stal of wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: stal of wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:30

dodaan22 schreef:
Persoonlijk zou ik voor de stal kiezen :
- veiliger voor jezelf,
- makkelijker rijden ,
- Meer contact met mensen ,, maarjaa je moet het zelf weten

Veel mensen denken zoals jij. En daarbij denken ze een beetje meer aan zichzelf dan aan het paard, vind je niet? Gezien je argumenten. Clown

Verder snap ik werkelijk niet waarom een stal veiliger is in mijn geval, maar goed. Haha!
Ons weiland is hartstikke veilig, hoor. Komt geen vreemde bij, de omheiningen zijn prima, de paarden staan er al jarenlang (de mijne staat er volgende zomer 3 jaar, maar er staan zelf paarden tussen die er al meer dan 20 a 30 jaar staan Knipoog ).

Ik vind het nou eenmaal belangrijker dan mijn paard gelukkig is al die uren dat ik er niet ben. Dat is uiteindelijk toch het grootste gedeelte van de dag. Dus ik heb er totaal geen moeite mee om dan maar wat in te binden qua rijden of wat dan ook. Ik doe dat met de grootste liefde voor mijn buitenpaard.

Ik heb ook niet per definitie contact nodig met mensen. Is wel leuk, maar hoe mijn paard het heeft vind ik een stuk belangrijker dan mijn eigen wensen. Daarbij gaat mijn contact met mijn paard altijd voor op contact met andere mensen, als ik daar ben. Maar goed, ik ben blijkbaar een hele rare hierin. Haha!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 13:32

roodje schreef:
Ik Zou 24/7 Wei doen
Beter voor je paard
Genoeg beweging en ruimte
Je hoeft niet elke dag te gaan
Goedkoper
En je hoeft niet perse elke keer zadel mee te nemen toch? Als je zonder zadel rijd heb je die niet nodig Clown
( zo denk ik er tenminste over Knipoog )

zonder zadel rijden is niet echt een optie. Heb dit al een paar keer geprobeerd, maar mijn paard heeft een redelijk scherpe schoft en dat is niet echt aangenaam om te doen. Hij is ook nogal schrikkerig en dan zit ik toch liever in een zadel.

Jinah&Summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:14

ik vind een weiland maar niks van mij mag ze er overdag op maar ik wil haar s'nachts gewoon op stal.
Je hoort zulke rare verhalen.

groetjes ceasje

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:01

En wat heb je Besloten Tong uitsteken?

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 21:26

Hij staat nog op wei nu. Ik vind het jammer als de merrie dan alleen staat. Maar als de merrie van de zomer weg zou gaan om te veulenen dan gaat hij wel weer op pension ( anders zou hij alleen komen te staan)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:54

dodaan22 schreef:
Persoonlijk zou ik voor de stal kiezen :
- veiliger voor jezelf,
- makkelijker rijden ,
- Meer contact met mensen ,, maarjaa je moet het zelf weten

vind je dit niet een beetje egoistisch? ik zie nl alleen argumenten in het belang van jezelf.