Kan dit? (pony + ruimte)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: Kan dit? (pony + ruimte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:14

Puckieh8 schreef:
maar een 20x 15 bak/paddock is toch kei klein om in te rijden?
Hier in de buurt is ook zoiets en zij wou eerst ook in die 'bak'rijden maar later was het zoo klein dat het gewoon niet ging! nu moet ze elke keer naar de rijvereniging.

Het rijd niet fijn, maar beetje stappen, draven en longeren wil prima en als paddock kan het ook goed. Het is ook maar net hoe groot het paard of de pony is. Voor een shetlander is 15 bij 20 al aardig ruim! Voor een paddock dan...
Hoe ruimer hoe beter natuurlijk.

JOYCE21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:22

ja dat zou ik persoonlijk wel doen,daar droom ik ook van en het is genoeg ruimte voor je paardje en een shet.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:23

joyce B schreef:
Puckieh8 schreef:
maar een 20x 15 bak/paddock is toch kei klein om in te rijden?
Hier in de buurt is ook zoiets en zij wou eerst ook in die 'bak'rijden maar later was het zoo klein dat het gewoon niet ging! nu moet ze elke keer naar de rijvereniging.

Het rijd niet fijn, maar beetje stappen, draven en longeren wil prima en als paddock kan het ook goed. Het is ook maar net hoe groot het paard of de pony is. Voor een shetlander is 15 bij 20 al aardig ruim! Voor een paddock dan...
Hoe ruimer hoe beter natuurlijk.

Als je dan toch een aparte bak maakt, maak dan 15 x 30. Daar kan je goed in rijden met een niet te groot paardje. Op een vroegere manege hadden ze 2 binnenbakken, 1 van 20 x 40 en 1 van 15 x 30. Als je alleen bent, kan je daar uitstekend in rijden.
Dan houd je nog een paddockje van 10 x 15 over wat prima is voor een paddock. Vooral als je een hek tussen paddock en bak maakt wat ook open kan staan, dan kan je ze ook eens wat meer laten rennen (hoewel ze dat in de praktijk nauwelijks doen. Dat doen alleen paarden die de hele dag op stal staan en er eventjes uit mogen)

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:20

Het zou toch geweldig zijn als je het zou kunnen realiseren!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:27

prima lijkt me! ik bedoel, je paard kan tenminste naar buiten:P manegepaarden/stalpaarden lang niet altijd.

Ideaal een paardje aan huis! wil ik ook!

_Josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 16:09

Bedankt voor alle reacties!

De grond / afmetingen die ik noemde is puur het deel wat ik wilde gebruiken voor het houden van de pony's. (die 790m2 is nu officieel tuin / gazon) Haha! Dan hebben mn vriend en ik zelf nog 124m2 over om eventueel te zitten / BBQ'en e.d. (dat is het deel dat om / achter het huis ligt in de stenen.

Moet er alleen inderdaad ook nog goed over nadenken waar ik die mest wil opslaan... Is niet echt lekker om te BBQ'en naast een mestbult. Nagelbijten / Gniffelen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:14

_Josie schreef:
Bedankt voor alle reacties!

De grond / afmetingen die ik noemde is puur het deel wat ik wilde gebruiken voor het houden van de pony's. (die 790m2 is nu officieel tuin / gazon) Haha! Dan hebben mn vriend en ik zelf nog 124m2 over om eventueel te zitten / BBQ'en e.d. (dat is het deel dat om / achter het huis ligt in de stenen.

Moet er alleen inderdaad ook nog goed over nadenken waar ik die mest wil opslaan... Is niet echt lekker om te BBQ'en naast een mestbult. Nagelbijten / Gniffelen

Opslaan in een aanhanger, en kijken of je met een boer in de buurt afspraken kunt maken over het langsbrengen van de mest?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:43

ik he een oude aanhanger voor mn mest en ik gooi elke week mn kliko vol!

_Josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 21:09

Weet iemand of er ook in de wet iets staat over de ruimte waarover je minimaal per paard moet beschikken?
Ik heb op google gezocht maar hier ben ik niet zo handig mee blijkbaar; kon niets bruikbaars vinden. Clown

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:31

_Josie schreef:
Weet iemand of er ook in de wet iets staat over de ruimte waarover je minimaal per paard moet beschikken?
Ik heb op google gezocht maar hier ben ik niet zo handig mee blijkbaar; kon niets bruikbaars vinden. Clown

Voor zover ik weet vooralsnog niet. Anders zouden al die maneges hun paarden ook niet uitsluitend in boxen/stands kunnen houden... Knipoog