Elke dag weidegang of een binnenbak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baloo

Re: Elke dag weidegang of een binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:14

Qimm schreef:
tijdens het trainen ook Tong uitsteken

maar minder snel. En dan heb ik het nog zelf in de hand op de wei niet

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:16

Sonja schreef:
Kans op blessures vind ik zo'n dooddoener om het belang van je paard weg te stoppen...
Moet je "voor de grap" eens kijken welke paarden nou daadwerkelijk wel eens geblesseerd van de wei terugkomen. Zijn vaak die met brok volgestouwde stalpaarden die ALS ze dan eens wat vrijheid krijgen finaal uit hun panty gaan...

Dat is jullie mening en mijn paard krijgt genoeg beweging als ik rijd dus is hij niet gek als hij een keer op de wei mag

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:18

Sientje schreef:
Tsja, waar kies je voor? Dat je paard 23 uur per etmaal lekker kan bewegen en met vriendjes spelen en jij een uurtje misschien moet rijden in de regen? Of dat je paard 1 uurtje per etmaal voor jouw lol in een droge binnenbak z'n beweging krijgt, en de rest van de tijd op box staat..? Oftewel: kies je voor je paard of kies je voor jezelf?
Voor mij is de keuze vrij simpel: weidegang en buitenbak. Zo houden wij onze ponnies dus ook.

Wie zegt dat mijn paard er geen lol aan heeft. Hij vind dat fijner dan dat hij in de stromende regen kan lopen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:26

als jij in de winter rijdt, doe je dat de hele dag? Want 1 uurtje is echt niet te vergelijkden met een dag buiten. En blessures? Wat een kul! Een paard in z'n eentje, langere tijd op stal is hetzelfde als een hondje op een flat, een goudvis in een kom, legbatterijkippen, kistkalveren, een kat in een doos enz. Ik kan niet geloven dat zo'n eigenaar echt van z'n paard houdt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:34

baloo schreef:
Dat is jullie mening en mijn paard krijgt genoeg beweging als ik rijd dus is hij niet gek als hij een keer op de wei mag

Dit meen je toch niet serieus???
Volgens mij zit je ons alleen maar te stangen.
Hoop ik voor je paard tenminste...

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:35

sflj schreef:
als jij in de winter rijdt, doe je dat de hele dag? Want 1 uurtje is echt niet te vergelijkden met een dag buiten. En blessures? Wat een kul! Een paard in z'n eentje, langere tijd op stal is hetzelfde als een hondje op een flat, een goudvis in een kom, legbatterijkippen, kistkalveren, een kat in een doos enz. Ik kan niet geloven dat zo'n eigenaar echt van z'n paard houdt!

Afgod

Ik kies absoluut voor de hele dag buiten, hele jaar door.
Ik stond eerst op een stal waar ze de hele dag binnen stonden, toen een stal waar ze dag en nacht buiten stonden, en nu op een stal waar ze de hele dag buitenstaan en 's nachts binnen staan.
Ik heb een buitenbak, maar dat is super te doen. Goede drainage doet wonderen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:36

ik verkies een binnenbak boven weiland.......... Ik moet altijd kunnen werken, weer en wind, wel of geen vorst in de grond........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:40

Ook als er geen paddocks zijn?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:46

dat is niet de vraag toch? maar geen padocs is voor mij dan een definitieven no Lachen

Ik vind het heel belangrijk dat paarden buiten komen, maar ik vind mijn training belangrijker (ook voor mijn veiligheid) Maar ik moet wel minstens een paar uur per dag de beschikking hebben over een paddoc......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:53

In dat geval zeggen wij hetzelfde maar in andere bewoordingen Haha!

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:05

Sonja schreef:
baloo schreef:

Dit meen je toch niet serieus???
Volgens mij zit je ons alleen maar te stangen.
Hoop ik voor je paard tenminste...

Jeetje waar bemoei jij je eigelijk mee ze vragen wat ik zou kiezen nou ik kies dit jij kiest voor het hele jaar weidegang oke
Ik weet wanneer mijn paard niet of wel genoeg beweging heeft gekregen problemen mee?

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:08

sflj schreef:

Jeetje dat jullie je paard lekker naar buiten doen oke Haha!
Mijn paard heeft eten drinken krijgt aandacht genoeg zelf en beweging wat wil hij nog meer.

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:14

Ik word hier echt zo gek van dat mensen die denken dat ze er verstand van hebben met mijn paard bemoeien Boos!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:20

Tsja, ik denk dat die mensen (net als ik) niet kunnen begrijpen dat jouw plezier boven het welzijn van je paard gaat...

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:23

Zeg ik dan dat het zo is mijn paard gaat trouwens wel op de wei in de zomer maar niet in de winter daar gaat dit allemaal over nou en ik wil hem in de winter met kou regen glad sneeuw enz. niet op de wei hebben i.v.m met blessures
Maar denk je nou echt dat mijn paard geen plezier heeft in het rijden enz.

Maar ik doe toch niks op jullie gezeur uit want jullie denken altijd dat jullie het beter weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:20

baloo schreef:
Zeg ik dan dat het zo is mijn paard gaat trouwens wel op de wei in de zomer maar niet in de winter daar gaat dit allemaal over nou en ik wil hem in de winter met kou regen glad sneeuw enz. niet op de wei hebben i.v.m met blessures
Maar ik doe toch niks op jullie gezeur uit want jullie denken altijd dat jullie het beter weten

Sneeuw, in Nederland ? kom je zelf wel eens buiten......
Gaat jou paard in de winter wel in de paddocks ?

Probeer je voor te stelen hoe het is om 23 uur op dezelfde plek te staan, met weinig bewegingsvrijheid. Dat is niet ideaal toch ?
Een paar uurd per dag in een paddock maakt al een wereld van verschil.
Ik snap dat jij je paard binnen houd, dat je waarschijnlijk ook geen keus hebt, maar jij zou toc hook meoten begrijpen dat jou situatie verre van ideaal is, en niet de meest uitdagende omgeving voor je paard.
Mooi paard heb je trouwens.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:23

Ik sta op een stal met zomers weidegang en een binnenbak.
Ik zou op een stal kunnen staan met hele jaar weidegang. Maar verkies deze stal BEWUST!!
Ook uit het oogpunt van mijn paarden!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:29

ach hou nou toch op met Baloo bekeren!!!

soms moet je keuzes maken, IK zou nooit op een stal kunnen staan zonder binnenbaan, gewoonweg omdat ik dagelijks wil trainen en dat kan niet in een bevroren buitenbak........ PUNT..... daarvoor moeten sommige paarden inleveren, so be it! Ik wil ook liever op het strand liggen dan paarden rijden die door andere mensen uitgekotst worden........

levens gaan niet over roosjes, zowel paardenlevens niet als mensenlevens niet.......

Het ideaal is niet altijd haalbaar, soms door de omgeving, soms door het paard en soms door de mens......... leave it!

Verbeter de wereld begin bij jezelf!!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:37

maar iedereen heeft zijn redenen om:
A een paard te hebben
B een paard op een bepaalde manier te trainen
C een paard op een bepaalde manier te houden
Laat iedereen in die waarde. Ik weet 100% zeker dat er paarden zijn die 365 dagen in het jaar op de wei staan en het slechter hebben dan paarden die in de winter niet op het land komen.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:43

ROFL at Kiwiko...

Natuurlijk het liefst lekker naar buiten en dat mag bij ons op stal ook, maar.... in de polder met kleigrond en weinig beschutting is het bijna niet te doen. Bij matige regen word de wei een grote kleibaan, lees glijbaan en bij veel regen word het een niet te belopen kleimassa waar de paarden tot hun knieen in wegzakken. Dus in de winter voornamelijk even in de paddock , een uur los spelen in de binnenbaan. En in de zomer ( dan moet het geen veregende zomer zijn) lekker op het land.

Straks heb ik mijn eigen stal aan huis, op zandgrond en met wat bomen, hell yeah dat mijn beesten dan heerlijk het land op mogen, zoveel en zovaak als ze maar willen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:47

precies............ als het kan, dan kan het............ kan het niet, so be it....... lastig......absoluut, maar ik heb het ook niet altijd naar mijn zin in mijn leven

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:54

Zomer en winter weidegang en een buitenbak!

Zonder twijfel! Mijne is 2,5 dus vind ik het sowieso belangrijk dat ze veel buiten komt maar ook straks wanneer ik (fanatiek) de wedstrijdsport in ga wil ik dat mijn paard iedere dag buiten komt! Zomer of winter! Iedere dag trainen? Daar heb ik niet perse een binnenbak voor nodig hoor, een goede buitenbak volstaat ook! En anders hebben we nog het bos! En als dat allemaal uitgesloten is (1 week per jaar door sneeuw) nemen we de trailer wel en gaan we naar de vereniging!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:57

jeanine.......... waar woon jij?

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:03

Kijk in dit topic gaat het over een wei. En dat heb ik liever niet in de winter. Maar mijn paard gaat wel in de paddock en word nog gereden of gelongeerd Knipoog

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:08

MariekeB schreef:
baloo schreef:

Sneeuw, in Nederland ? kom je zelf wel eens buiten......
Gaat jou paard in de winter wel in de paddocks ?

Probeer je voor te stelen hoe het is om 23 uur op dezelfde plek te staan, met weinig bewegingsvrijheid. Dat is niet ideaal toch ?
Een paar uurd per dag in een paddock maakt al een wereld van verschil.
Ik snap dat jij je paard binnen houd, dat je waarschijnlijk ook geen keus hebt, maar jij zou toc hook meoten begrijpen dat jou situatie verre van ideaal is, en niet de meest uitdagende omgeving voor je paard.
Mooi paard heb je trouwens.

Zoals ik al eerder zij ging het hier over de wei en binnen / buitenbak waar IK voor zou kiezen nou ik kies voor zomers weidegang en een binnenbak.
Toen kreeg ik te horen hoe ik wel niet met me paard omging omdat ik hem nooit in de winter buiten deed terwijk ik dat niet gezegt heb. Terwijl ik heb gewoon in een padock doe of even aan de longe hij komt er zeker 2 keer per dag uit Knipoog

Dankje Haha!