndianLady schreef:
MarloesDijs schreef:

Ik ook niet.

Pfieuw, gelukkig ben ik niet de enige Clown

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:36

Mmm toch eens vragen of de eigenaresse van mijn verzorgknol dat doet hihi
*ziet ons 2 giebelend, aanstellerig, en allebei maar vinden dat de ander het moet doen hahaa*

Maar wat ik hieruit opmaak is:
- zeeploos schoonmaak iets, of warm water
- handschoenen, washandje o.i.d
wat ik alleen niet begrijp: je maakt dus z'n piem schoon (dan moet ie dr uit hangen dus) en de
binnenkant van de koker, maar nu komt ie: daar past je hand gewoon in???
En weet iemand of er verschil is tussen hoe en wat bij een hengst en ruiin?

Even of-topic: ik heb toch zo gelachen toen ik z'n koker ging scheren(was de gelukkige Clown ), want nee hij mocht geen
onderbroekje aanhouden van de eigenaresse. Hij stond dood stil, echt ademloos gwoon haha
hij was zeker bang dat er nu nog meer afgehaald zou worden (z'n ballen zijn al ffies weg).

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:38

Mijn hand kan er bij mn fjord best ver in. mn shet is uiteraard kleiner gebouwd dus dat lukt niet.

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:41

Okee dankjewel, ik denk dat ik zaterdag eens aan de slag ga, hij heeft namelijk van die velletjes of hoe je het moet noemen, niet heel veel maar ik stoor me er echt aan het lijk net schimmel hihi Tong uitsteken

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:12

zo! heb het ook net maar even weer gedaan .. Tong uitsteken Nou! bij die van mij ruik je het echt wel !! gatver wat een stank!

Dat met tandpasta wassen vind'k wel een goed idee! ik doe het zelf altijd met latex handschoentjes! lekker makkelijk Haha!

en jawoor! mijn hand past er gewoon in Ja (haha klinkt heel verkeerd Tong uitsteken)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:18

Judith_M schreef:
FitzChivalry schreef:

Ik krijg spontaan beelden voor me als je een buitenrit maakt Huilen van het lachen loop je langs een vader en zoon die een mannelijk gesprek hebben over het volwassen worden, komt een paard langs dat grappig wil lijken Huilen van het lachen

daar had ik nog niet over nagedacht.. lol..

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:27

willemieke schreef:
Praam om, iemand anders het voorbeen laten vasthouden aan de kant waar jij ook staat. Hij zal nooit en lv en la op kunnen tillen.

Nou dat kon mijn merrie dus wel! Ze had toen hele erge mok aan haar achterbenen. Als ik er zalf op wou smeren trapte ze weg. Dus ik zei tegen mijn vriend als ik nou haar voorbeen op til, moet jij snel zalf op het achterbeen smeren. Duivel Nou hij heeft het geweten hoor, ze trapte wel degelijk!

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:39

Op mijn verzorgpony zijn 'edel deel' hangen ontzettend veel velletjes... Is dat slecht?
Ik wist trouwens niet dat je dat moest wassen, hij laat het ook totaal niet toe.
Zijn piem is trouwens ook wel héél klein, hij is 21 jaar, kan het daardoor komen?

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:50

Wat ik altijd doe, is een handschoentje aan, dan een beetje vaseline erop en het dan in de koker smeren. Als je paard hem er uit hangt en weer intrekt maakt het zichzelf schoon en door de vaseline blijft het lekker zacht. Ook trek ik gewoon de velletjes eraf als hij eruit hangt. (heb trouwens een hengst)

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:44

auw! doet dat geen zeer denk je die velletjes eraf halen? nou ja blijkbaar niet als jij het 'kan zonder aangevallen te worden maar klinkt wel pijnlijk...
Weet iemand trouwens waardoor die velletjes komen?? Dooie huidcellen misschien ofzo? is het enige wat ik kan verzinnen Tong uitsteken

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:46

Karen_enter schreef:
Op mijn verzorgpony zijn 'edel deel' hangen ontzettend veel velletjes... Is dat slecht?
Ik wist trouwens niet dat je dat moest wassen, hij laat het ook totaal niet toe.
Zijn piem is trouwens ook wel héél klein, hij is 21 jaar, kan het daardoor komen?

Klein? mijn pony is ook 21 ,, maar die van hem begint helemaal uit te zakken Bloos