Quir schreef:Hoi hoi,
Ik was benieuwd wat jullie de ideale pensionstal vinden en dan bedoel ik vooral op gebeid van de accomodatie en faciliteiten.
Hoe groot (aantal stallen/pensionpaarden) mag het zijn? Moet er dadgelijkse de hele dag door weidegang zijn? Binnen en/of buitenrijbaan? Longeercirkel? Stapmolen? Wasplaatsen? Bodembedekking? Etc...?
Wat is volgens jullie een eis (dát moet een pensionstal hebben) en wat is voor jullie een mooi meegenomen extra, wat fijn en leuk is, maar geen noodzaak?
En dan voor jullie 'ideale pensionstal' welke prijs (reëel prijs) zou je er voor (willen) betalen?
Minimaal;
- een buitenbak die in principe altijd berijdbaar is (dus niet blank staat)
- goede stallen met automatische drinkbakken, goede verlichting en contactmogelijkheid met andere paarden
- dagelijks weidegang, minimaal een dagdeel. Buiten/binnenzetten moet verzorgd worden.
- fatsoenlijke poetsmogelijkheid binnen, zodat je niet op stal hoeft te poetsen. Mag ook gangpad zijn, als dat breed genoeg is en genoeg licht heeft.
- mogelijkheid om paard af te spuiten. Mag tuinslang aan buitenmuur zijn met koud water.
- koffiehoekje waar je in de winter even op kunt warmen
- wc (want de leeftijd dat ik in een hoekje in de stal ga zitten, heb ik echt gehad!)
Wat vind ik prettige extra's:
- box met buitenluik (die ook open mag, want echt, ik heb een keer een stalling gezocht met box met buitenluik voor mijn allergiepaard. Stond hij er; mocht het luik nooit open vanwege de tocht...)
- wasplaats met warm water
- longeercirkel
- binnenbak
Stapmolen en solarium vind ik niet zo boeiend.
prijs: simpele uitvoering max 150 euro, luxe uitvoering max 200 euro (voor een pony in Drenthe)
Grootte; niet te groot, wel wat aanspraak. Ideaal is tussen de 8 en 40 pensionklanten.
N.B. ik heb het hierboven alleen over de faciliteiten, omdat dat gevraagd wordt. De diensten/deskundigheid/verzorging is een verhaal apart.