En de meesten weten ook wel hoe ver ze kunnen gaan als ze de gekke 5 minuten hebben
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

IndianLady schreef:Nee, waarom niet? Omdat het volkomen kolder is, het zijn dieren geen porseleinen poppetjes. Dadelijk kan je hele matrassen om je paardje heen vastmaken, want stel je eens voor zeg

Met rijden wel. Maar in de wei vind ik het onzin. suuzepuus schreef:mijn paard stoot regelmatig zn hoofd in de stal, ik denk dat ik maar een helm voor m koop!
cloris schreef:Wat maakt het nou uit of iemand peesbeschermers omdoet bij zijn/haar paard? het paard wordt er niet minder paard van en kan toch gewoon paard zijn? alsof die peesbeschermers ervoor zorgen dat een paard geen lekker paard kan zijn![]()
Ik zet mijn paard over het algemeen niet met bescherming om in de weide, alleen wanneer hij een tijdje niet op het land heeft gestaan doe ik hem peesbeschermers om, op het moment dat het allemaal weer rustig is gaan ze af.
Sodeletuut schreef:Ik doe het ook echt niet.. Word zo snel warm.
Er staat een paard in het dorp die altijd peesbeschermers om heeft en springschoenen in de weiIk vind het zelf niet slim.
Lotte_Wessel schreef:Maar nu zeggen veel dat ze de bescherming wel omdoen met rijden,
maar niet als het paard de wei/paddock in gaat, want dan zouden
de beschermers gaan schuren, maar schuurt het dan niet net zo
erg als in de wei? Ik bedoel, dan staan ze alleen maar te eten enz.
maar met rijden kunnen ze ook strijken en bewegen de
peesbeschermers veel meer, dat schuurt dan toch veel erger?!![]()
Maar goed, mijn mening.. Mijn paard heeft voor en achter bescherming
zoals al eerder gezegt in dit topic..

Dorienn schreef:suuzepuus schreef:mijn paard stoot regelmatig zn hoofd in de stal, ik denk dat ik maar een helm voor m koop!
![]()
vergeet niet met een lampje! hij moest maar eens 's nachts ergens tegen botsen
Ach, ik heb ergens verotte bandages liggen, maar ik heb voor de rest geen beenbeschermers.
!! Mijn merrie heeft tegenwoordig de neiging overal haar hoofd aan te stoten terwijl ze 24/7 in de wei staat, schaafplekken, een oppervlakkige wond van 5 cm lang... dus toch maar voor bubbeltjesplastic, lampje op der knar en helm op. Ik ben voooor! semmiiee schreef:ik wil iedereen waarschuwen dat het niet nodig is en zelfs gevaarlijk...
mijn pony heeft ze een uur omgehad en in dat uur is ze gewoon GEVALLEN.
als ze gaan rollen is het ook gevaarlijk dat bijv.
de voor peesbeschermers tegen de achter aan komen en wat bij mijn pony was:...
het klitte bant ging vast zitten aan elkaar!!!
oftewel dat paard sloeg helemaal op hol en ik moest hem 1 maand op rust zetten omdat
hij blijkbaar ook nog eens last had van een kreupel heed.
Nouw ik ben er klaarmee en ze gaat alleen om met rijden.
het is trouwens ook heel erg zonde voor de peesjes
als je ze iedere dag moet schoonmaken.
die laatste 2 zinnen!!!
semmiiee schreef:ik wil iedereen waarschuwen dat het niet nodig is en zelfs gevaarlijk...
mijn pony heeft ze een uur omgehad en in dat uur is ze gewoon GEVALLEN.
als ze gaan rollen is het ook gevaarlijk dat bijv.
de voor peesbeschermers tegen de achter aan komen en wat bij mijn pony was:...
het klitte bant ging vast zitten aan elkaar!!!
oftewel dat paard sloeg helemaal op hol en ik moest hem 1 maand op rust zetten omdat
hij blijkbaar ook nog eens last had van een kreupel heed.
Nouw ik ben er klaarmee en ze gaat alleen om met rijden.
het is trouwens ook heel erg zonde voor de peesjes
als je ze iedere dag moet schoonmaken.