sloten uitgraven waterschap/ JJK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Re: sloten uitgraven waterschap/ JJK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 21:09

Caira schreef:
Mist schreef:
fijn voor je, dat je alle regeltjes weet, en elke loonwerker die bij jou werkt doet misschien het draad netjes dicht, ik ben daar niet van overtuigd, en als ik je irriteer, reageer dan niet meer, heb je er ook geen last van Knipoog blijkbaar ben ik toch niet de enige. Wij zullen wel onwetende amateurs zijn, jammer dan, we geven om onze paarden, meer niet.
en overigens, heb ik ook goede contacten met een loonwerker hier, die o.a. de grondwerken voor mijn stallen doet. En die zal ik volgend jaar idd vragen dit te doen, en die troep bij HEN op de grond te deponeren. Kosten interesseren me niet, het welzijn van mijn paarden wel.

Toch fijn om te weten dat ik niet om mijn paarden geef... Ik blijf me er gewoon om verbazen dat je van mening bent dat iedereen rekening met je dient te houden.

als ze bij mijn paarden in de wei willen komen wel ja.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:57

Ik erger mn eigen er ook altijd aan. Weet dat het gedaan moet worden die sloten maar waarom gooien ze het altijd op het stroomlint. Bij mij groeit er ook jkk in het weiland, precies op de plekken waar ze altijd de zooi uit de sloot gooien. Ook rijden ze zonder te vragen je land in, als ze nou even laten weten wanneer ze komen kan je er rekening mee houden (ponys even ergens anders zetten ofzo). Ik ben altijd een flinke tijd bezig weer die zooi van het stroomlint af te gooien en mn lint weer aan te spannen (en nou ook nog het jkk uit mn wei te halen)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:23

Caira schreef:
Het zijn langzaamrijdende machines en voor zover ik weet doet elke loonwerker netjes de draadjes dicht. Mijn vriend werkt zo vaak in land waar paarden of vee in staan nog nooit een raar woord over gehad. Dus ja, je komt op mij best een beetje zeurderig over. Het gebeurt in heel nederland 10.000en sloten en jij zou de uitzondering zijn?

Ook van langzaamrijdende machines kan het een mooie zooi worden in je weiland! En mijn paarden schrikken ook van langzaamrijdende machines.
En elke loonwerker doet echt niet netjes het draadje dicht......de schapen van onze buurman waren toch echt het verkeer aan het regelen en ze krijgen het draad nog steeds niet zelf open!!
Erg fijn om je schapen, koeien of in ons geval onze paarden op van de weg te halen.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:35

Bij ons doen ze dat best netjes. Bagger gaat om en om op het land van ons en van de buren. Baggeren gaat altijd vanaf het land van de buren of het moet zijn dat wij iemand inhuren, dan gaan ze via onze wei.
Het moet nu eenmaal gebeuren, maar het is idd wel zo netjes om het vantevoren even aan te geven zodat de mensen er rekening mee kunnen houden.

Bij het land van de andere buren, waar dus een hengst in staat, is dat wel eens fout gegaan. Resultaat: hengst los bij een ander paard!!! Viel nog niet zo mee om dat op te lossen...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:21

Ik heb nog nooit problemen er mee gahad.
Elk jaar moeten de sloten gedaan worden, bel anders de loonwerker die het elk jaar doet op, en vraag wanneer ze komen. Zorg dat je zelf thuis bent.
De schouw is weer binnenkort dus de sloten MOETEN schoon zijn.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:13

hier zijn ze gisteren achter het huis ook weer schoongemaakt, paardjes staan er vanaf vandaag weer lekker te genieten.

het moet, dus je kan of een oplossing zoeken, of niet zeuren.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:17

dobbel: wie doet het altijd bij jullie, van Dun?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:18

geen idee, ik regel het zelf niet maar de eigenaar van wie we het huren.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:21

Bij ons word het ook altijd gedaan, en we hebben van die witte paaltjes en we hebben al een paar keer gehad dat er een paar in de sloot lagen of hellemaal kapot waren Boos!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:24

wij hebben het allemaal even aan de kant gehaald, meedenken noem ik dat, tevens bescherming van je eigenspul. ze kwamen hier smorgens om half 7, was toen nog donker, dus dan kan het perongelijk wel gebeuren dat ze iets raken.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:29

Mijn zwager doet dit werk altijd, en een kennis van mij ook.
Hun zijn er heel simpel in:
- wil je de dure manier?
- of de goedkope manier?

Duur:
Als ze zelf alle draden moeten op maken, of draden moeten omzetten. Wat dus veel tijd kost omdat ze telkens de trekker op en af moeten (meer werkuren)

Goedkoop:
Dat je zorgt dat alles aan de kant is, of meehelpt draden verzetten of open houden.

Je moet ook als landeigenaar meewerken, en mee denken.
De sloten moeten nu eenmaal voor de schouw gedaan worden. Anders hangt er een boete aanvast.
Als je land hebt moet je je ook in dit soort dingen verdiepen. Wat voor regels heeft het waterschap, wanneer is de schouw. Zorg dat je alles netje voor elkaar hebt.