Qimm schreef:tijdens het trainen ook
maar minder snel. En dan heb ik het nog zelf in de hand op de wei niet
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Qimm schreef:tijdens het trainen ook
Sonja schreef:Kans op blessures vind ik zo'n dooddoener om het belang van je paard weg te stoppen...
Moet je "voor de grap" eens kijken welke paarden nou daadwerkelijk wel eens geblesseerd van de wei terugkomen. Zijn vaak die met brok volgestouwde stalpaarden die ALS ze dan eens wat vrijheid krijgen finaal uit hun panty gaan...
Sientje schreef:Tsja, waar kies je voor? Dat je paard 23 uur per etmaal lekker kan bewegen en met vriendjes spelen en jij een uurtje misschien moet rijden in de regen? Of dat je paard 1 uurtje per etmaal voor jouw lol in een droge binnenbak z'n beweging krijgt, en de rest van de tijd op box staat..? Oftewel: kies je voor je paard of kies je voor jezelf?
Voor mij is de keuze vrij simpel: weidegang en buitenbak. Zo houden wij onze ponnies dus ook.
baloo schreef:Dat is jullie mening en mijn paard krijgt genoeg beweging als ik rijd dus is hij niet gek als hij een keer op de wei mag
sflj schreef:als jij in de winter rijdt, doe je dat de hele dag? Want 1 uurtje is echt niet te vergelijkden met een dag buiten. En blessures? Wat een kul! Een paard in z'n eentje, langere tijd op stal is hetzelfde als een hondje op een flat, een goudvis in een kom, legbatterijkippen, kistkalveren, een kat in een doos enz. Ik kan niet geloven dat zo'n eigenaar echt van z'n paard houdt!
Sonja schreef:baloo schreef:Dat is jullie mening en mijn paard krijgt genoeg beweging als ik rijd dus is hij niet gek als hij een keer op de wei mag
Dit meen je toch niet serieus???
Volgens mij zit je ons alleen maar te stangen.
Hoop ik voor je paard tenminste...
sflj schreef:als jij in de winter rijdt, doe je dat de hele dag? Want 1 uurtje is echt niet te vergelijkden met een dag buiten. En blessures? Wat een kul! Een paard in z'n eentje, langere tijd op stal is hetzelfde als een hondje op een flat, een goudvis in een kom, legbatterijkippen, kistkalveren, een kat in een doos enz. Ik kan niet geloven dat zo'n eigenaar echt van z'n paard houdt!
baloo schreef:Zeg ik dan dat het zo is mijn paard gaat trouwens wel op de wei in de zomer maar niet in de winter daar gaat dit allemaal over nou en ik wil hem in de winter met kou regen glad sneeuw enz. niet op de wei hebben i.v.m met blessures
Maar denk je nou echt dat mijn paard geen plezier heeft in het rijden enz.
Maar ik doe toch niks op jullie gezeur uit want jullie denken altijd dat jullie het beter weten
at Kiwiko...
MariekeB schreef:baloo schreef:Zeg ik dan dat het zo is mijn paard gaat trouwens wel op de wei in de zomer maar niet in de winter daar gaat dit allemaal over nou en ik wil hem in de winter met kou regen glad sneeuw enz. niet op de wei hebben i.v.m met blessures
Maar denk je nou echt dat mijn paard geen plezier heeft in het rijden enz.
Maar ik doe toch niks op jullie gezeur uit want jullie denken altijd dat jullie het beter weten
Sneeuw, in Nederland ? kom je zelf wel eens buiten......
Gaat jou paard in de winter wel in de paddocks ?
Probeer je voor te stelen hoe het is om 23 uur op dezelfde plek te staan, met weinig bewegingsvrijheid. Dat is niet ideaal toch ?
Een paar uurd per dag in een paddock maakt al een wereld van verschil.
Ik snap dat jij je paard binnen houd, dat je waarschijnlijk ook geen keus hebt, maar jij zou toc hook meoten begrijpen dat jou situatie verre van ideaal is, en niet de meest uitdagende omgeving voor je paard.
Mooi paard heb je trouwens.