dodaan22 schreef:Persoonlijk zou ik voor de stal kiezen :
- veiliger voor jezelf,
- makkelijker rijden ,
- Meer contact met mensen ,, maarjaa je moet het zelf weten
Veel mensen denken zoals jij. En daarbij denken ze een beetje meer aan zichzelf dan aan het paard, vind je niet? Gezien je argumenten.
Verder snap ik werkelijk niet waarom een stal veiliger is in mijn geval, maar goed.
Ons weiland is hartstikke veilig, hoor. Komt geen vreemde bij, de omheiningen zijn prima, de paarden staan er al jarenlang (de mijne staat er volgende zomer 3 jaar, maar er staan zelf paarden tussen die er al meer dan 20 a 30 jaar staan
). Ik vind het nou eenmaal belangrijker dan mijn paard gelukkig is al die uren dat ik er niet ben. Dat is uiteindelijk toch het grootste gedeelte van de dag. Dus ik heb er totaal geen moeite mee om dan maar wat in te binden qua rijden of wat dan ook. Ik doe dat met de grootste liefde voor mijn buitenpaard.
Ik heb ook niet per definitie contact nodig met mensen. Is wel leuk, maar hoe mijn paard het heeft vind ik een stuk belangrijker dan mijn eigen wensen. Daarbij gaat mijn contact met mijn paard altijd voor op contact met andere mensen, als ik daar ben. Maar goed, ik ben blijkbaar een hele rare hierin.
?